Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
A brukar ligga bredvid mig när jag har lektion, eller så går han runt i sängen bakom datorn. Men idag räckte inte det. Han ville synas! Så enligt A var det en utmärkt idé att sätta sig på min mage, mellan mitt huvud och datorn, samtidigt som jag försökte kolla på lärarens presentation och skriva anteckningar i ett dokument. Dessutom tyckte han att det var extremt kul att "slå" med sin tass på datorns styrplatta så att jag var tvungen att ladda om dokumentet oräkneligt många gånger för att nämnda tass kom åt något som gjorde att det inte gick att skriva i dokumentet :cautious: :rofl:

Min lärare som är en crazy cat lady fick syn på A och kom helt av sig. Hon utbrast "JAG SER EN KATT!" och pausade presentationen för att fråga vad katten heter, vad det är för ras och hur gammal han är. Jag kan ju säga att A njöt av uppmärksamheten. Han spinner nästan aldrig högt, men just då spann han så att resten av klassen också hörde det :D

Jag tror att A har fått ett gäng nya vänner idag :love: :rofl:
 
Försöker ta ett par andetag mitt i den värsta arbetshetsen. Har haft spellistan "Calming music for stress and anxiety" igång på Spotify hela morgonen och laddar för ett samtal med chefen där jag informerar honom om att nuvarande arbetsbelastning är ohållbar, vi kommer inte att få klart alla projekten i tid till de deadlines som han har bokat in. Inget jättekul samtal för lilla fröken duktig-och-fixar-alltid-allt här, men den här gången känner jag verkligen att jag behöver dra i nödbromsen lite eftersom det annars ser ut att fortsätta såhär hela våren. Och jag vet ju hur min chef funkar - han är fantastisk på många sätt men har huvudet bland molnen och behöver ibland någon som ställer sig framför honom med en stor skylt där det står "STOPP!".

Men först ska jag ta en promenad i det underbara vintervädret - tredje dagen i rad med strålande sol, snö och ett par minusgrader! :love:
 
Har precis fyllt i en säkerhetsenkät för jobbet, och det slog mig att det faktiskt är sjukt obehagligt att jag ofta är helt ensam på kontoret eller med några få kollegor som sitter i andra delar av byggnaden. Det kommer ofta folk som plingar på och säger att de ska fixa kaffemaskinen, fläkten, en läcka osv. och de har sannolikt haft kontakt med vår receptionist som arbetar hemifrån. Men jag som är på plats vet inte vem som ska komma hit och inte. Tog upp det i enkäten nu och kom på att jag kanske borde ta upp det med vår receptionist också. Ett snabbt mail på morgonen om vem som kommer dyka upp under dagen skulle ju hjälpa :up:
 
Har precis fyllt i en säkerhetsenkät för jobbet, och det slog mig att det faktiskt är sjukt obehagligt att jag ofta är helt ensam på kontoret eller med några få kollegor som sitter i andra delar av byggnaden. Det kommer ofta folk som plingar på och säger att de ska fixa kaffemaskinen, fläkten, en läcka osv. och de har sannolikt haft kontakt med vår receptionist som arbetar hemifrån. Men jag som är på plats vet inte vem som ska komma hit och inte. Tog upp det i enkäten nu och kom på att jag kanske borde ta upp det med vår receptionist också. Ett snabbt mail på morgonen om vem som kommer dyka upp under dagen skulle ju hjälpa :up:
Känner igen det där. Fast jag är receptionisten och är den som har noll koll :cautious:
Vet inte hur många gånger jag sagt till om att det vore bra om jag fick veta vilka som skulle komma men icke.
 
Jag har finbesök här på jobbet. Lite misstänksam mot mej men solen är ju här och mina huligaer är hemma så bäst att passa på.

Kollegans hund
148493844_847489932476515_8101964119938237699_n.jpg
 
Känner igen det där. Fast jag är receptionisten och är den som har noll koll :cautious:
Vet inte hur många gånger jag sagt till om att det vore bra om jag fick veta vilka som skulle komma men icke.

Tänker att det är riskfullt om vem som helst kan komma och gå. Innan jul var jag ensam när två män kom och skulle fixa en vattenläcka, de hade haft kontakt med någon vars namn jag inte kände igen eftersom jag vanligtvis inte är involverad i våra fastighetsärenden. Jag ville ju inte säga nej heller, om det är en pågående läcka. Så de kom in och började slå ut en vägg och jag tänkte bara.. herregud, tänk om det här skulle vara några helt främmande människor som tagit sig in?

Måste vara världens enklaste inbrott. Knacka på i hantverkarkläder och säga att man ska fixa nåt, bli insläppt och sen bara plocka på sig saker och gå ut.
 
A brukar ligga bredvid mig när jag har lektion, eller så går han runt i sängen bakom datorn. Men idag räckte inte det. Han ville synas! Så enligt A var det en utmärkt idé att sätta sig på min mage, mellan mitt huvud och datorn, samtidigt som jag försökte kolla på lärarens presentation och skriva anteckningar i ett dokument. Dessutom tyckte han att det var extremt kul att "slå" med sin tass på datorns styrplatta så att jag var tvungen att ladda om dokumentet oräkneligt många gånger för att nämnda tass kom åt något som gjorde att det inte gick att skriva i dokumentet :cautious: :rofl:

Min lärare som är en crazy cat lady fick syn på A och kom helt av sig. Hon utbrast "JAG SER EN KATT!" och pausade presentationen för att fråga vad katten heter, vad det är för ras och hur gammal han är. Jag kan ju säga att A njöt av uppmärksamheten. Han spinner nästan aldrig högt, men just då spann han så att resten av klassen också hörde det :D

Jag tror att A har fått ett gäng nya vänner idag :love: :rofl:

Ebba katt kan också ligga lugnt och stilla långa stunder när jag sitter och läser och skriver eller mejlar, men märker direkt när det är Skypemöte på gång. Så min bild har ofta inslag av en randig svans som lugnt passerar från vänster till höger mellan kameran och mitt ansikte, och sedan tillbaka. :laugh:
 
Jag dör! :rofl:

Vi köpte en kristallkrona på auktion för två veckor sen. Jag tror jag betalade 1200+ moms och avgifter, det blev i alla fall 1800kr. Jag fick lite storhetsvansinne och ville ha en till. Häftigt med långbord och två kristallkronor tänkte jag.

Det kom alltså ut tre till kristallkronor, likadana på sidan. Sa att sambon kunde köpa en till, bjuda max 700 kr. Då skulle den slutat på drygt 1000 kr.

Jag får detta meddelandet:

Screenshot_20210211-145214.jpg


Vi måste skaffa ett rejält stort bord och bygga ut huset så vi kan ha FYRA kristallkronor på rad. :laugh:
 
Jag dör! :rofl:

Vi köpte en kristallkrona på auktion för två veckor sen. Jag tror jag betalade 1200+ moms och avgifter, det blev i alla fall 1800kr. Jag fick lite storhetsvansinne och ville ha en till. Häftigt med långbord och två kristallkronor tänkte jag.

Det kom alltså ut tre till kristallkronor, likadana på sidan. Sa att sambon kunde köpa en till, bjuda max 700 kr. Då skulle den slutat på drygt 1000 kr.

Jag får detta meddelandet:

Visa bifogad fil 64593

Vi måste skaffa ett rejält stort bord och bygga ut huset så vi kan ha FYRA kristallkronor på rad. :laugh:
Köpte han två extra av bara farten? :rofl:
 
Ebba katt kan också ligga lugnt och stilla långa stunder när jag sitter och läser och skriver eller mejlar, men märker direkt när det är Skypemöte på gång. Så min bild har ofta inslag av en randig svans som lugnt passerar från vänster till höger mellan kameran och mitt ansikte, och sedan tillbaka. :laugh:
Haha! Innan jag lärde mig att inte ha datorn rakt på sängen så kan det hända att det kommit ett och annat oklart meddelande i chatten (nu står den på en gosedjur-elefant som A inte vill klättra på) :crazy: :rofl:

En svans med i bilden känns igen här också... A kan ibland stå med rumpan mot datorn och vifta på svansen så att man tror att den ska gå av :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg...
Svar
3
· Visningar
391
Senast: Red_Chili
·
Skola & Jobb Behöver hjälp med att förklara hur jag ska räkna ut följande: Det är en övningstenta så ingen tenta så sett. Talet...
Svar
5
· Visningar
698
Senast: Pratsch
·
Mat Jag vill göra Keto/LCHF osttortillas dvs kunna ha ett knaprigt ostskal att fylla alternativt rulla in saker direkt i pannan och göra en...
Svar
3
· Visningar
486
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 630
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp