Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Funderar på om jag ska våga klippa lilla Es hår i eftermiddag. Det är vildvuxet, aldrig rört av en sax och luggen hänger långt ner i ögonen på damen, men hon vägrar oftast både hårspännen och tofsar...
Det fanns ett barn under trollhåret! 🤩😁
 

Bifogade filer

  • Polish_20240220_153439958.jpg
    Polish_20240220_153439958.jpg
    360,9 KB · Visningar: 84
Min 2,5åring är aldrig klippt, men har inte så imponerande hårsvall. Har tidigare tänkt att jag inte behöver klippa förens det behöver borstas men nu börjar luggen bli lite i vägen så det är nog dags för premiärklippning snart
 
Somnade mellan ungarna vid läggning, upp och borstade tänderna och nattade djuren och la mig igen - poff klarvaken.
 
Här klipps också luggen med jämna mellanrum men övriga lockar vill jag och pappan ha kvar på henne så länge hon går med på det :D.
Här är det den 2-årige sonen som har såna fina lockar som föräldrarna (till äldre släktingars stora förtret) inte kan skiljas från :D
Jag hoppas dock att det är sonens egna vilja som får styra när vi klipper av det och att han inte blir påverkad av omgivningen.
 
Min stora har också ett fantastiskt tjockt och fint hår, han har länge velat ha långt som jag, och följaktligen de senaste 2-3 åren blivit misstagen för tjej i alla möjliga situationer. :cautious:
Igår föreslog faktiskt jag att han kanske skulle klippa sig lite kortare, eftersom han sällan vill ha håret uppsatt och det därför blir så himla tovigt efter en dag på förskolan med yvig lek. Så vi bildgooglade lite och hittade en bild vi ska ta med till frisören framöver. Lite längd på håret men ändå inte mer än till nacken :) (idag har han lika långt som lillasysters förebild men ungefär 3 ggr så tjockt... 🙈)
 
Här är det den 2-årige sonen som har såna fina lockar som föräldrarna (till äldre släktingars stora förtret) inte kan skiljas från :D
Jag hoppas dock att det är sonens egna vilja som får styra när vi klipper av det och att han inte blir påverkad av omgivningen.

Ååh det hade mitt andra barn också när han var liten. Jag ville inte klippa av det, men sen blev det mest ivägen och han blev retad för det. Han provade sedan att ha långt hår när han fick runt första klass tror jag, då var det rakt istället. Men där blev han också retad för att vara tjej.
 
Vår 8årign har massor av hår och har kommit på att han ska klippa sig hos frisören. Vi föräldrar är helt värdelösa på att planera sånt 🙈 så han ser ut som ett troll! Ibland kommer jag på att jag ska boka nästa besök när vi är där och klipper honom men oftast inte ….

De andra två accepterar frisörmamma än så länge.
 
Jag påbörjade hårklippning av ettåringen igår och insåg typ från start att det är ett projekt som kommer att få pågå över tid 😆 😅. Lite här och lite där (han sitter verkligen inte stilla).

Idag är det även den stora saneringsdagen (av barnet, eventuellt även målsman). Vi behöver se lite ordentliga ut imorgon när vi ska hälsa på gammelfarmor.
 
Jag påbörjade hårklippning av ettåringen igår och insåg typ från start att det är ett projekt som kommer att få pågå över tid 😆 😅. Lite här och lite där (han sitter verkligen inte stilla).

Idag är det även den stora saneringsdagen (av barnet, eventuellt även målsman). Vi behöver se lite ordentliga ut imorgon när vi ska hälsa på gammelfarmor.
Så var det jämt att klippa storebror 😁 han är fruktansvärt kittlig så det hjälpte ju inte direkt utöver sprittande energi. Lilla E satt still förutom när hon kollade vad jag höll på med, dom är två mycket olika barn 😁 (iPad med film är dock alltid på som muta/underhållning när hår ska klippas)
 
Sonen har börjat ploga ut mig från sängen på nätterna. Han sover på mage och trycker ifrån med fötterna. Förut hamnade han bara upptryckt mot sin sovorm, men nu har han upptäckt att mamma ligger bredvid och ska gosa in sig. Inte lite heller, utan han prejar ut mig, hamnar på mig, ligger rakt över ansiktet. Inatt vaknade jag av att jag själv låg med huvudet utanför sängen och han var på väg över. Min lilla plog. Jag kan ändå inte låta bli att tycka att det är lite gosigt när han hänger sådär tungt över en och snusar sött.
 
Sonen har börjat ploga ut mig från sängen på nätterna. Han sover på mage och trycker ifrån med fötterna. Förut hamnade han bara upptryckt mot sin sovorm, men nu har han upptäckt att mamma ligger bredvid och ska gosa in sig. Inte lite heller, utan han prejar ut mig, hamnar på mig, ligger rakt över ansiktet. Inatt vaknade jag av att jag själv låg med huvudet utanför sängen och han var på väg över. Min lilla plog. Jag kan ändå inte låta bli att tycka att det är lite gosigt när han hänger sådär tungt över en och snusar sött.
Precis så arbetar min 2 åring!
Sova görs dessutom bäst ovanpå 😁
 
Igår när jag hämtade mina barn på förskolan var de på osedvanligt gott humör och deras pedagog berättade att de pratat och pratat hela dagen. Tidigare har de inte velat prata i grupp alls och har varit väldigt tillbakadragna men nu hade de från en dag till en annan bara pratat på i alla sammanhang, det var så skönt att höra! Jag var själv väldigt tyst på förskolan och minns väldigt väl hur stor grej det blev när jag en gång sa något, så stor grej att jag sedan tystnade igen för att det blev för jobbigt. Så jag är så glad att mina barns pedagoger hanterat det bättre och sa att de inte gjorde någon grej av det alls.
 
Sonen har börjat ploga ut mig från sängen på nätterna. Han sover på mage och trycker ifrån med fötterna. Förut hamnade han bara upptryckt mot sin sovorm, men nu har han upptäckt att mamma ligger bredvid och ska gosa in sig. Inte lite heller, utan han prejar ut mig, hamnar på mig, ligger rakt över ansiktet. Inatt vaknade jag av att jag själv låg med huvudet utanför sängen och han var på väg över. Min lilla plog. Jag kan ändå inte låta bli att tycka att det är lite gosigt när han hänger sådär tungt över en och snusar sött.
Vi har en 180-säng där jag och sambon trängs på en tredjedel och sonen (två äpplen hög) har resten av sängen. Ligger gärna på tvären och gillar att "trampa hud" dvs ligga och trycksparka/knipa på en med tårna om det är lite svårt att komma till ro. Finns det massor av plats till höger så rullar han åt vänster :cautious:. Har bara varit med om en värre plog och det var vår gamla katt. Hur man kan vara så liten och ändå ta upp så mycket plats övergår mitt förstånd.
 
Hämtat barnen och varit surmamma inför alla föräldrar på parkeringen... 🫤 Men blir så rädd/arg när barnen drar iväg i full fart över parkeringen, förbi bilen och vidare utan en blick åt något håll. Lilla vet ju inte bättre utan gör bara som stora gör som å andra sidan borde veta. Dessutom pratade vi om exakt detta för två dagar sedan och att det inte var okej utan kan vara farligt.. En mamma jag brukar byta några ord med var dessutom den som släppte ut mina barn från gården när de också skulle gå, innan jag hann få tag på lillas hand. Hon blev eventuellt lite rädd för mig, tror inte hon sett mig irriterad innan 🙈

Tyvärr fortsätter mitt dåliga humör, inser jag har noll tålamod med tjat om film, tvååringar som slåss och annat tjafs. Kanske pms på gång, behöver vända det så inte hela helgen blir trist 🫤
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 323
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
1 024
Senast: Humla
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 224
Senast: Praefatio
·
Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
6
· Visningar
436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Färgtråd III
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp