Bukefalos 28 år!

Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahopp redan söndag!
Uteritter senare idag. Det känns så rörigt här hemma just nu. Hallgrejerna är i vardagsrummet och blockerar en dörr.
Ute är det molnigt.

@tuaphua kolla att de är vattentåliga bara 😂
 
Plan för dagen ungefär samma som igår. Invänta resten av vedleveransen. Åka och veckohandla. Sedan till föräldrarna och måla rummet färdigt. Denna helgen går fort, fort, fort...... :nailbiting:
 
Funderar på om jag är nykter nu, borde vara det. Drack 1,5 drink innan halv åtta igår.

En drink (4cl sprit) går ur systemet helt och hållet på mindre än två timmar i en normal liten kropp.

På 1,5 drink är de flesta ganska nyktra hela tiden, men att köra bil är inte lämpligt att göra på några timmar i alla fall.

(Hemkommen nyss från Frankrike där en halv flaska vin ingår till lunchen och de som också körde bil inte alls förstår varför jag (som också körde bil) avstod min halva flaska. )

Jag promotar inte på något sätt att köra påverkad, tvärtom, men du är helt lugn om det inte var monsterdrinkar.
 
En drink (4cl sprit) går ur systemet helt och hållet på mindre än två timmar i en normal liten kropp.

På 1,5 drink är de flesta ganska nyktra hela tiden, men att köra bil är inte lämpligt att göra på några timmar i alla fall.

(Hemkommen nyss från Frankrike där en halv flaska vin ingår till lunchen och de som också körde bil inte alls förstår varför jag (som också körde bil) avstod min halva flaska. )

Jag promotar inte på något sätt att köra påverkad, tvärtom, men du är helt lugn om det inte var monsterdrinkar.
De är köpta på restaurang, så de är inte stora alls. Men jag är extremt nojig när det gäller alkohol och bilkörning :angel:
 

Bifogade filer

  • 20190922_113116.jpg
    20190922_113116.jpg
    201,1 KB · Visningar: 8
Sovit en hel del efter att pillren kickade in ordentligt.
REnsat kylskåpet på alldeles för mycket dålig mat. Maken kommer få förbud att spontanhandla för det är den maten som blir kvar :banghead:
Nästa projekt blir att rensa frysen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 793
Senast: bollen__
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 484
Senast: zarmino
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
545
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 221
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp