Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

IMG_6363.jpeg

Sonen hade en kompis med till stallet igår! Och idag blir det kompislek med en ny kompis från fritids. På söndag bli det pysselverkstad och bio med kompisen på bilden och Bonnie dvs kompishäng 3 dagar i rad. Frågade sonen igårkväll vad han tycker är roligast och han ba ”leka med mina vänner”, så förhoppningarna på denna helg är höga 😜
 
Är hos mina föräldrar med barnen, vi har haft en lugn dag med resan ner, lek och mys och lite utetid i regnet. Älskar verkligen att vara med barnen och se deras olika personligheter. Stora sysselsätter sig med att bära grenar, låtsas beskära träd och plantera om en död gran han hittade:laugh: Lilla ska bara gunga och om det inte är full fart skriker hon ilsket på mig 😂 (Och när det är full fart skriker hon lyckligt.) Eventuellt brås lilla lite mer på mig och stora lite mer på sin pappa 😁🙈

Lilla E pratar och pratar och fick lära sig lite nya ord i skogen. Dessutom överraskade hon mig med att plötsligt räkna till tio :o Jag tror inte att hon som ganska nybliven tvååring riktigt greppar innebörden av så stora tal men hon är makalös på att memorera och härma ❤️
 
En barnfri singelvän la precis upp en bild med texten ”some me time” och jag kan inte låta bli att tänka att ja det måste varit hemskt svårt att få till? 😅 Nej förlåt det är jag som är bitter och trött, men ja.. ni som vet vet.

MVH
Uppe sen 03.30
Ibland tänker jag att vi borde skaffa en bebis men sen kommer jag på att då är min tid ägd av den i cirka tre år framöver och då går det över
 
Ibland tänker jag att vi borde skaffa en bebis men sen kommer jag på att då är min tid ägd av den i cirka tre år framöver och då går det över

Pratade igår med en vän som nyligen fick sitt andra barn och de har redan bestämt att det inte blir ett tredje. Själv tror jag risken är att jag och maken har glömt bort hur tufft det var om några år och bara kommer ihåg hur söta små bebisar är 😂
 
Haha ja, tanken på att (som I mitt fall tex) ha en chef som är nio månader, med allt vad det innebär, borde ju stoppa ganska många från att skaffa barn...

Testa en chef på 6 månader och en chefs chef på 1 år och 8 månader 🙃 😂 Som dessutom INTE är överens om hur verksamheten ska drivas. I helgen åkte jag bil med den ena som försökte sova och den andra som skrek från tårna om jag inte spelade Här kommer Pippi Långstrump på repeat HELA VÄGEN. Ungefär så ser våra dagar ut just nu på ca 4 h sömn per natt det är ju sjukt att man inte hamnat på hispan ännu 😅
 
Testa en chef på 6 månader och en chefs chef på 1 år och 8 månader 🙃 😂 Som dessutom INTE är överens om hur verksamheten ska drivas. I helgen åkte jag bil med den ena som försökte sova och den andra som skrek från tårna om jag inte spelade Här kommer Pippi Långstrump på repeat HELA VÄGEN. Ungefär så ser våra dagar ut just nu på ca 4 h sömn per natt det är ju sjukt att man inte hamnat på hispan ännu 😅
Alltså fy fasiken! Jag har också varit på vansinnets rand den senaste veckan (och då har jag bara ett barn och en tonårshund av bruksras).
Och apropå det där med dåliga arbetsvillkor. Tillägget för obekväm arbetstid och jour är ju helt obefintligt 🤣. 11 timmars dygnsvila mellan passen, tror inte det va.
 
Alltså fy fasiken! Jag har också varit på vansinnets rand den senaste veckan (och då har jag bara ett barn och en tonårshund av bruksras).
Och apropå det där med dåliga arbetsvillkor. Tillägget för obekväm arbetstid och jour är ju helt obefintligt 🤣. 11 timmars dygnsvila mellan passen, tror inte det va.

Ja, skämt åsido så ska jag inte vara den som säger ”vänta du bara tills du har två”. Jag tyckte att det var oerhört tufft med en också.

Men nej arbetsvillkoren är ju verkligen inte optimala. För ett gäng år sedan sjukskrevs jag från jobbet för att jag tillslut var så slut att jag inte kunde resa mig upp på en konferens, och bröt ihop och grät när en kollega frågade hur jag mådde. En gång. Nu skulle jag väl säga att det händer varje vecka men man måste liksom vara där ändå. Varje dag, varje natt. Det spelar ingen roll hur du mår. (Ja, vi får hjälp också men det är vad det är med två pytte). Sonen kör nattvaka, dottern upp strax efter 5 och så två vitt skilda behov att fylla under dagarna.

Så fick vi meddelande att det går höstblåsor och streptokocker på förskolan och nu märkte jag att dottern kom hem med feber 😶 Då blir det båda barnen hemma i veckan då. Vi hankar påååå vi hankar pååååå.
 
På onsdag blir mina små bebisar tre år! Helt otroligt 😭❤️. På önskelistan står en rosa bil, en röd bil, en liten bil, en jättestor bil, en buss och en rälsbuss. Plus en biltårta.

Anar ett tema 🧐:D Grattis i förskott!

Minns min väns barn som ville ha tema brandbilar på sitt kalas så hon hade ordnat massa dekorationer med brandbilar och beställt en brandbilstårta. Dagen innan sa barnet att ”Vad kul det ska bli med mitt Paw Patrol-kalas i morgon!” 🙃😅 Det hade visst blivit lite miss i kommunikationen kring vilken brandbil osv… Svettigt!
 
Anar ett tema 🧐:D Grattis i förskott!

Minns min väns barn som ville ha tema brandbilar på sitt kalas så hon hade ordnat massa dekorationer med brandbilar och beställt en brandbilstårta. Dagen innan sa barnet att ”Vad kul det ska bli med mitt Paw Patrol-kalas i morgon!” 🙃😅 Det hade visst blivit lite miss i kommunikationen kring vilken brandbil osv… Svettigt!
Fantastiskt 😅
 
Dottern vaknade med höstblåsorna. Jag tycker det är hemskt svårt att veta vad man ska göra med ett sjukt småbarn på dagarna? Vi får ju inte gå till biblioteket eller andra platser inomhus, hon ska helst kanske inte leka så mycket utomhus, hon får titta lite på barnprogram men är så liten så det blir inte många procent av dagen. Sover inte mer än vanligt utan om något mindre, är ”pigg” men grinig. Sen har vi ju lillebrors mat och sovklocka att ta hänsyn till.

Nu testar jag en förmiddag i vagnen nere på bondgården. Köpt lussekatter och Festis och ber en stilla bön att båda barnen tycker att vagn är okej idag.
 
Vi har lämnat storebröderna på förskolan/ skolan så kom hem för en stund sen. Jag spelar tv spel och Molte har fri lek (har läst i förskolans blogg att barnen utvecklar många sidor vid den fria leken😎) Molte kommer dock mest springande med allt som han inte brukar få leka med, lämnar det till mig och ropar nej! 🙈 kanske är tur att de inte är så väldigt länge kvar till förskolestart 😁
 

Bifogade filer

  • IMG_3951.jpeg
    IMG_3951.jpeg
    363,1 KB · Visningar: 57

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 244
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
1 017
Senast: Humla
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 220
Senast: Praefatio
·
Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
6
· Visningar
429

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp