Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

IMG_8237.jpeg


Kusinkalas! Storkusin fyllde 19 ❤️
 
På det dagliga morgonmötet på jobbet nyss kände jag att jag behövde berätta om en anmärkningsvärd sällanhändelse.
-I natt har både killarna och jag sovit rätt bra!
Det blev applåder. 😅 De är vana vid att se mig stappla omkring som en zombie, och knappt vara talbar på morgonmötet.

(Nej jag ser absolut ingen trend. Men det är trevligt ändå, helt momentant. 😌)
För några veckor sen frågade chefen på incheckningsmötet som inleder varje arbetsvecka om vi var stolta över någon prestation (minns inte om hen använde exakt det ordet, men åt det hållet...)
Jag svarade att en helg ensam med två småbarn där vi inte hade bråkat öht och dessutom klarat av vad-det-nu-var-för-utflykt med allas liv i behåll är en prestation. Jag fick jubel från flera kollegor 😁
 
Note to self: om barnen får klubba på pizzerian och lillasyster inte märker vad som händer, stoppa undan klubborna snabbt. GE FÖR GUDS SKULL inte ens klubban till henne 🙄🙈

Vi kom hem. Jag sa "du måste äta pizza innan du får klubba". Barnet tog en tugga. "Jag är färdig!"
Utbrott följde när jag sa att alla skulle ha ätit färdigt. Fick tillslut i sig en slice (hela tiden med att leka - ta en tugga - "jag är färdig!" - arg - leka - ta en tugga osv) och fick sen sin klubba.
Blev arg när vi andra ville ha chips. Fick byta sin klubba som hon nyss öppnat mot en skål med chips. Åt chipsen. Krävde klubba.
Mycket argt barn följde när jag sa nej 🙈🙈🙈
 
Skräckblandad förtjusning den här morgonen, en katt har åkt med sopbilen och mästerflygarna gör allt de kan för att rädda den. Han sitter och skriker neeej katt!
Men nu är den och ett par hittade kattungar hittade igen och och räddade! Ordningen återställd 🥰
Mina ungar är bänkade i lillas spjälsäng med superkattungarna på paddan 😛 vi har sovit ganska kasst pga värmen men vaknade inte förrän 8 så något fick vi förhoppningsvis ta igen.
 
Käkar frukost innan vi ska bege oss till Upzone där alla mina pojkar ska klättra medan jag och dottern tittar på. Sen är dagen att köpa glass och godis innan det är dags för hemfärd :D
 
Barnen fick varsin present igår för att jag varit bortrest. Nu, 16 timmar senare har sonen tagit sönder sin på ett extremt onödigt och för honom typiskt sätt... Jag påminde honom om att jag i allmänhet bett honom vara lite försiktig och fundera på hur saker är tänkta att användas. Han svarar: "ja men X (fröken på fsk) har ju sagt att jag ska försöka vara mig själv!"

Förvisso :crazy:
 
En dag full av aktiviteter och kalas, har nu försökt natta överstimulerad minsting i 45 min. I samma sekund som han slocknar kommer äldsta in och väcker honom. Tillbaka på ruta ett med nu tvärarg minsting.

Bara 2 kvar att natta sen, städa köket och fixa tvätt. Är inte alls avundsjuk på sambon som dricker GT med kompisar nu🙃
 
Dottern på två år har somnat inom 30 minuter denna vecka oavsett störningar. Min testning av hennes sovprocess verkar ha gett resultat dvs jag lägger mig i sängen efter att hon borstat tänder och inväntar att hon grejar klart med sitt. Det ska hämtas trosor och strumpor, även böcker ska hämtas och inte att glömma 4-6 nappar och minst två gosedjur. Allt ska göras själv och i sin egna takt för orden "jag kan själv, låt bli" gör sig ständigt påmind även nattetid i drömmarnas värld :rofl:
 
En dag full av aktiviteter och kalas, har nu försökt natta överstimulerad minsting i 45 min. I samma sekund som han slocknar kommer äldsta in och väcker honom. Tillbaka på ruta ett med nu tvärarg minsting.

Bara 2 kvar att natta sen, städa köket och fixa tvätt. Är inte alls avundsjuk på sambon som dricker GT med kompisar nu🙃
Efter att lillebror än en gång blev väckt gav jag upp och la alla i min säng. 5 minuter senare snarkade alla 😂 blir en varm natt🤪
 
Ibland får man välja vad som blir bäst för stunden (har gjort samma sak flertal gånger vid hopplösa nattningar) 🤪
Ja men precis!🙈
Brukar dock ha 2 barn jämte mig, så bara lite trångare än vanligt 🤣
De har blivit förkylda under dagen med så skönt att ha alla på samma ställe när man måste va redo med inhalatorn stup i kvarten. De har alla 3 besvär med förkylningsastma.😮‍💨
 
Jag är hos mina föräldrar med barnen och vi har haft en riktig toppendag men en trött kväll. Läggningen gick ut på att min ena son blev väldigt upprörd över att sänglampan inte gick att vrida upp mot taket som hans lampa där hemma och skrek JAG VILL ATT DET SKA GÅ JAG VILL DET JAG VILL DET DUMMA LAMPA DUMMA LAMPA samtidigt som min andra son plötsligt låg på golvet mellan våra sängar och ropade ”mamma mamma varför är det damm här under? Varför är det damm här? Mamma varför är det damm?” 😅. Där nånstans började barn nr 1 istället skrika att han inte ville sova alls för att sedan börja snarka mitt i meningen.
 
Sitter och matar lillasyster och har sån där typisk "mitt i natten" oro, den här gången om jag sabbade storasysters tillväxt med att dra ner på amning för snabbt efter hon började äta mer riktig mat vid 6 månader (hon var kortare än väntat utifrån medelföräldralängd vid 3 års kontrollen)
 
Sitter och matar lillasyster och har sån där typisk "mitt i natten" oro, den här gången om jag sabbade storasysters tillväxt med att dra ner på amning för snabbt efter hon började äta mer riktig mat vid 6 månader (hon var kortare än väntat utifrån medelföräldralängd vid 3 års kontrollen)
Kan man ens göra det? Borde väl vara mat som mat? Många (inklusive mina) ammas ju inte alls och de växer.
Kram!
 
Sitter och matar lillasyster och har sån där typisk "mitt i natten" oro, den här gången om jag sabbade storasysters tillväxt med att dra ner på amning för snabbt efter hon började äta mer riktig mat vid 6 månader (hon var kortare än väntat utifrån medelföräldralängd vid 3 års kontrollen)

Alla barn är olika men mltt andra barn ammades ingenting och åt mer mat än ersättning från 4-5 månaders ålder. Han låg på plus 3 kurvor från födseln och i många år. Idag är han snart 11 och har 146/152 i kläder.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 883
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
1 127
Senast: Humla
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 339
Senast: Praefatio
·
Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 250
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp