Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Vi har åkt långt idag, kanske 35 mil i bil med en sexåring (med ständiga frågan ”är vi framme snart?”) och två ettåringar. Gjorde ett stopp på Max, på vägen. Gick över förväntan bra! Lite gnälligt i slutet men inget skrik! Nu är vi massa vuxna som kan hjälpas åt, så nu sitter jag på toa i lugn och ro 😂
 
Igår kväll hade vi ett kompispar här på middag med två barn 2 och 4 år. Vår är drygt 1,5 så det var full rulle förstås! 😅 De var kvar till kl 22 så vår tjej som är van att sova kl 19 stupade i säng direkt när de hade gått. Hoppades att hon skulle ta sovmorgon, vilket hon gjorde! Sov till 10.15 :o

Så idag fick vi skippa lunchvilan och nattade vid 19 som vanligt. Testade både igår och idag att bara säga godnatt och gå ut, hon har somnat direkt båda gångerna. Kommer ju såklart vända och nu har hon ju varit väldigt trött, men tänk om detta kunde funka ibland iaf? Vi har ju haft nattningar på 1,5-2 timmar för inte allt för länge sen..🙄
 
Vi hade en unge som var jättetrött på eftermiddagen och sov typ 15.30-16.15. Inte det bästa kan jag lova, men vem trodde det. 22 somnade hon för kvällen :meh:. Det har dock varit full rulle hela veckan - förskola måndag (egentligen är de lediga då men jobbade extra) och sen var de hos farförälder några dagar då jag var iväg med jobbet, så inte undra på hon behöver ta igen energi.
 
IMG_6439.jpeg

Efter en vecka i exil med sjuk unge 😜 Jaja det är ju tyyyp November iaf. För övrigt den värsta sjukan på länge, feber, öron + ögoninflammation, halsont, snor i mängder samt hosta. Humöret har ej varit på topp. Penicillinet har ej velat inmundigas, tills det plötsligt vände och han tar det nu beskedligt 3ggr om dagen.
 
En sjukling här också, fyraåringen har hög feber och får inte i sig mycket att äta. Dryck går ner däremot så det är bra. Vill bara ligga i famnen ❤️

Tvååringen är pigg som en mört och behöver aktiveras för att inte störa syrran. Tur att vi är båda föräldrar hemma, då går det att ge båda det de behöver.
 
Just överlevt vårt första barnkalas! Den nyblivna femåringen hade fem kompisar här hemma.
Åh det är vår tur nästa helg! Vårt första barnkalas för vår 5-åring, och han har också bjudit fem kompisar 😄
Hur gick det vad gjorde ni? 😁

Idag har vi haft släktkalas för båda barnen, lilla fyllde 1 förra veckan och stora fyller fem nästa ❤️ 15 personer var vi idag så det var fullt hus verkligen! Vi är helt slut nu men väldigt glada ❤️
 
Åh det är vår tur nästa helg! Vårt första barnkalas för vår 5-åring, och han har också bjudit fem kompisar 😄
Hur gick det vad gjorde ni? 😁

Idag har vi haft släktkalas för båda barnen, lilla fyllde 1 förra veckan och stora fyller fem nästa ❤️ 15 personer var vi idag så det var fullt hus verkligen! Vi är helt slut nu men väldigt glada ❤️
Började med lite fri lek (det fanns ballonger så de körde på rätt bra själva), sen tårta, en stund efter det skattjakt på godispåsar (utomhus) och sen lekte de igen :)
Några föräldrar stannade, andra åkte hem. Det hela flöt på väldigt bra!
2 h hade min man sagt och 1,5-2 h är nog rätt lagom.
 
Denna tidsomställning. Visserligen vaknade dom inte okristligt tidigt och har aldrig gjort (*peppar peppar*) men nattningen blev enligt klockan och då har de alltså varit uppe en timme extra. Och eftersom de vaknade en timme tidigare än vanligt blev det en lång dag.
Yngsta låg och grät när jag läste för storebror, så trött var hon. Hade läst för henne innan och hoppades hon skulle ha somnat men nä. Hon slocknade dock på 2 min när jag släckt lampan.
 
Idag hände det! Jag kom hem med H, snart 2 år, från förskolan och möttes i hallen av hans pappa. Jag langade per automatik över pappagrisen H till pappan, MEN då tittade H tveksamt på honom och utbrast sen "Mamma!" och sträckte sig efter mig igen. Mitt barn har alltså för första gången i sitt liv valt mig framför sin pappa :banana: Samma unge som kunnat panikgråta för att pappan lämnar rummet, trots att jag håller i honom... Väldigt tacksamt att få en sån reaktion nu, eftersom småsyskonet är beräknat att födas inom mycket kort och då blir jag nog tyvärr för tråkig för att ha en chans att konkurrera med pappan igen på ett tag.
 
Barnen har svårt att somna ikväll. Dom har varit helt uppjagade hela dagen inför Halloween imorgon. Lagom nu när det är sovdags så börjar det blåsa så det knäpper och susar i huset samtidigt som det regnar = Ännu mer uppjagade barn
 
Sitter och samlar kraft. Grabbarna är ute i höstrusket med pappan (som är hemma och ledig, wuhu!). Försöker bli av med den envisa huvudvärken som hängt i under flera dagar. Det känns väldigt motigt nu men mitt i allt det jobbiga finns en liten "nu jävlar kör vi"-låga. Jag SKA fixa de sista ensamma veckorna med killarna detta året. Vi ska hitta på roliga saker och köra lite tidigt julmys. Det ska bli bra.
 
Jag jobbar hemifrån idag och behövde ha fyraåringen med mig en stund under ett teamsmöte. Det gick jättebra, hon satt och ritade mestadels. Så på slutet kröp hon upp i mitt knä och då knarrade stolen till, högt sa hon då ”Mamma du PRUTTADE jag HÖRDE det!” 😂 Min chef och mina kollegor fick sig ett gott skratt 😬
 
Jag jobbar hemifrån idag och behövde ha fyraåringen med mig en stund under ett teamsmöte. Det gick jättebra, hon satt och ritade mestadels. Så på slutet kröp hon upp i mitt knä och då knarrade stolen till, högt sa hon då ”Mamma du PRUTTADE jag HÖRDE det!” 😂 Min chef och mina kollegor fick sig ett gott skratt 😬
Jag är så tacksam för att många arbetsplatser idag ändå är så barnvänliga, gud vad det underlättar att ha chefer/kollegor som fattar att det ibland behöver vara med en liten maskot på ett hörn i ett teamsmöte. Jag hade en föredragning för min chef häromveckan samtidigt som 2-åringen använde mig som klätterställning, det funkade det också :p
 
Jag är så tacksam för att många arbetsplatser idag ändå är så barnvänliga, gud vad det underlättar att ha chefer/kollegor som fattar att det ibland behöver vara med en liten maskot på ett hörn i ett teamsmöte. Jag hade en föredragning för min chef häromveckan samtidigt som 2-åringen använde mig som klätterställning, det funkade det också :p
Ja verkligen! Tvååringen hade dock varit svårare att samarbeta med, han skulle inte låta några knappar vara 😅
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 512
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
1 053
Senast: Humla
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 287
Senast: Praefatio
·
Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 621

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp