Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Regn även här - och bara 8 grader :down: . Lusten att göra nåt försvann...
Ska äta frukost nu.
Tror att det kanske är något lite "varmare" här, men regn och blåst och allmänt trist väder. Får försöka hitta på något inne, och hoppas på att vädret bättrar sig under dagen!
 
Tvätt och bakning står på schemat idag när det är sånt här väder! :D Jag måste hålla uppe temperaturen i huset eftersom vår bergvärme panna la av för ett tag sedan och den nya inte kommer riktigt än, montören måste gå på semester först. Mest störigt är det att inte ha tillräckligt med varmvatten, å andra sidan så känns det välbekant från min barndoms somrar där varmvattnet räckte till nästan en hel dusch. :D
 
Tvätt och bakning står på schemat idag när det är sånt här väder! :D Jag måste hålla uppe temperaturen i huset eftersom vår bergvärme panna la av för ett tag sedan och den nya inte kommer riktigt än, montören måste gå på semester först. Mest störigt är det att inte ha tillräckligt med varmvatten, å andra sidan så känns det välbekant från min barndoms somrar där varmvattnet räckte till nästan en hel dusch. :D
Får hoppas att våran inte går sönder, vi är 31 bostäder som delar på samma bergvärme!
 
12° och mulet. Helt ok.
Har en lång lista på saker att göra, ska börja beta av dem pö om pö. Tänker att det är ändå skönt att få gjort lite nu i juli så det inte blir stress sen i augusti innan skolorna börjar.
Först en lite mer ordentlig frukost. Åt en stor bulle och drack te tidigare i morse.
 
Katastrofdag. Kunde inte sova pga av kramp i benen. Ja, jag äter extra magnesium men det hjälper inte.
Igår bytte jag jobbil eftersom min bil skulle servas. Men eländet startade inte. Panikringa till chefen om läget. Jag fick då ta min bil till verkstan där jobbilen stod. Hann inte köra många meter innan min bil varnade för motorvärmen. Jag hade nyligen fyllt på kylarvätska. och har knappt kört bilen sen dess. Hade lite vätska kvar i en flaska men behållaren var tom så det räckte inte. Bytte bil på verkstan. Chefen fick komma med extra nyckeln.
 
Min bror frågade nyss våran (blinda) syssling vad det stog i en notis han fick (han har lite svårt att läsa). Vår syssling som är blind kunde ju inte läsa vad det stog och min bror bara "meh, vad dåligt, titta då", ja om det vore så enkelt så... :D

Edit: Ja, min bror vet om att hon är blind, men han glömmer saker väldigt fort så det spelar ingen roll hur många gånger man säger det till honom.
 
Katastrofdag. Kunde inte sova pga av kramp i benen. Ja, jag äter extra magnesium men det hjälper inte.
Igår bytte jag jobbil eftersom min bil skulle servas. Men eländet startade inte. Panikringa till chefen om läget. Jag fick då ta min bil till verkstan där jobbilen stod. Hann inte köra många meter innan min bil varnade för motorvärmen. Jag hade nyligen fyllt på kylarvätska. och har knappt kört bilen sen dess. Hade lite vätska kvar i en flaska men behållaren var tom så det räckte inte. Bytte bil på verkstan. Chefen fick komma med extra nyckeln.
Ja. Hann inte skriva klart inlägget för chefen ringde och jag behövde köra in min jobbil till verkstan. Man hittar inget fel på bilen utan teorin är att jag inte trycker ner kopplingen ordentligt. Men jag har ju kört samma bil sen 1 mars utan problem så det känns lite konstigt.
Bokade in min egna bil på service hos skräckmekanikern. Den läcker kylvätska så något är jättefel.
 
Riktigt segt idag. Har jobbat fredag till måndag, varav det var 10 till 20 i receptionen igår. Idag är det skolplugg med digital politik men huvudet är inte med alls. Lyssnar på musik och försöker hitta motivationen
 
Får hoppas att våran inte går sönder, vi är 31 bostäder som delar på samma bergvärme!
Där kanske det finns lite mer backup? Vår var 13 år. Vi hade kunnat få in en ny direkt om vi hade betalt 90 000 kr, men genom att vänta lite på att få den på plats kommer det "bara" att kosta 70 000 kr. 🙄
 
Här är det uppehåll men blåser utav bara h*vete... :O Sovit dåligt pga katterna har studsat runt på mig.
Ska nog försöka ta tag i att rensa lite i trädgården och dra av alla häckarna med saxen om vinden lugnar sig. Även lite sugen på att sätta igång ett bak... kardemummabullar kanske? :love:
 
Ska till jobbet om nån timme
Mina nya kläder har kommit men kan inte hämta idag.
Får ta det imorgon
Hoppas de passar
Annars får jag skicka tillbaka och hitta nåt annat.
 
Hemma efter en snabbvisit till huvudstaden. Kom hem till uppblåst balkongdörr och svinkallt i sovrummet. Trött som fasiken efter att katten levt rövare halva natten och dundrat runt på mig, vält vattenglas och hon och min systers katt har muckat högljutt. :meh:

Nu kan jag inte träffa långsidan på en lada, men ingen domstol i världen kan döma mig för att skjuta sönder däcken på folk som kör runt i Bollnäs med nedvevade rutor och:


på högsta volym.
 
Kids alltså. Kommer till jobbet och möts av detta på jobbdatorn :rofl:

32384
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 324
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 154
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 225
Senast: Enya
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 754
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp