Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Jag trodde vi hade tagit oss igenom det men sen kom en förkylning nu i helgen som gjorde att vi backade tillbaka in i regressionen igen... Men NU hoppas jag att vi är på andra sidan, snälla 🤞😆
Nope, vi är inte på andra sidan kan jag konstatera efter de senaste nätterna 🤪 Har också läst att regressioner inte finns egentligen men aja. Dåliga nätter har vi iaf oavsett vad det kallas 😅
 
På Kolmården med barn och ex, hittills en jättemysig dag! Barnen gav mig hiskeliga och underbara konstgjorda blommor i vas när de hämtade upp mig imorse 😅🥰
Det är väldigt lite folk och lagom fläktande vind, lilla älskar karusellerna och stora har faktiskt gått att övertala till att åka en hel del vilket kan underlätta om/när man kommer vilja åka ensam med båda ungar
 
På Kolmården med barn och ex, hittills en jättemysig dag! Barnen gav mig hiskeliga och underbara konstgjorda blommor i vas när de hämtade upp mig imorse 😅🥰
Det är väldigt lite folk och lagom fläktande vind, lilla älskar karusellerna och stora har faktiskt gått att övertala till att åka en hel del vilket kan underlätta om/när man kommer vilja åka ensam med båda ungar
Väldigt lite folk en solig söndag låter lovande! Då kanske jag vågar åka tillbaka snart igen 😃
Jag gillar Kolmården men står inte ut när det är för mycket folk :o
 
I natt när ena barnet blivit upplyft till vår säng så låg jag och höll om honom riktigt nära med båda armarna och vi sov båda två jätteskönt (nån timme eller två iaf).
Och litet senare när andra barnet också fått komma upp till oss så låg jag precis likadant med honom och vi sov lika skönt (nån timme eller två iaf). Så även om natten totalt sett var rätt stökig och sömnkass så vaknade jag med en massa kärlek i kroppen. 🥰
 
Mina barns morsdagspresent till mig får pryda fönstret på ena toaletten 😁♥️
PXL_20240527_162109957.jpg
Det är VERKLIGEN inte inredning jag hade valt själv men jag blev så himla glad av att de fixat något mha sin pappa att det blev fint bara därför 😊 Ger en ökad förståelse för alla saker min egen mamma fått av mig och håller fast vid, fast jag numera känner att det är alldeles gräsliga grejer 🙈😁
 
Idag slocknade S kl 18.00 medan hans pappa var honom från köksbordet till badrummet 😅. H stannade uppe 40 minuter till, kändes så märkligt att känna på hur det är att ha ett barn 🙈. Vi delar ju upp dem ibland såklart men just med kvällsrutiner är de alltid båda två.
Rena lyxen med ett 😁 Förstår också att det är superovant när man har tvillingar och aldrig bara haft en!
 
Barnen kör med terrormetoder och vaknar i skift inatt. Kissnödigt, törstigt, kliigt... La mig vid 22 och har fortfarande inte fått somna själv. Försöker desperat förklara för 6åringen att han inte behöver tala om att han behöver kissa eller dricka vatten, det är bara att göra.
Dessutom ligger han inte still utan dunsar och bökar omkring. Tror jag kanske får ta in en madrass till golvet som han får sova på kommande nätter. Samsovning kan vara mysigt men har också sina baksidor :arghh:
 
Idag slocknade S kl 18.00 medan hans pappa var honom från köksbordet till badrummet 😅. H stannade uppe 40 minuter till, kändes så märkligt att känna på hur det är att ha ett barn 🙈. Vi delar ju upp dem ibland såklart men just med kvällsrutiner är de alltid båda två.
Ja, de där gångerna när man bara har en - vad allt känns smidigt och lättjobbat då! Jag tänker ibland (med full insikt om att det även finns enlingar som är väldigt resurskrävande) att EN... jeez, jag skulle kunna ha honom fasttejpad på kroppen 24/7 och aldrig klaga! 😂
 
Barnen kör med terrormetoder och vaknar i skift inatt. Kissnödigt, törstigt, kliigt... La mig vid 22 och har fortfarande inte fått somna själv. Försöker desperat förklara för 6åringen att han inte behöver tala om att han behöver kissa eller dricka vatten, det är bara att göra.
Dessutom ligger han inte still utan dunsar och bökar omkring. Tror jag kanske får ta in en madrass till golvet som han får sova på kommande nätter. Samsovning kan vara mysigt men har också sina baksidor :arghh:
Det där är så fascinerande ibland, vi har pratat jättemycket om just att gå och kissa själv på natten och motiverat, köpt gosedjur när det hänt osv. Men fortfarande, även om barnet gått upp och kissat själv så ropar hon ”jag har kissat nu!” Så man vaknar ändå 🙈
 
Det där är så fascinerande ibland, vi har pratat jättemycket om just att gå och kissa själv på natten och motiverat, köpt gosedjur när det hänt osv. Men fortfarande, även om barnet gått upp och kissat själv så ropar hon ”jag har kissat nu!” Så man vaknar ändå 🙈
Haha, ja det är märkligt det där 😁 Men jag inser såklart att det är en långsam process att frigöra sig från att mamma/pappa hjälper med allt och är inblandad i allt, till att klara mycket själv... Men inte mindre frustrerande när man bara vill sova :sleep:

Inatt var det urjobbigt verkligen, jag har insomningspeoblem till och från och inatt var det supersttessande att bli klarvaken varje gång jag började dåsa av. Föreslog madrass på golvet -lösnignen för stora barnet som blev jätteexalterad, hoppas det håller i sig även i praktiken..
 
Haha, ja det är märkligt det där 😁 Men jag inser såklart att det är en långsam process att frigöra sig från att mamma/pappa hjälper med allt och är inblandad i allt, till att klara mycket själv... Men inte mindre frustrerande när man bara vill sova :sleep:

Inatt var det urjobbigt verkligen, jag har insomningspeoblem till och från och inatt var det supersttessande att bli klarvaken varje gång jag började dåsa av. Föreslog madrass på golvet -lösnignen för stora barnet som blev jätteexalterad, hoppas det håller i sig även i praktiken..
Ja iaf mitt barn har ju inte de där insomningsbesvären man själv får när man vaknar mitt i natten. Det är en liten zombie mellan 20 och 05. Min sambo är likadan när han väl somnat. Jag är avundsjuk.. men det gör ju också att det alltid är jag som vaknar och är jag vaken kan jag lika gärna ta det liksom 😵
 
Ja iaf mitt barn har ju inte de där insomningsbesvären man själv får när man vaknar mitt i natten. Det är en liten zombie mellan 20 och 05. Min sambo är likadan när han väl somnat. Jag är avundsjuk.. men det gör ju också att det alltid är jag som vaknar och är jag vaken kan jag lika gärna ta det liksom 😵
Inte mina barn heller vanligtvis, stora kan gå upp och kissa och sen somna på 2 sekunder, lilla sover i regel som medvetslös hela natten. Inatt var det dock extremt där sonen gick upp till badrummet för att respektive gång
1. Kissa
2. Klia sig på ryggen O_o
3. Fylla på mer vatten i sin flaska
Och inte somnade om däremellan. Troligtvis pga värmen och myggbett. Lilla vaknade däremellan och var svinarg för att hon var törstig... Men somnade om omedelbart
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 885
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
1 127
Senast: Humla
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 339
Senast: Praefatio
·
Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 261
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp