Bukefalos 28 år!

Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ligger i sängen och upprepar mantrat ”Måste sova, måste sova, måste sova” med uppenbarligen totalt noll eller i det närmaste motsatt effekt. Hjärnan är på högvarv och jobbar bättre nu vad den gjorde när jag väl satt framför datorn (och fick betalt för det) tidigare dag. Önskar att energin kunde omfördelas lite så att jag kunde hantera problemen direkt, istället för att behöva stressa och älta över allt all vaken tid. Speciellt tid som borde vara sovtid!
 
Liten migränvarning. Inte så roligt, har zoom ett par timmar idag. Han som körde fast min bil och sedan drog loss den tog nämnda bil idag därför att jag vill ha en hel när jag kör barnet. Han har nog inte kört min bil så mycket på vintern för nu är det inte bara jag som vill ha en ny sådan (antingen genom inlösen, de lagar eller jag köper en ny). Det är en asbra bil så länge snön inte är hård så bilen fastnar på underredet :rofl:
 
Nu gar jag och tar en till smorgas av min senaste skapelse, surdegsbrod med MASSOR av blabar. :d Efter att @athena_arabians borjade prata om sin surdeg var jag bara tvungen att gora surdet igen. Jag har dock aldrig haft nagon direkt "inclusion", men jag kan tala om att MASSOR av blabar ar super gott. Bade som det ar men ... jag alskar rostat brod. :d
Blåbär är gott!

F571F3F1-7197-4ADC-BAB9-0BEEC63316A3.jpeg
 
Nu har jag stickat klart sonsonen's "Jester hat". Nu ska den bli "blocked" sa den far ratt form och sa ska jag sy pa bjallror ...
Jag har i alla fall lart mig flera nya tekniker pa att sticka den. :p

Nu ar det dags for sangen ... hoppas att det inte snoar i morgon. Det blir sa himla "messy" har nar det snoar. (Tank sno i Rom ... precis sa oredigt blir det har ... och halare an nagonsin i Sverige:cautious:)
 
Skit också.

Silikonplatan vid näsan på glasögongen har trillat bort.
Mao måte ja gåka in tillstan idag. Lämna min eremittillvaro och ge mig ut bland folk.

Dessutom innebär det att jag behöver sanera mig och sätta på mig stadskläder. DET känns som det största trasslet. jag hasar ju runt i varma mjukiskläder med håret i slarvid knut hela dagarna.

Behöver planera in mer saker också. Eftersom jag så sällan åker till stan så behöver jag samordna diverse ärenden.

Livet är hårt :rofl:
 
Underskattade temperaturen på -13 och blåst när jag gick ut på morgonpromenaden i morse. :cautious: Det räckte inte med min vardagsvinterjacka, ett linne, och tights :D Vet inte riktigt hur jag tänkte där, så jag småjoggade runt. Blev varm på kroppen men i gengäld iskall om låren och neråt. Fötterna varma i alla fall.

Åtgärdar det nu med jobb, te, och varm filt.
Ska springa senare och då tänkte jag testa att springa i ridkjolen. Borde gå!
 
Piggare idag! Somnade kl. 20 på soffan, gick upp och borstade tänderna vid 22 och somnade sen om direkt. Är det vad som krävs tider som dessa, 11 h sömn 😅 Var på jobbet vid 7.30 och startade igång en utbildning, och har nu upptäckt till min förtjusning att jag är nästintill mötesfri idag. Så nu sitter jag bara och myser med en kaffe och tar det slow. Ska beta av en drös administration idag men ska försöka ta det ganska lugnt. Dessa dagar är ovanliga just nu, så om ingen annan stressar igång mig som det brukar vara så tänker jag inte göra det själv heller.
 
-19 här i morse. Nu något mildare för solen har kommit upp :) Himla fint ute! Jag är ju så konstig så jag gillar kylan, mycket pga livrädd för att det ska bli lervälling igen innan våren och sommaren kommer... Sen tycker jag det är underbart att slippa knott, mygg, flugor och andra jobbiga insekter.

Ska snart skjutsa dottern till hennes farmor. Får gå och starta upp min frusna bil snart tror jag så den få gå på tomgång en stund.
 
Utvecklingssamtal avklarat och unga fröken fick bara positiva omdömen. Dock stördes det lite av att sotaren, som var bokad 10.00, plingade på vid 8.50 :cautious:
Nåja, han håller på nu iaf och jag hoppas att det ska gå bra med allt. När han är klar ska jag äta mjölk med flingor och hänga upp tvätten.
Sen får jag ju lite mer sammanhängande ledig tid innan jag ska fixa naglarna 12.30, praktiskt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg...
Svar
3
· Visningar
421
Senast: Red_Chili
·
Skola & Jobb Behöver hjälp med att förklara hur jag ska räkna ut följande: Det är en övningstenta så ingen tenta så sett. Talet...
Svar
5
· Visningar
707
Senast: Pratsch
·
Mat Jag vill göra Keto/LCHF osttortillas dvs kunna ha ett knaprigt ostskal att fylla alternativt rulla in saker direkt i pannan och göra en...
Svar
3
· Visningar
494
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 860
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp