Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Vi fick en väldigt mysig dag på bondgården, hemma över lunch och sedan en promenad ner till slottet. Det märks att barnen börjar bli lite större och det fungerar att göra utflykter med dem båda utan att det blir fullkomligt kaos. De har varit nöjda i vagnen! Sedan hann jag med att hämta upp en ny trave böcker på biblioteket och badat med båda barnen medan maken städade undan efter middagen. Dottern kunde inte bestämma sig vilken bok hon ville läsa utan tog hjälp att bära upp precis allihopa till sovrummet. Vissa dagar får jag en glimt av hur det kan vara att ha barn utan att det är SUPERSVÅRT. Bara lagom mycket gnäll med höstblåsor och tandsprickning, och lite tuffa läggningar kring lunch. Men inte sådär att det bara blir pannkaka av precis allting som det ofta känts när jag haft barnen själv på sistone. Så mysigt har vi haft det!
 
Drog till ÖF med alla barn idag, och inser nu hur ologiska ettåringar är. Massa barn, leksaker och grejer framme, men vad gör ongen? Försöker riva ner en spegel på väggen och klättrar sedan upp i en soffa för att plocka ner blommor och tavlor 🫠

Dagen avslutas ändock med självförtroendet på topp, vi ska på en tillställning i helgen och jag insåg idag att jag inte har något passande att ha på mig. Så jag lyckades prova närmare 10 olika klänningar med en 4-åring, en 3-åring och en 1-åring i butik. Utan kaos eller tjafs, det lever jag på länge 🤣
 
Fyraåringen har alldeles själv lyft in en hel back med bebisleksaker samt tillhörande bebis i badrummet, stängt dörren och sitter nu på golvet i vårt (minimala) badrum och leker med lillasyster...

Aja, jag jobbar väl en stund till då! 🤷‍♀️ Ostört O_o

Älskade storasyskon 😍 tänk va ofta livet blir enklare med dem endå 😃
 
På onsdag blir mina små bebisar tre år! Helt otroligt 😭❤️. På önskelistan står en rosa bil, en röd bil, en liten bil, en jättestor bil, en buss och en rälsbuss. Plus en biltårta.

Grattis till @julgrisen småttingar från oss ☺️

IMG_1788.jpeg
 
Drog till ÖF med alla barn idag, och inser nu hur ologiska ettåringar är. Massa barn, leksaker och grejer framme, men vad gör ongen? Försöker riva ner en spegel på väggen och klättrar sedan upp i en soffa för att plocka ner blommor och tavlor 🫠

Dagen avslutas ändock med självförtroendet på topp, vi ska på en tillställning i helgen och jag insåg idag att jag inte har något passande att ha på mig. Så jag lyckades prova närmare 10 olika klänningar med en 4-åring, en 3-åring och en 1-åring i butik. Utan kaos eller tjafs, det lever jag på länge 🤣
Min 1-åring spenderar alltid majoriteten av tiden på ÖF med att klättra upp och ner, upp och ner på en liten barnstol 😅

Och jag är imponerad av shoppandet!!
 
Ny nivå på stress idag. Vi ska imorgon åka med 3 barn i ca 4-5h med bil, och IDAG väljer bakluckan på bilen att lägga av, den är elektrisk och går alltså inte att öppna alls. Ingen verkstad som har tid att fixa.
Vad smidigt det blir att få in en barnvagn och all packning i bagagen, när man har 3 bakåtvända stolar i med 🥲
 
Ny nivå på stress idag. Vi ska imorgon åka med 3 barn i ca 4-5h med bil, och IDAG väljer bakluckan på bilen att lägga av, den är elektrisk och går alltså inte att öppna alls. Ingen verkstad som har tid att fixa.
Vad smidigt det blir att få in en barnvagn och all packning i bagagen, när man har 3 bakåtvända stolar i med 🥲
Elektronik är bra tills det inte fungerar...
 
Barnfri helg. Huset är tyst och jag har lite tid att tänka. Mitt stora barn går i en samtalsgrupp med andra barn pga min och pappans separation och den jobbiga tiden innan (med mycket gräl etc). Idag var jag där och pratade med ledarna om sonen.
Även om jag önskar att han inte behövde de där samtalen från första början är det på något sätt väldigt fint att få höra andras bild av ens barn, hur de tycker att han har en så bra förmåga att sätta ord på sina känslor och tankar, att han är fantasifull, kreativ och samtidigt lugn och reflekterande. :heart Min fina 5-åring. :heart
Också skönt att få bekräftelse i att de saker jag försöker göra för att ge honom verktyg faktiskt är bra, och fullt tillräckliga. Att jag inte behöver vara perfekt i alla situationer. En av de viktigaste sakerna jag vill ge mina barn är förmågan att förstå och kunna hantera sina egna känslor, att veta att alla känslor är okej. Ikväll känner jag mig lite glad för att jag kanske gjort ett helt okej jobb hittills...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 505
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
1 052
Senast: Humla
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 287
Senast: Praefatio
·
Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 616

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp