Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag haft en lang konversation med en kompis fran Sverige fore 8 pa morgonen :cautious: och det ar dags att starta dagen. Hoppas kattskrallet som tydligen vill bli hund leksak haller sig borta fran tomten ... :meh:
 
Min gräsmatta behöver klippas men jag har inte direkt lust att ta mig an det. Jag har klippt en gång i juli redan och två gånger under juli månad är väl något slags rekord.
 
Hemma
Värmer en färdigrätt från findus
Hoppas på en svalare natt i natt
Tycker om värme men i år har jag mått dåligt av den
 
Sitter och försöker hitta någon massör att gå till, men det känns skumt och inte alls jättekul. Det hade dock behövts... Kollade på axelsons elevbehandlingar, men där fanns det tider först i september, så nja... Det finns massörer här i närheten också, men jag vet inte hur bra de är :cautious:
 
Har du varit till Medeltidsmuseet? Det är enormt fascinerande tycker jag. Jag upptäckte det genom en vän som studerade arkeologi, annars hade jag aldrig vetat att det låg ett museum där.

Åhå, nej det hade jag aldrig hört talas om tidigare :eek: Sitter och googlar fram lite bilder från museet nu - både interiör och exteriör ser ju jättehäftigt ut! Tack för tipset, Medeltidsmuseet hamnar definitivt på listan :D
 
Åhå, nej det hade jag aldrig hört talas om tidigare :eek: Sitter och googlar fram lite bilder från museet nu - både interiör och exteriör ser ju jättehäftigt ut! Tack för tipset, Medeltidsmuseet hamnar definitivt på listan :D

Rekommenderar också både Livrustkammaren och Armémuseum. Bägge har gratis entré och tar ju upp det man "bör kunna" typ från Stormaktstid till nutid. När du går från Livrustkammaren, på väg till Armemuseum är det perfekt att ta en paus och besöka Operans Guldterass där du kan ta en drink och äta enormt gott samtidigt som du repeterar hur många söner Gustav Vasa hade osv ;)

Blir man lite less på alla kungar hit och dit så kan man annars köra denna kombo:
Hallwylska har en bra utställning nu som heter "En kvinnas röst" som handlar om rösträttskvinnan Ebba von Eckermann (dotter till grevinnan von Hallwyl). Kolla in här: http://hallwylskamuseet.se/sv/utstallningar/en-kvinnas-rost Sen knatar du till Kulturhuset och kollar in utställningen "Kvarterets kvinnor": https://kulturhusetstadsteatern.se/KonstDesign/Evenemang/2019/Kvarterets-Kvinnor så får du lite mer "bredd".
BONUS: På Hallwylskas innergård finns en bar/servering du kan besöka innan du knatar vidare ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Mina ungar är inte uppväxta i nån fattigdom, men de har aldrig slängt/slösat med mat eller lämnat mat att ruttna på sitt rum. Sånt beteende är ju mer en uppfostringsfråga än en ekonomifråga.
Jag HAR pratat med henne. Många gånger! Hon "glömmer".
Ja jag ångrar att jag ens skrev här. Nu är jag svärmodern from hell samt usel på att uppfostra. @netia hjälp
 
Jag HAR pratat med henne. Många gånger! Hon "glömmer".
Ja jag ångrar att jag ens skrev här. Nu är jag svärmodern from hell samt usel på att uppfostra. @netia hjälp

Fast det är det ingen som sagt, det är en respons på att du drog upp din uppfostran, samtidigt som du klagar på ditt eget barns olater, vilket är en smula humor (därav ;) i mitt första svar,) och att du även denna gång skriver "livet med tonåring" ungefär som att det är ett helt vanligt och normalt tonårsbeteende och det är det absolut Inte.
 
Måste förresten nämna att jag blev lite förvånad av hur många massörer det är som inte ens nämner sin utbildning, och de flesta som skriver att de utbildade sig ett visst år skriver inget om var de gått sin utbildning. Det i kombination med att flera av dem har "tjusiga" namn och delar lokaler med frisörer, nagelfixarfolk m.m. ger mig inte känslan av att det är något speciellt bra ställe utan mest "nu masserar vi lite för att det ska kännas lyxigt även om det inte hjälper något mer än så". Överreagerar jag? :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 164
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 133
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 220
Senast: Enya
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 733
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp