Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sista dagen hos min kompis.
I dag har vi bla varit i Hawaii-hålan.
Nu ska vi snart titta på fotboll, dricka cider och äta godis.
D2714D96-DBD3-4DEB-B62A-4C8CC56129FE.jpeg
 
Åh, så mycket att göra idag! Måste storstäda huset nu iom att jag inte hunnit innan. Inte skoj att bo stort då iom att det tar sån jäkla tid!
Har bjudit hit min pappa med sambo för lite lugnt firande av hans födelsedag. Jag tänkte att det blir lagom på onsdag-tors typ. Men så kunde de bara mån-tis.
Och jag min idiot hade tänkt laga en massa matlådor som present eftersom de hatar att laga mat och har alla prylar och pengar de behöver. Det brukar vara uppskattat.
Men då ska jag alltså ha en lång dag imorgon som det är. Och måste handla imorgon inför att laga all mat, tårta etc.
Kommer få laga mat halva natten gissar jag. Grattis mig för idiotplanering! 🙄:meh:
SÅ stort bor vi ju inte kan man tycka att jag liksom inte ens är färdig med undervåningen efter 1 h 15 min. Var inte mycket att plocka bort som låg fel liksom. Men så jävla mkt prylar, möbler och pillrande för att flytta runt och dammsuga och dammtorka. :arghh:
Ibland önskar jag att jag bor i en avskalad etta. 😅
Sambon ”städar ute” med trimmer, gräsklippare etc. Så han har faktiskt fripass från att hjälpa till inne.
Festlig lördagkväll! 😅
 
Skittrött. Plus at jag har ont i benmusklerna.
Svårt att gå nedför trappor och att resa mig upp.
Hade tänkt borsta hunden men inser att om jag sätter mig på golvet kommer jag inte upp igen. Oklart om det är nån form av träningsvärk eller en sjukdomsyttring.

/mvh tanten - 102 år
 
Knäckepizzan blev god! Eller det var väl mer varma mackor men ändå :up:

Tvättat nästan allt i tvättkorgen och ska nu diska det sista! Städat allt utom barnets rum. Har inte varit ute nåt idag men tänker att ibland får det bli så. Ska öppna och vädra lite strax, det kanske räknas? :D

Sträcktittat på vänner, måste älska den serien 😍
 
Väntar på att min surfande man ska komma tillbaka så att vi kan tända grillen. Funderar på att ta ett glas champagne till under tiden, han var oförsiktig nog att bara dricka ett glas och lämna mig ensam med flaskan sen :angel:

IMG_20220709_192259_370.jpg


(och ja, vi använde absolut surfbrädan samt en bit drivved som bord för att servera champagnen 🤷🏼‍♀️)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 148
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 917
Senast: jemeni
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 173
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 524
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp