Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Hämtat barnen och varit surmamma inför alla föräldrar på parkeringen... 🫤 Men blir så rädd/arg när barnen drar iväg i full fart över parkeringen, förbi bilen och vidare utan en blick åt något håll. Lilla vet ju inte bättre utan gör bara som stora gör som å andra sidan borde veta. Dessutom pratade vi om exakt detta för två dagar sedan och att det inte var okej utan kan vara farligt.. En mamma jag brukar byta några ord med var dessutom den som släppte ut mina barn från gården när de också skulle gå, innan jag hann få tag på lillas hand. Hon blev eventuellt lite rädd för mig, tror inte hon sett mig irriterad innan 🙈

Tyvärr fortsätter mitt dåliga humör, inser jag har noll tålamod med tjat om film, tvååringar som slåss och annat tjafs. Kanske pms på gång, behöver vända det så inte hela helgen blir trist 🫤
Fördelen med att vara surmamma inför andra föräldrar är att de garanterat känner igen sig. Just när barn springer iväg ut där det kan komma bilar är verkligen skitläskigt, man blir ju både rädd och arg, så jag förstår dig helt. Hoppas du lyckas vända humöret och att ni får en fin fredagskväll!
 
Fördelen med att vara surmamma inför andra föräldrar är att de garanterat känner igen sig. Just när barn springer iväg ut där det kan komma bilar är verkligen skitläskigt, man blir ju både rädd och arg, så jag förstår dig helt. Hoppas du lyckas vända humöret och att ni får en fin fredagskväll!
Här kändes det som att den andra mamman tyckte jag överreagerade och försökte lugna mig genom att ta på sig "skulden" lite 🙈
Tack iaf, jag börjar bli på bättre humör, men det tog sin lilla tid. Är galet trött, då är humöret verkligen inte på topp :(
 
Det finns en spellista på Sporify som heter Cozy Evening Piano som vi har börjat spela 17-19 sen ett par veckor tillbaks. Vill verkligen rekommendera den. Även om barnen är hungriga, övertrötta och river halva huset så sätter det ändå en annan stämning på något vis. Vi vuxna blir lite lugnare och det speglar ju av sig på flera sätt.
 
Det finns en spellista på Sporify som heter Cozy Evening Piano som vi har börjat spela 17-19 sen ett par veckor tillbaks. Vill verkligen rekommendera den. Även om barnen är hungriga, övertrötta och river halva huset så sätter det ändå en annan stämning på något vis. Vi vuxna blir lite lugnare och det speglar ju av sig på flera sätt.

Här lyssnar vi på naturens ljud när E ska sova, så sövande och lugnande för alla. Man behöver varva ner och ta det lugnt :heart
 
Älskar mina barn men sa*an vad dom tär på en ibland. :arghh: Vi har iaf gått en promenad i solen, det tjatades mest dock om att gå hem. Stora drog sönder dragkedjan på sin helt nya vårjacka för att han inte hade tålamod att dra ner stroppen hela vägen utan tyckte att råstyrka funkar lika bra för att öppna jackan...

Vi kom sen hem och fikade kladdkakemuffins. Vilket såklart innebar klag på att det var små muffins och inte stora. Stora tjatar om film/tv hela tiden. Jag inser att det är läge att dra ner eftersom hela vardagen kretsar kring vilken serie dom ska se nästa gång tvn sätts på 🙈 Och lilla är ömsom glad och ömsom ett litet vilddjur med en röst vars decibel når tinnitusgenererande nivåer :crazy: Imorgon börjar pappaveckan och då vet jag att jag kommer sakna dom och tycka att huset är alldeles för tomt men just nu är det lockande att gå och lägga mig och gråta...
 
F66FB439-2CB9-466A-ABD4-EFCF6BEF1EED.jpeg

Någon ville fika på uteserveringen i +5 och mulet 😜
 
Älskar mina barn men sa*an vad dom tär på en ibland. :arghh: Vi har iaf gått en promenad i solen, det tjatades mest dock om att gå hem. Stora drog sönder dragkedjan på sin helt nya vårjacka för att han inte hade tålamod att dra ner stroppen hela vägen utan tyckte att råstyrka funkar lika bra för att öppna jackan...

Vi kom sen hem och fikade kladdkakemuffins. Vilket såklart innebar klag på att det var små muffins och inte stora. Stora tjatar om film/tv hela tiden. Jag inser att det är läge att dra ner eftersom hela vardagen kretsar kring vilken serie dom ska se nästa gång tvn sätts på 🙈 Och lilla är ömsom glad och ömsom ett litet vilddjur med en röst vars decibel når tinnitusgenererande nivåer :crazy: Imorgon börjar pappaveckan och då vet jag att jag kommer sakna dom och tycka att huset är alldeles för tomt men just nu är det lockande att gå och lägga mig och gråta...

Jag känner igen alla dina känslor, skillnaden är att jag och barnens pappa bor tillsammans och delar på ansvaret och allt tjat. Kan inte ens föreställa mig hur det är att vara ensam. Stor eloge till dig och alla andra som bor själva med sina barn!
 
Jag känner igen alla dina känslor, skillnaden är att jag och barnens pappa bor tillsammans och delar på ansvaret och allt tjat. Kan inte ens föreställa mig hur det är att vara ensam. Stor eloge till dig och alla andra som bor själva med sina barn!
Tack ♥️
Jag tampas en del med skuldkänslor över att jag har så svårt för tjatet iom att jag faktiskt får vila från det 50% av tiden. Men det går inte komma ifrån att det är jäkligt ensamt att vara separerad och varken kunna dela irritation eller glädje med barnens andra förälder på samma sätt som innan...

Vi fick iallafall en fin dag. Jag bestämde att det blev noll skärm fram till kvällen och istället har barnen lekt med mechano, dockskåp, stora har klippt och pysslat samt att vi var ute en stund till i solen och lekte i rutschkanan och kastade boll. Innan vi släckte lampan sa stora att det nog var en av hans bästa dagar i livet 🥹♥️
 
Vi har haft en bra helg överlag, jobbhelg för maken så jag har roddat allt själv. Höjdpunkten igår var utflykt i skogen med varm choklad och fika, vi var ute ca 2 timmar.

Idag har de bråkat nästan hela tiden, rätt tröttsamt och det urartade gång på gång. Känner dock att jag har löst alla situationer rätt bra idag, skönt att få känna så. Vi gick ut och tog en promenad och lekte, härligt i solen. Sen skulle de in och bada men 2-åringen trodde jag menade bada ute i lilla plaskpoolen så då var dagen förstörd igen när han förstod att vi skulle gå in 😅
 
Tack ♥️
Jag tampas en del med skuldkänslor över att jag har så svårt för tjatet iom att jag faktiskt får vila från det 50% av tiden. Men det går inte komma ifrån att det är jäkligt ensamt att vara separerad och varken kunna dela irritation eller glädje med barnens andra förälder på samma sätt som innan...

Vi fick iallafall en fin dag. Jag bestämde att det blev noll skärm fram till kvällen och istället har barnen lekt med mechano, dockskåp, stora har klippt och pysslat samt att vi var ute en stund till i solen och lekte i rutschkanan och kastade boll. Innan vi släckte lampan sa stora att det nog var en av hans bästa dagar i livet 🥹♥️

Fast det där tjatet som uppstår kan jag på riktigt bli helt knäpp av, finns inget värre. Vår ena dotter skulle kunna få SM-medalj i tjat 😂

Vad fint! Ta åt dig ❤️
 
Själv drog jag igång brandvarnaren när barnen somnat, på tal om saker som kan gå fel 🙈 Barnen sov dock vidare utan vidare precis som sist det hände :D Men jag hade fullskalig panik och har ev brutit långfingret i kalabaliken så nu är det nog popcornförbud i barnveckorna 😅
Du får köpa färdiga på påse. (Å andra sidan verkar alla barn extremt känsliga för när man öppnar sin efterlängtade påse med något gott. Sonen vaknar inte när hunden står och vrålskäller brevid honom. Däremot när mamman ska förgylla ensamtiden med typ chips...)
 
Du får köpa färdiga på påse. (Å andra sidan verkar alla barn extremt känsliga för när man öppnar sin efterlängtade påse med något gott. Sonen vaknar inte när hunden står och vrålskäller brevid honom. Däremot när mamman ska förgylla ensamtiden med typ chips...)
Nej det hade mina barn inte vaknat av, de skulle verkligen sova sig igenom ett bombanfall tror jag 🙈 Men däremot är dom. märkligt lyhörda på dagarna om jag äter något medan maten lagas 😁

Dock inte så förtjust i färdiga popcorn, får kanske bunkra chips eller dylikt istället 😛
 
Var hos läkaren idag med äldsta dottern, troligtvis har hon astma. Remiss till lungläkare för vidare utredning. Dottern tar det bra men jag tycker att det känns jättejobbigt. Dottern tränar mycket (voltige) och har höga mål så jag hoppas att det inte ska begränsa henne. Fast får hon hjälp kanske hon kommer att begränsas mindre än vad hon gör nu.
 
Själv drog jag igång brandvarnaren när barnen somnat, på tal om saker som kan gå fel 🙈 Barnen sov dock vidare utan vidare precis som sist det hände :D Men jag hade fullskalig panik och har ev brutit långfingret i kalabaliken så nu är det nog popcornförbud i barnveckorna 😅

Sonen trillade ur sängen inatt och ner i sin spjälsäng (vi har tagit bort staketet på långsidan och ställt den intill vår säng så det blir som en större bedside crib). Inte ett knyst. Det är visserligen mjukt och inte världens högsta fall. Men det fick mig att tänka på min bror som trillade ur överslafen på vår våningssäng som barn och sov vidare på golvet 😅
 
Min sexåring är så tjurig, kantig, tvärtemot så jag håller på att bli knäpp. Ingenting går smidigt, allt är nej och vill inte. Hon ska göra allting själv efter eget huvud, annars lägger hon ner. Hon kan inte ta en enkel instruktion, hon tjurar ihop totalt. Allt ska vara på hennes villkor. Jag vill inte börja varje dag med motstånd mot att gå upp, motstånd mot att äta frukost, motstånd mot att klä på sig, motstånd mot att åka till förskolan. Jag orkar inte lirka mer.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 234
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
1 008
Senast: Humla
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 220
Senast: Praefatio
·
Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
6
· Visningar
429

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp