Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Idag fick jag med båda barnen för vaccination följt av matinköp och sen hämtmat. Lilla E är i en lika delar vidrig och underbar ålder nu. Påhittig och snackig, busig och tjurig och envis. Jag överdriver inte när jag säger att hon både gallskrek så mycket att folk gick omvägar runt oss i affären, samt att hon sprang ifrån mig tre gånger på apoteket, rakt ut genom grindarna innan jag kom ifatt 🙈
Kanske läge för koppel? 🤔
 
Idag fick jag med båda barnen för vaccination följt av matinköp och sen hämtmat. Lilla E är i en lika delar vidrig och underbar ålder nu. Påhittig och snackig, busig och tjurig och envis. Jag överdriver inte när jag säger att hon både gallskrek så mycket att folk gick omvägar runt oss i affären, samt att hon sprang ifrån mig tre gånger på apoteket, rakt ut genom grindarna innan jag kom ifatt 🙈
Kanske läge för koppel? 🤔
Har en precis likadan här hemma så jag känner igen mig ❤️ Så ljuvliga och fantastiska när de är på bra humör och outhärdligt jobbiga när de inte är det.
 
Jag och min sambo pratade igår om att det här nog ändå är en sån period man kommer sakna sen när de blir äldre. De är så otroligt roliga, pratar i ett och säger så konstiga saker, vill fortfarande kramas mycket (i allafall oftast) och man är fortfarande den bästa de vet (förutom varandra, de älskar varandra lite mer än vad de älskar mig tror jag 😭).
Sen är de ju otroligt jobbiga ibland, men det kommer man väl inte minnas sen 😅.
 
Jag och min sambo pratade igår om att det här nog ändå är en sån period man kommer sakna sen när de blir äldre. De är så otroligt roliga, pratar i ett och säger så konstiga saker, vill fortfarande kramas mycket (i allafall oftast) och man är fortfarande den bästa de vet (förutom varandra, de älskar varandra lite mer än vad de älskar mig tror jag 😭).
Sen är de ju otroligt jobbiga ibland, men det kommer man väl inte minnas sen 😅.
Förmodligen minns man det inte på samma sätt i alla fall. Min mamma tycks ha glömt bort hur jag och min bror var i samma ålder :p.
 
Förskolan ringde och menade på att lilla E var hängig och började få feber. Hämtade en tjej som var ganska glad, sprang ut till bilen och har 36,7 i temp. :cautious:
Kan inte låta bli att fundera på om de hade ringt även om jag inte berättat att hon fick två sprutor igår... Och så funderar jag på hur dålig mamma jag verkar vara om jag skickar tillbaka henne imorgon, förutsatt att hon faktiskt inte blir sämre då...
 
Förskolan ringde och menade på att lilla E var hängig och började få feber. Hämtade en tjej som var ganska glad, sprang ut till bilen och har 36,7 i temp. :cautious:
Kan inte låta bli att fundera på om de hade ringt även om jag inte berättat att hon fick två sprutor igår... Och så funderar jag på hur dålig mamma jag verkar vara om jag skickar tillbaka henne imorgon, förutsatt att hon faktiskt inte blir sämre då...
Åh sånt där är så störigt!
 
Väldigt! Sjukt intensivt på jobbet också trots att det är sportlov. Och förskolan vill ha svar senast 13 om barnet ska gå tillbaka dagen efter så jag har ju inte direkt en massa tid att bedöma det på heller 🫤
Jag hade kallt meddelat att jag räknar med att barnet är tillbaka i morgon. Om det hade varit en reaktion på sprutor brukar det ju ändå gå över snabbt. Och blir hon sämre, eller du ångrar dig, så kan du ju meddela det då. Ingen mening att ha friska barn hemma bara för att.
 
Väldigt! Sjukt intensivt på jobbet också trots att det är sportlov. Och förskolan vill ha svar senast 13 om barnet ska gå tillbaka dagen efter så jag har ju inte direkt en massa tid att bedöma det på heller 🫤
Oj, det är ju inte alltid man kan bedöma mitt på dagen om de kan gå nästa dag. Just feber tycker jag har en tendens att komma tillbaka kvällstid så jag brukar avvakta till kvällen att meddela (om det inte är uppenbart såklart).
 
Oj, det är ju inte alltid man kan bedöma mitt på dagen om de kan gå nästa dag. Just feber tycker jag har en tendens att komma tillbaka kvällstid så jag brukar avvakta till kvällen att meddela (om det inte är uppenbart såklart).
Nä jag känner som du att det är supersvårt men förskolan är rätt hårda... Nu "friskade" jag henne iaf, bättre det och sjukanmäla om det blir sämre, än tvärtom. Hon har levt rövare nonstop sen vi kom hem och gick med på att gå och lägga sig och sova middag först efter halvtimmes tjat från mig :D
 
Funderar på om jag ska våga klippa lilla Es hår i eftermiddag. Det är vildvuxet, aldrig rört av en sax och luggen hänger långt ner i ögonen på damen, men hon vägrar oftast både hårspännen och tofsar...
 
Så har vi också nu, det är ju hopplöst att veta så tidigt!
Vi har samma system, det är tydligen för att de beställer lunch för dagen efter då och behöver veta hur mycket de ska beställa. Jag tänker att med ett sånt system får man räkna med en hel del felbesked, och jag tänker inte ha dåligt samvete om jag friskmeddelar vid 13 och sen ångrar mig några timmar senare när jag vet mer.
 
Vi har samma system, det är tydligen för att de beställer lunch för dagen efter då och behöver veta hur mycket de ska beställa. Jag tänker att med ett sånt system får man räkna med en hel del felbesked, och jag tänker inte ha dåligt samvete om jag friskmeddelar vid 13 och sen ångrar mig några timmar senare när jag vet mer.
Samma anledning här, dock har vi egen kock så inga portioner som ska beställas.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 527
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
1 053
Senast: Humla
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 287
Senast: Praefatio
·
Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 630

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp