Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså vad har jag gjort för att förtjäna alla dessa fina snälla människor!??
Nyss kom finansgrannen in och hade skrivit ut och plastat in info-tavlor till vernissagen imorgon. En annan granne har stått hela kvällen och gjort massa snittar. Min kollega kommer och hjälper mig att hänga alla tavlor imorgon efter lunch. Nu smsar en snubbe i huset att han kan spela med sitt band vid entrén. Herregud alltså :heart
 
Sitter med ansiktsmask och ska snart hoppa in i duschen. Gör en hårinpackning också. Brukar bli mask och hårinpackning samma dag två dagarna veckan ca :D
Fått hem sista veden ur skogen också! Nu ska det klyvas bara sen är åraveden kirrad:up:
Man vet att man är 1) totalt ointresserad av hudvård, 2) corona-skadad och 3) tänker på fel språk när man funderar på varför du har munskydd på dig hemma för och i så fall varför bara två dagar i veckan... O_o

(munskydd kallas alltså på engelska för face mask)
 
Spelar Kingdom hearts och är vansinnigt konsertsugen. Amaranthe kommer till Sverige i december tillsammans med Beyond the black, det hade ju varit något.
 
Nyss hemkommen från jobbet. Släppte ut två glada galningar, tar ett steg in i hallen och känner ... stanken! Benen de fick i morse har kommit upp och hamnat på hallmattan, utanför sovrumsdörren och toalettdörren. Hallmattan är stor och där hade det hamnat mest så jag tog helt enkelt och slängde ut den ikväll, tar hand om det i morgon, den ska ändå tvättas. Det övriga plockade jag upp med papper och slängde i kaminen och ska bränna det i morgon. :wtf:

Gav katterna mat, en portion Sheba i sås, en påse Whiskas i sås, laktulos och mag- och tarmbalans sprinklat över. Lyfte upp Pip, måttligt road, hoppar ner. Jag går husesyn i lådorna, tror det var Myrlortar i den ena och kanske Pipkorvar i en annan, ska städa alla tre i morgon bitti.
 
Vad jag åstadkommit idag i kronologisk ordning:
Vart med på engelskalektion (läraren tyckte att jag hade fel på en uppgift, jag håller inte med).
Städat två akvariepumpar.
Bytt vatten i stora akvariet.
Bytt vatten hos sköldpaddan (denna gången fick hon vara kvar, förra gången lämnade jag en dörr öppen och hittade henne ca 20 meter bort ute).
Gjort en hage till Salvia (kanin).
Delat av Myntas (kanin) hage så att Monstret också har en hage (innan gick han lös men jagar katterna :angel: ).
Stoppat i Monstret i hagen.
Fångat Monstret och stoppat i Monstret i hagen.
Fångat Monstret och stoppat i Monstret i hagen, samt lagt på och ändrat om tyngder på gallret.
Vart i stallet och borstat hästen, hon kom galopperandes :heart

Ska snart gå och lägga mig, men är inte trött :)
 
Vaknade 4 av att solen lös in i mitt sovrumsfönster. Måste fixa mörka gardiner dit, någon gång...
Sedan missade jag bussen med en 1/5 meter, så det var bara att vänta på nästa
 
Just Ica kanske inte är speciellt intressant, men det finns även andra butiker som är anslutna. Det är inte så dumt att ha kvar ifall man vill lämna tillbaka något och då slipper man hålla ordning på kvittot. :)
Absolut. Jag sparar alla kvitton på sånt som kan gå sönder eller där det är nån form av garanti.
Men just Ica?

Plus att jag aldrig handlar där.
 
Absolut. Jag sparar alla kvitton på sånt som kan gå sönder eller där det är nån form av garanti.
Men just Ica?

Plus att jag aldrig handlar där.
Nä, handlar du aldrig på Ica så förstår jag att du inte vill ha dom :laugh:

Jag tänker dock ur det miljövänliga perspektivet, det är bättre att jag får kvittot online än att det måste skrivas ut. Jag tror att valet "inget kvitto" är olagligt. Så även om du inte vill ha det så måste det skrivas ut. Då slipper dom göra det för min skull!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Helt plötsligt gick elen i vissa delar av huset, men inga säkringar har gått :confused: Maten var klar så vi satte oss och åt, medan vi...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 692
Senast: tanten
·
Hemmet Vi har ju blivit med tvättstuga :) I den finns förutom tvättmaskin, tumlare och upphängs-möjligheter ganska mycket förvaring :) Men vi...
Svar
14
· Visningar
875
Senast: Sedna
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
4 325
Skola & Jobb Jag har suttit i princip hela dagen och försökt jobba. Försökte starta på allvar för snart två timmar sedan och jag har knappt fått...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 893
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp