Vad gör vi? CXXIII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
snart dags att tvÀtta. Ska rasta hundarna innan och sedan börja fila pÄ en spontanansökan till ett företag som jag tÀnkt lÀnge att det vore trevligt att jobba pÄ. De har aldrig annonser ute om jobb, sÄ de behöver nog inte ha det, men tÀnker att det ju Ätminstone inte skadar att skicka en ansökan.
 
Vi fick julklappen frĂ„n USA idag, med en massa roliga Ă€tliga prylar. Bland annat ett vĂ€ldigt beroendeframkallande godis. Mörka chokladbitar med apelsinmarmeladgodis (eller hur man nu bĂ€st förklarar det ;) ) inuti. Jag blev jĂ€ttepaff för jag lĂ€ste inte sĂ„ noga pĂ„ förpackningen, utan tĂ€nkte att det skulle vara mörka chokladbitar med apelsinsmak bara. VĂ€ldigt glad överraskning för en som ÄLSKAR Fazers Gröna kulor, och liknande godis :) !
 
Det har vaknade jag till 6:30 i morse :love:

IMG_1378.jpeg
 
Fick syn pÄ den snÀlla traktorchauffören som hjÀlpte mig skotta fram brevlÄdorna igÄr, stannade honom och tackade. Han svarade att "det var kul att inte bli utskÀlld för en gÄngs skull!". Det visade sig att det Àr han som skottar utanför oss, dÄ fick han lite extra beröm för att han tar hand om plogkanterna, fast han inte fÄr betalt för det. Jag tror att han blev glad!
 
Äter choklad och tycker synd om mig sjĂ€lv. Jag var till vc för provtagning, 3 rör skulle fyllas - efter 5 stick och endast fĂ„tt i 5 mm i ett av rören sĂ„ gav bĂ„da sköterskorna upp (jag med för den delen). Ett av sticken missade grovt och kom Ă„t en nerv, sĂ„ nu har jag dessutom ont i halva armen fortfarande :(

FÀrdiggnÀllt för idag :o
 


Lite trött och mentalt pÄverkad efter en heldag pÄ Meets och Zoom. Fruset överallt och svinhalt sÄ promenaden för att samla energi blev mest ett överspÀnt och vÄghalsigt snirklande och glidande över plötsliga isflÀckar.

Men. Nu ska jag göra kvÀll och lyssna pÄ en radiodokumentÀr om Kinas första kejsarinna!
 
SÄÄ trött idag. NÀr vi var pÄ lagret lÄg Vovvi i sin vÀska pÄ ett bord. NÀr sambon ÄtervÀnder efter en svÀng med bilen har jag huvudet i vÀskan och tar en halv-nap med vovvi pÄ kinden. :laugh:
Han har döpt henne till min ECMO(hjĂ€rt/lung-maskin).❀
 
KÀnns som om vi har det rÀtt "varmt" - bara 3 minusgrader hÀr Ànnu :up: ! Men kallare ska det bli, sÀgs det, och jag har fyllt vatten och leksaker i fyra olika burkar och stÀllt ut pÄ trappan. TÀnkte att det kunde vara kul för barnen pÄ jobbet imorgon att fÄ fundera pÄ vad som har hÀnt med duplo-bitarna.... :D
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Kropp & SjÀl Varför kan inte mÀnniskor gÄ i ide, nÀr högt utvecklade djur som björnar, kan? NÄgon lÀkare/biolog som kan förklara? Visst vore det...
Svar
14
· Visningar
681
Senast: Otherside
·
TrÀdgÄrd & VÀxter Jag har ett fritidshus dÀr jag i nulÀget har pelargoner. PÄ sommaren stÄr de ute eller i fönstren, pÄ vintern stÄr de i ett fönster utan...
Svar
13
· Visningar
574
Senast: Luff
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till hÀr. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
306
Skola & Jobb Den hÀr vintern har fÄtt mig att undra om jag verkligen orkar fortsÀtta köra buss. Jag Àlskar det verkligen, det Àr mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 610
Senast: BernT
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp