Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad kul att som personal/funktionär få en flaska kallpressad rapsolja av en av utställarna (vars dotter fortfarande är fjordhästfrälst och som blev så glad för att få skritta pållan upp till vinterhagen för att komma ifrån allt gräs 🥰. Funkade ju inte att ha greenguard ett dygn och sen låta henne beta..Diarré men nu lugnt; åkte extra senare och tittade till henne ).
Skönt trött efter många härliga timmar I stallet I härlig stämning med hästfolk och massa hästar 🥰. Pållan har ju fått motion; ridning såväl som avsutten i 9 dagar i följd så idag fick hon vilodag medan vi istället passade på att åka till Smultronstället för att bjuda mamma på glass då det inte blev av på mors dag pga sjukdom. Efter ganska stekande sol så blev det plötsligt ganska kallt så vi satt inne vilket de flesta gjorde så det var rätt mycket sorl men himla gott med glass; jag testade en av årets nyheter; Salty Lemonrass 😋. Det har verkligen varit en härlig dag 🥰.
 
Alltså. Igår var jag och sambon på Spa. Ett gäng ruggigt vältränade tjejer var där vilket fick både mig själv och sambon att tvivla på oss själva och började planera för att komma igång med träning igen.

Ikväll sitter vi här i varsin ände av soffan med 1kg lösgodis och chips efter att vi köpt utemat i form av pizza :rofl::D
 
Har varit och tittat på islandstävling idag, trevligt att vara ute i islandsvärlden igen :). Nästa häst (efter ponnyn) bli nog en islänning, nu när jag inte längre planerar att ta med hästen till skolan (de hade kassa utetider som jag inte frivilligt tänker utsätta en häst för). Blir antagligen någon ohanterad unghäst, känns som att det är min typ :D
Ser fram emot att ha en fluffig femgångare igen (kanske blir en fyrgångare, men jag föredrar femgångarna) :)
 
Jag hade faktiskt en gymnasielärare (på forntiden) som torrt konstaterade det, när vi fattades tre personer när tåget rullade hemåt från skolresa i Köpenhamn.... :nailbiting: I och för sig förväntar man väl sig att äldre tonåringar klarar sig liiiiiite bättre på egen hand än en 2-åring på vift. Men ändå.....

Jodå, de kom hem helt oskadda med ett annat tåg nästa dag.... Före mobiltelefonernas tid så det var ju inte helt enkelt att komma i kontakt med varandra. Jag minns inga detaljer, men förhoppningsvis lyckades de ringa sina föräldrar i alla fall och meddela att de hade missat tåget!!
Kom att tänka på när jag gick i lågstadiet så blev jag och tre vänner kvarglömda när vi var ute med scouterna. Vi lekte lekar och skulle gömma oss och en ledare skulle hitta oss. Vi gömde oss dock för bra. För ingen räknade in ungarna och ledarna åkte hem och tog med våra ryggsäckar och trodde de var kvarglömda.
Detta var innan mobilernas tid men de märkte det när en av våra föräldrar kom för att hämta och fick höra att vi nog åkt hem.
Så småningom fattade vi att vi var kvarglömda så vi började gå. Vi var mitt i skogen, det var mörkt och på kvällen men till slut hittade vi ett hus där vi fick ringa.
 
Känner mig tung efter en helg med på tok för mkt av allt. Känns som magen är enorm.
Kom ut på morgonens runda och sitter i soffan och dricker kaffe.
Känner aldrig att jag blir pigg av kaffe som folk menar att de blir.
9 arbetsdagar kvar till semester.
 
Fortfarande nackspärr. Det är faktiskt ganska tjatigt :cautious:
Nåja, dottern ska strax till skolan. Jag ska ta undan torr tvätt och sen sätta igång en maskin med sängkläder.
Bör sen ha en ganska lugn förmiddag innan jag kör till Malmö strax före lunch. Ska vara piercingmodell :D

I eftermiddag är det som vanligt stallet som gäller.
 
Vaknat. Nåja.. Nästan?
Är helt fantastiskt svullen i ansiktet. O_o
Sovit djupt minsann.

Ska packa ihop datorn, se om jag kan hitta på någon frukost och sätta mig nånstans i stan och leta praktik till i höst.
Och kaffe. Mycket kaffe. :sleep:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
839
· Visningar
44 985
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 262
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 373
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
10 929

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp