Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
5AA4CC46-7F5E-4494-98F8-E2B63AB8D215.jpeg


Är inte det här de snyggaste gardinomtag som skådats? Jag älskar dem, partner vill sälja dem. Vi har en förhållandekris.
 
Dagen har bjudit utflykt med min historiska trädgårdscirkel. Vi besökte en gammal trädgård, jag lurade in dem till en välsorterad handelsträdgård där de inte varit och sedan avslutde vi hos ett par som har en GUDOMLIG trädgård med fantastiska mängder blommor. Passade på att köpa en pion....

Väl hemkommen samlade jag ihop frön från den mörkt röda borstnejlikan, som kompisen bett om , skyfflade ner ett gäng squashar och ett par delistar-gurkor och åkte till grannen med det.

Nu njuter jag en kupa cognac och ska strax lägga mig.
 
Höll på med ett spel på mobilen och var mitt i ett hästlopp när batteriet tog slut :arghh: (trots att jag hade laddsladden i :cautious:) Och det som var på slutsträckan och verkade bli så bra! :rage:
 
Ligger i sängen och tycker mest synd om mig själv. Här en blå fot, en fot med brännblåsa( viktigare att ta ner brandvarnaren som tjuter än att ta av strumpan, varmt fett hamnade på foten) och en öm handled. Vad mer ska hända
 
Ibland blir det så sorgligt när man släktforskar..... Tänk att vara frånvarande från skolan pga "utan kläder".... :( Ja, det fanns alltså en frånvarokategori som man kunde kryssa in när eleven var hemma från skolan pga att de saknade ordentliga ytterkläder och/eller skor.....
Men de är kul att släktfoska, nu har mitt stannat av lite
 
Arbetsdag på föreningen idag, vi fick mycket gjort så det är skönt! Jag fick även två stickor i lillfingret vilket var mindre skönt. 🙄 men på kvällen ringde mitt ena extra barn och ville låna duschen för deras vattenpump hade lagt av. Så medans barnet duschade så plockade barnets pappa ut stickorna från mitt finger. Maken hade försökt innan men såg för dåligt. Vi konstaterade att det är skönt att vi känner varandra så väl att vi kan sitta och hålla hand. 😂 De fick även med sig några vattendunkar hem så de kunde göra kaffe i morgon och därmed överleva. 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 856
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Angående en tråd här på buke kom en fundering upp om hur man hanterar byråkratin när en förälder går bort. Båda mina föräldrar lever men...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 237
Senast: tara
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 047
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp