Bukefalos 28 år!

Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har växter!
IMG_20190921_171525.jpg


Och det är bara ena halvan av vardagsrummet. De andra rummen är inte direkt växt-fria om man säger så
 
Precis smoffat i mig en hemgjord kolgrillad hamburgare :d Proppmätt är förnamnet...
Vi är och plockar ihop stugan inför vintern. Vi har bara sommarvatten t.ex. som måste plockas upp. Utemöblerna är ihopträngda på en veranda.
Vovvarna har badat (läs simmat efter änderna) det är 16 grader i sjön. Det tycker jag är hyggligt varmt för den här hösten.
Jag längtar till den dagen som vi kan vara här mer obundet... typ när vi är pensionärer :meh:
 
Jag har varit ovanligt aktiv idag. Först var jag till stallet och gick en sväng med hästen. Sen har jag gjort en insats i trädgården. Efter det grävde jag runt lite i det gamla höet som ligger på backen och där potatisblast växt upp under sommaren. Jag hittade en jäkla massa potatis! Många var dessutom skitstora. Jag har också påbörjat städningen av lilla entréverandan samt skurat ett litet antal krukor. Sen har jag lagat mat inte mindre än två gånger idag. Och så har jag hunnit med att ta en timmes tupplur i fåtöljen mitt i alltihop.

IMG_20190921_173107_584.jpg
 
Sambon högg tag i mina fötter och kiropraktade mina tår när jag låg och chillade. Jag är ju så van att behandla resten av kroppen. Men fötterna obehags-garvar jag hysteriskt och piper. Skönt efteråt iaf! 😂
Nu dags att göra sen middag!
 
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vQXznm/polisen-jo-anmals-efter-taltlager-i-kallak

Först trodde jag det var det gamla vanliga om bärplockare men sedan när jag läste om Rainbow Gathering :rofl: Fasiken vad kallt det måste vara att tälta nu. Jokkmokks kommun är väl inte den rikaste i Sverige? Varför inte passa på att sätta upp några utedass och sälja lite saker och ting som toapapper och tjäna pengar medan det dansas runt öppna eldar och (säger mina fördomar) röks på. Några vill kanske också ha Skogaholms limpa till frukost, så en liten rullande affär?
 
Jag sitter och tittar på ny bil. Mem jag vet inte vad vi borde ha. Har en liten polo och en stor Saab idag, båda kommer behöva bil för pendling. Saaben går på etanol, drar ca 1 liter milen. Bra med bil med drag och stort lastutrymme. Samtidigt är det ju bra med liten billig bil när det ska pendlas.
Ja ja, kanske kanske. Inte än. Bättre att köra med bilarna vi har tills de gjort sitt och rasar ihop.
 
Jag sitter och tittar på ny bil. Mem jag vet inte vad vi borde ha. Har en liten polo och en stor Saab idag, båda kommer behöva bil för pendling. Saaben går på etanol, drar ca 1 liter milen. Bra med bil med drag och stort lastutrymme. Samtidigt är det ju bra med liten billig bil när det ska pendlas.
Ja ja, kanske kanske. Inte än. Bättre att köra med bilarna vi har tills de gjort sitt och rasar ihop.
Hur går det på jobbet? Fick du förlängt/tillsvidare?
 
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vQXznm/polisen-jo-anmals-efter-taltlager-i-kallak

Först trodde jag det var det gamla vanliga om bärplockare men sedan när jag läste om Rainbow Gathering :rofl: Fasiken vad kallt det måste vara att tälta nu. Jokkmokks kommun är väl inte den rikaste i Sverige? Varför inte passa på att sätta upp några utedass och sälja lite saker och ting som toapapper och tjäna pengar medan det dansas runt öppna eldar och (säger mina fördomar) röks på. Några vill kanske också ha Skogaholms limpa till frukost, så en liten rullande affär?

De visar sin kärlek till naturen. Det är ju fint. Trendigt också. Win-win.
 
Äter en mycket sen middag och blir galen på katten. Har gömt tsatsiki i skafferiet, grekiska salladen i skåpet med pasta och ris och lammet i skåpet med mikron.

Vårt fridfulla liv blir regelbundet förstört av snorungar och deras sk musik som får allting att skallra, men jag orkar inte ens bli arg längre. Döda, ja. Arg, nej. :meh:
 
Ligger i ett tält någonstans söder om stan. Har hundarna bredvid mig och har precis sagt godnatt till några av de personer jag trivs med bäst av alla i hela världen. Sovsäcken är jättemysigt varm och utanför hörs sjöfåglar. Jag skulle kunna leva resten av mitt liv såhär.
 
Även i en vedeldad bastu med god ventilation?
En helt annan sak med elbastu, de är jag inte mycket för.
Nä, det är inte så mysigt tycker jag. Någon gång när man badt bastu och sen kastat sig direkt i havet etc så kan det väl vara halvskönt.
Jag är mer för jacuzzi. Där kan jag ligga tills jag löses upp totalt. Vi har sagt att vi ska skaffa bastu till honom och bubblare till mig. Så får vi ha walkie takies och prata med varann med. :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 051
Senast: bollen__
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 504
Senast: zarmino
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
573
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 314
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tungband
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp