Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi fick julklappen från USA idag, med en massa roliga ätliga prylar. Bland annat ett väldigt beroendeframkallande godis. Mörka chokladbitar med apelsinmarmeladgodis (eller hur man nu bäst förklarar det ;) ) inuti. Jag blev jättepaff för jag läste inte så noga på förpackningen, utan tänkte att det skulle vara mörka chokladbitar med apelsinsmak bara. Väldigt glad överraskning för en som ÄLSKAR Fazers Gröna kulor, och liknande godis :) !
Det finns fazers gröna kulor med chokladöverdrag att köpa även här i Sverige, dock bara kring jul. Vet inte om du sett det? Morsans ex är helt galen i dem :p
 
Känns som om vi har det rätt "varmt" - bara 3 minusgrader här ännu :up: ! Men kallare ska det bli, sägs det, och jag har fyllt vatten och leksaker i fyra olika burkar och ställt ut på trappan. Tänkte att det kunde vara kul för barnen på jobbet imorgon att få fundera på vad som har hänt med duplo-bitarna.... :D

-16 här och det är INTE ok. Jag har blivit en vekling av att vara här nere de två senaste vintrarna :(;):D
 
Äter choklad och tycker synd om mig själv. Jag var till vc för provtagning, 3 rör skulle fyllas - efter 5 stick och endast fått i 5 mm i ett av rören så gav båda sköterskorna upp (jag med för den delen). Ett av sticken missade grovt och kom åt en nerv, så nu har jag dessutom ont i halva armen fortfarande :(

Färdiggnällt för idag :o
Samma för mig de har jätte svårt att sticka mig, så brukar se ut som en smärre nåldyna efter provtagning och får stora blåmärken 🤦‍♀️ Dock är sköterskan jätte trevlig och vid de här laget så vet hon om problemet och därför går de oftast hyfsat bra nu förtiden.
 
Det hjälpte inte mig ett dugg idag 😂

Jag sminkade mig men det blev fiasko ändå eftersom jag inte hittade det jag tänkt ha på mig, letade förtvivlat men fick slänga på mig något eftersom jag var sjukt försenad, tappade mitt halsband som gick i tusen bitar på bussen, hoppade på tvärbanan åt fel håll och kom instörtande för att inte missa min tid högröd i ansiktet och flämtande.

Ser hemsk ut :meh:
 
Pållan fick litegranna lätt motion även idag; dammade av selen som inte använts på minst två år (!) och fick hjälp av en stallkompis som var bussig och ledde hästen lite granna så jag fick prova att tolka bakom med trickskidorna så hon skulle få dra lite, märktes inte att det var längesen! Bästa tjejen ❤. Åkte ju såklart omkull i snön så avslutade med en stunds avskrittning barbacka och värmde rumpan på hennes mysiga fjordhästrygg 😍. Sen var det skönt att komma hem och in från nästan 10 minusgrader och sätta mig i badbaljan 😍, honkatten kom och kollade läget efter en timme 😅❤.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varför kan inte människor gå i ide, när högt utvecklade djur som björnar, kan? Någon läkare/biolog som kan förklara? Visst vore det...
Svar
14
· Visningar
701
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Jag har ett fritidshus där jag i nuläget har pelargoner. På sommaren står de ute eller i fönstren, på vintern står de i ett fönster utan...
Svar
13
· Visningar
624
Senast: Luff
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
315
Senast: Törnrosa
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 853
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp