Bukefalos 28 år!

Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter inne och gått igenom dagens lista. Men hälften av de som står där är sådant som är tungt eller kräver en del handrörelser. Och kiropraktorn sa att jag inte fick göra något sådant nu under helgen utan först på måndag om kroppen känns ok då annars skulle jag höra av mig.
Men känner mig handlingsförlamad när det är en massa som ska göras och då får jag bara göra pluttiga grejer :(
 
Köpt en ny fönsterlampa (telefonen föreslog fosterland). Den kostade bra mycket mer än jag räknat med men det kommer nog bli fint.
 
Detta med att ta det helt lugnt är så omständigt och ledsamt. Så påbörjade projekt Hall - makeover och det är verkligen segt.
Har gjort halva halvan av trappen med en pyttepytteliten pensel (testade med en större först men fick träningsvärk efter ingen tid alls :crazy:) så extremt långsamt med andra ord.
Men jag tror det blir bra sen. Från en vit trappa där minsta lilla hårstrå eller annat syns DIREKT till en mörkgrå trappa!
 
Färdiga med fältskyttetävlingen för den här gången och häpnar över folk. Vi hyr skidföreningens anläggning eftersom det går att lägga en bra bana och vi kan ha allt på en och samma plats. Skidföreningen har gått ut med tydlig information på hemsida och Facebook att ingen rullskidåkning är tillåten idag och ändå kommer det några och är sura för att de inte kan åka, de har ju minnsan åkt ändå från Stockholm. Om man nu ska ge sig iväg så pass långt, kollar man inte upp först om man verkligen kan åka?
 
Väntar på att min lasagne ska bli klar och förundras över hur jag varje gång när jag går in på expressen blir skräckslagen då jag tror mig se mig själv när bild på Jenny Madestam dyker upp ... Vi är inte så lika egentligen men den där bilden får min hjärna att tro att jag kollar på en bild av mig själv om typ 15-20 år:laugh:
 
Precis hemkommen efter en dag av målande hos föräldrarna. Har hjälpt dem måla om ett rum - imorgon kör vi strykning nummer två :) ! Jag kommer säkerligen att ha lite träningsvärk efter att ha klättrat upp och ner på trappstege..... ;)

Snart tänkte vi ta en promenad i det härliga vädret, och sedan blir det nog vin, chips och "Sjuksystrarna på Fredenslund"...... :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 274
Senast: bollen__
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 414
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 202
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 381
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp