Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
:( Hoppas att det "bara" blev skador pa bilen.
Usch vad obehagligt! Är du okej?
Ingen fara med mig eller hunden som var med ,men tack för omtanken 😍 ,vi stod still i en korsning o bakomvarande bilist glömde bromsa i låg fart.
skrap efter hans extraljusbågar och en rejäl bula i dragkroken (jag visste att dragkrokar var bra till flera saker) så lite ny lack o en koll på om dragkroken ff är avtagbar eller om den behöver bytas var allt det blev.
 
Att man får de här för 20 kr är för mig helt obegripligt.... :love:
20190731_183202.jpg
 
Har haft en redig fixar-eftermiddag.
Bland annat har jag röjt upp alla fula sladdar. För en tid sedan frågade jag i tråden vilka som egentligen behövdes och fick svaret att alla behövdes. Det stämde inte! ;) Jag testade mig fram lite och kunde ta bort två stycken sladdjävlar utan att wifi påverkades. Ska köpa en kortare nätverkssladd, nu blev det lite provisoriskt.
Ska ändå bygga in detta, men nu kan jag iaf stå ut med skiten tillsvidare:

Före:

34133
 
Har haft en redig fixar-eftermiddag.
Bland annat har jag röjt upp alla fula sladdar. För en tid sedan frågade jag i tråden vilka som egentligen behövdes och fick svaret att alla behövdes. Det stämde inte! ;) Jag testade mig fram lite och kunde ta bort två stycken sladdjävlar utan att wifi påverkades. Ska köpa en kortare nätverkssladd, nu blev det lite provisoriskt.
Ska ändå bygga in detta, men nu kan jag iaf stå ut med skiten tillsvidare:

Före:

Visa bifogad fil 34133

Snyggt :rofl:
Blev mycket bättre efter :up:
 
Brände vid den stekta löken och linsgrytan någon gräsligt. Kastrullen är täckt av stekhårt svart skal i botten. Gah! Jag har skrubbat och skrapat men utan nytta. Nu ska jag testa mormorsknepet att koka lite vatten med bakpulver i grytan. Får se om det hjälper. :meh:
 
Har du en diskmaskinstablett eller diskmaskinspulver? Lägg i, på med varmt vatten, och låt stå över natten. Sedan bör det ha lossnat av sig själv till imorgon :) !

+ @tanten - ingen diskmaskin här, jag lever under hårda förhållanden. Men bakpulvret har faktiskt gjort en insats, jag kunde få loss nästa hälften efter ett uppkok. Ska testa en vända till och se om resten släpper!
 
Ingen fara med mig eller hunden som var med ,men tack för omtanken 😍 ,vi stod still i en korsning o bakomvarande bilist glömde bromsa i låg fart.
skrap efter hans extraljusbågar och en rejäl bula i dragkroken (jag visste att dragkrokar var bra till flera saker) så lite ny lack o en koll på om dragkroken ff är avtagbar eller om den behöver bytas var allt det blev.

Skönt det inte blev värre!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 856
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Angående en tråd här på buke kom en fundering upp om hur man hanterar byråkratin när en förälder går bort. Båda mina föräldrar lever men...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 237
Senast: tara
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 047
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp