Vilken säng? (utbruten från Vad gör vi? del 2 - Kids Edition)

Har inte läst hela tråden men mögelproblemet undviker ni om ni sätter dit lägsta möjliga ben. Det behövs bara 2–3 cm för att det ska bli en luftspalt som låter luften cirkulera och madrassen torka upp. Ni skulle med andra ord kunna spika fast en tjock bräda i vardera ände av resårmadrassen bara, så att den lyfts upp en liten bit. Resårmadrass + ett par cm är ingen fara att råka rulla ur, många ungar vaknar inte ens av ett sånt fall 🤪

Jag skulle INTE våga lägga madrass direkt på golvet. Har nämligen själv varit med om att sova så under flera månader, för att en dag lyfta på madrassen och inse att det är mögel på undersidan. Sjukt otrevligt verkligen.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 017
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 328
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Regn, grusade vägar och leriga rastgårdar är ju inte det roligaste direkt. Jag går här och dagdrömmer om att ha en vattenslang utanför...
Svar
16
· Visningar
1 186
Senast: hastflicka
·
Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 982
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp