Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, handlar du aldrig på Ica så förstår jag att du inte vill ha dom :laugh:

Jag tänker dock ur det miljövänliga perspektivet, det är bättre att jag får kvittot online än att det måste skrivas ut. Jag tror att valet "inget kvitto" är olagligt. Så även om du inte vill ha det så måste det skrivas ut. Då slipper dom göra det för min skull!
Ja, det blir kollision om kvitto inte ges. Men varför i Kivra??
Vore det inte enklare med en simpel app för dem som inte vill ha papperskvitton?

Själv är jag den petimetriga sorten som kollar kvitton efter att jag handlat. Jag kollar kvittot och sedan slänger jag det. Otroligt omständigt att behöva logga in i kivra för det.
 
Nu är jag strax ensam hemma :) Barnet cyklar till skolan om några minuter och 26-åringen körde för en halvtimme sen.
Jag har tömt diskmaskinen samt gjort quesadillas med färskost och spenat till frukost åt mig och dottern :d
Ska bara vika undan torr tvätt innan jag kör till stallet.
Hade hoppats kunna sola idag men det ser ut att vara lite för mulet :(
 
Ja, det blir kollision om kvitto inte ges. Men varför i Kivra??
Vore det inte enklare med en simpel app för dem som inte vill ha papperskvitton?

Själv är jag den petimetriga sorten som kollar kvitton efter att jag handlat. Jag kollar kvittot och sedan slänger jag det. Otroligt omständigt att behöva logga in i kivra för det.
på willys kan man få digitalt kvitto det dyker upp i Willys appen när man har handlat
 
Surar lite över min egen klantighet. Missbedömde höjden på hästen jag red igår så när jag skulle sitta av kom marken lite tidigare än jag tänkt ;) så nu har jag jätteont i foten och behöver kryckor för att ta mig fram. Det går säkert snart över men så jäkla klantigt!
 
Fick just tag på TNT som skulle leverera lite viktiga dokument. De kunde lämna det utanför dörren. Så nu har jag ställt dit en låda att lämna det i. Och ska lägga mig och sova någon h till. Sååå skönt IOM såå slut idag. 😍
 
Har promenerat med barnet till förskolan. Väntar på frukosten som är typ ostkaka (ägg och keso), hade inget mandelmjöl hemma. Kokar också ägg till ett försök, ”chokladpudding” på kokta ägg, kakao och lite sötningsmedel. Jag är skeptisk 😬
 
Det där har jag också funderat på 😂 Men jag tror maken får icakvittot i appen. Måste fråga hur han gjort för att ta sig ut 😅
Alltså det här med kvitton, hur fungerar det när man handlar med scanner och man får utpasseringskoden på kvittot? "Ser hur jag väljer kvitton på kivra och sen måste be personalen om hjälp varje gång. "😂
Man får en liten liten remsa med bara en kod går åt betydligt mindre papper :up:
 
Jätteskönt med elektroniska remisser i Stockholm. Jag kan gå till de flesta VC och naturligtvis Karolinska, SöS och Huddinge och lämna fram leg så ser de vad som ska tas. Annars jag har också varit med om att tappa bort remisser så jag måste skamset beställa nya, och glömt att ta med dem till VC.

Jag hittade dem... i skrivbordslådan mitt uppepå allt så jag inte skulle "tappa" bort dem :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Helt plötsligt gick elen i vissa delar av huset, men inga säkringar har gått :confused: Maten var klar så vi satte oss och åt, medan vi...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 761
Senast: tanten
·
IT & mobiler Jag skulle skriva ett inlägg i den lokala Facebook-gruppen genom appen, men rutan för att skapa ett inlägg finns inte. Kikade runt i...
Svar
10
· Visningar
407
Senast: Soffan74
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 604
Hemmet Vi har ju blivit med tvättstuga :) I den finns förutom tvättmaskin, tumlare och upphängs-möjligheter ganska mycket förvaring :) Men vi...
Svar
14
· Visningar
909
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp