Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Organiserar akvariefiskbeställningarna från mig och några andra bybor till imorgon. Verkligen världens bästa djurbutik - där sitter de klockan halv tio på kvällen och chattar banter och fiskpriser med mig. De kommer att köra ut i vårt område med egen bil imorgon, både foder till exotiska husdjur, levande djur och växter.
Vi får ju inte resa utan valid anledning och här finns inga djuraffärer alls, men de får givetvis leverera sina varor. De var lika fantastiska under lockdown i somras. :heart
 
Tittar lite på träningskläder, hade gärna haft nya tights att klättra i (men borde väl egentligen låta bli att köpa något nu). Konstaterade att en tillverkare har fotomodeller som faktiskt ser "vanliga" ut, inte extremvältränade, inte extremsmala utan ja, mer variation och mer så som folk i allmänhet ser ut. En av mina första tankar? "Hm... är det här plus size-kläder..?". Det känns så bedrövligt att ens tänka så, men tyvärr är det lite så det brukar vara... Men ja, när det väl ska köpas träningskläder så kommer jag troligen titta en extra gång på den hemsidan, jag gillar att stödja de som har variation på sina fotomodellers utseenden och inte heller kör sönder bilderna i photoshop :)
 
Nu har jag kort skolbuss i tva timmar, varit ute och jobbat med hundar, stadat min bil (det ar helt otroligt sa mycket som far plats under ett bakvant barnsate ... saker som saknats i ett par ar hittades dar:angel:), och planterat ett tjugotal tulpaner som lag pa ett bord pa verandan i sina pasar.
De har legat pa bordet sedan Oktober/November nagon gang. :o Ett bra tag fore jul noterade jag att de borjat skjuta skott. :cautious: :angel: Jag forsoker overtyga mig med att det inte gor nagot da de i alla fall var utomhus.

Jag tror inte att det gar att se "normal" ut pa pass ... det ar nagon internationell lag som styr det dar.🤔
 
-14 ute. Bilen startade snällt (första ordentliga kylan som vi upplever ihop, fräscht batteri men en vet ju aldrig..), jag är på jobbet men huvudet säger redan ifrån (det sa ifrån ordentligt redan igår..).
 
I dag hade vi 13*C i skuggan och 20*C i la i solen. Jatte skont efter allt regn. :love:
Jag bor i fel land... Ungefär -10 ute nu och jag ska precis göra mig i ordning för att cykla till jobbet. Enligt väderleksrapporterna ska det idag kännas som -13 och jag ska sitta på en moped ute i halt villaområde i några timmar. Oerhört pepp. Verkligen... (Vi har dock varma overaller på jobbet, en sådan kommer jag ta, det blir nog trevligt)
 
Jag bor i fel land... Ungefär -10 ute nu och jag ska precis göra mig i ordning för att cykla till jobbet. Enligt väderleksrapporterna ska det idag kännas som -13 och jag ska sitta på en moped ute i halt villaområde i några timmar. Oerhört pepp. Verkligen... (Vi har dock varma overaller på jobbet, en sådan kommer jag ta, det blir nog trevligt)

jag saknar verkligen en chock smiley 😳😱 vid gilla knappen nu. Jag skulle nog inte overleva i sadana forhallanden langre. (Nar jag bodde i Mellanostern, Fjarran ostern, och Florida skrattade alla och ifragasatte hur jag kunde komma fran Sverige ... jag fros ju alltid :cautious:) Det ar svart nog har i Oregon. Jag gar i tjocka vinterjackor nar det ar undet +10*C ...
 
Jag bor i fel land... Ungefär -10 ute nu och jag ska precis göra mig i ordning för att cykla till jobbet. Enligt väderleksrapporterna ska det idag kännas som -13 och jag ska sitta på en moped ute i halt villaområde i några timmar. Oerhört pepp. Verkligen... (Vi har dock varma overaller på jobbet, en sådan kommer jag ta, det blir nog trevligt)
Började frysa bara jag läste detta. Huva

Här är det -7 så inte så farligt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varför kan inte människor gå i ide, när högt utvecklade djur som björnar, kan? Någon läkare/biolog som kan förklara? Visst vore det...
Svar
14
· Visningar
702
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Jag har ett fritidshus där jag i nuläget har pelargoner. På sommaren står de ute eller i fönstren, på vintern står de i ett fönster utan...
Svar
13
· Visningar
624
Senast: Luff
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
315
Senast: Törnrosa
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 856
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp