Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
:crazy: Få se, vi är idag tre som har lektioner på distans i hemmet, en snickare som håller på och sågar upp ett hål i en vägg för att komma åt och isolera slangen till tvättmaskinen och en hund som har så mycket överskottsenergi så han skulle kunna värma upp hela huset men får köldkramp när vi går ut. Känns som om det kan bli intressant dag. Hunden har redan hunnit tugga sönder en smörkniv och hälsat snickaren med skall varje gång han kommer in från att hämta grejer i bilen. :banghead:
 
:crazy: Få se, vi är idag tre som har lektioner på distans i hemmet, en snickare som håller på och sågar upp ett hål i en vägg för att komma åt och isolera slangen till tvättmaskinen och en hund som har så mycket överskottsenergi så han skulle kunna värma upp hela huset men får köldkramp när vi går ut. Känns som om det kan bli intressant dag. Hunden har redan hunnit tugga sönder en smörkniv och hälsat snickaren med skall varje gång han kommer in från att hämta grejer i bilen. :banghead:

Härligt! :crazy: Jag känner igen situationen. Räddningen idag var att det var -14 grader ute och att jag lät bli att gå ut med hundarna före inspelningen. Eftersom de inte ville riskera att behöva gå ut (jag tror att de har inbyggd utomhustermometer) så låg de och tryckte under varsin filt i hopp om att jag skulle glömma bort deras existens.
 
Hunden morrade till och rusade ut i köket. Nu ligger han framför kylskåpet och krafsar. Misstänker starkt att det är en förskrämd mus där under. Han har redan jagat den tidigare men tappat bort den.

Sannolikheten att en mus skulle lämna min goa inomhusvärme är inte så stor så den bor nog kvar.
Hoppas katt eller hund får tag i den snart. Möss är inte mina favoriter precis.
 
Härligt! :crazy: Jag känner igen situationen. Räddningen idag var att det var -14 grader ute och att jag lät bli att gå ut med hundarna före inspelningen. Eftersom de inte ville riskera att behöva gå ut (jag tror att de har inbyggd utomhustermometer) så låg de och tryckte under varsin filt i hopp om att jag skulle glömma bort deras existens.
Ville har noll självbevarelsedrift, han fortsätter mot skogen trots att han hoppar på tre ben med köldkramp :cautious: Nu har han fått leta rätt på lite godis här hemma så jag hoppas att han är nöjd en stund. Sen köpte jag mig 20 min extra tid på lunchen genom att lägga ut en PP åt mina elever och säga åt dem att lyssna på den innan vi drar igång.
 
Jag tycker att dom aldrig är "lediga"... dina dagar alltså ;)
Jag hade ledig dag igår och den bestod av snöskottning 3 ggr och ändå låg det en ny dm när vi gick ut imorse :meh:
Sammanlagt kom det nästan 40 cm på gårdagsdygnet = liten snökanonvarning.
Men idag skiner solen och det är -15 grader, och jag jobbar :meh:

Jag har ett talesätt: Ju mer jag gör desto mer hinner jag med ;)
Skämt åsido så försöker jag gärna lägga saker på en och samma dag. Det innebär ju att jag imorgon bara har stallet och handla mat att göra :D

Himla taskig tajming med skottning och väder :cautious:
 
Är rastlös i kroppen och det känns varken bra att sitta och jobba eller stå och jobba. Har en lite sämre ryggdag idag, kan bero på det också. Hoppas det känns bättre efter en promenad på lunchen.
 
Tyckte att jag behövde lite snöre spännare.
Så 5 min i CAD
20 min i printer
1 min att fixa ett snöre.
1613037461040.png

och den funkar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg...
Svar
3
· Visningar
408
Senast: Red_Chili
·
Skola & Jobb Behöver hjälp med att förklara hur jag ska räkna ut följande: Det är en övningstenta så ingen tenta så sett. Talet...
Svar
5
· Visningar
707
Senast: Pratsch
·
Mat Jag vill göra Keto/LCHF osttortillas dvs kunna ha ett knaprigt ostskal att fylla alternativt rulla in saker direkt i pannan och göra en...
Svar
3
· Visningar
493
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 824
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp