Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Buke - lordagsfunderande som ni garna far vaga ipn pa (ocksa pa balkongen med ett glas vin..)

Mitt sovrum ligger pa andra vaningen, och min byra och garderob star pa vardera sida om fonstret, darfor ar jag ofta latt-eller okladd vid fonstret.
Grannens 9aring ar ofta ute i tradgarden som definitivt har insyn - man maste ju dock medvetet titta upp och over tomtgransen. Bor jag skyla mig/stanga gardinerna nar jag klar mig?
Sjalv bryr jag mig inte om jag syns, i ovrigt ar det nastan ingen insyn, sa det ar inte sa att jag klar pa mig for publik, men tanker val mest om ungen sager till sina foraldrar at denne ser grannen naken - ar det nagot som man som foralder blir upprord over, eller sager man till ungen att inte glo in genom andras fonster?
 
Buke - lordagsfunderande som ni garna far vaga ipn pa (ocksa pa balkongen med ett glas vin..)

Mitt sovrum ligger pa andra vaningen, och min byra och garderob star pa vardera sida om fonstret, darfor ar jag ofta latt-eller okladd vid fonstret.
Grannens 9aring ar ofta ute i tradgarden som definitivt har insyn - man maste ju dock medvetet titta upp och over tomtgransen. Bor jag skyla mig/stanga gardinerna nar jag klar mig?
Sjalv bryr jag mig inte om jag syns, i ovrigt ar det nastan ingen insyn, sa det ar inte sa att jag klar pa mig for publik, men tanker val mest om ungen sager till sina foraldrar at denne ser grannen naken - ar det nagot som man som foralder blir upprord over, eller sager man till ungen att inte glo in genom andras fonster?
Jag skulle ha skylt mig i respekt för de som råkar titta in. Jag vill inte råka se nakna människor, så jag tänker på det.
 
Buke - lordagsfunderande som ni garna far vaga ipn pa (ocksa pa balkongen med ett glas vin..)

Mitt sovrum ligger pa andra vaningen, och min byra och garderob star pa vardera sida om fonstret, darfor ar jag ofta latt-eller okladd vid fonstret.
Grannens 9aring ar ofta ute i tradgarden som definitivt har insyn - man maste ju dock medvetet titta upp och over tomtgransen. Bor jag skyla mig/stanga gardinerna nar jag klar mig?
Sjalv bryr jag mig inte om jag syns, i ovrigt ar det nastan ingen insyn, sa det ar inte sa att jag klar pa mig for publik, men tanker val mest om ungen sager till sina foraldrar at denne ser grannen naken - ar det nagot som man som foralder blir upprord over, eller sager man till ungen att inte glo in genom andras fonster?
Jag hade sagt till min unge att inte titta in genom andras fönster eftersom det är ohyfsat. Å andra sidan, jag har två söner och om de i den ålder hade gjort det ändå utan min vetskap så hade grannen vacker fått klä sig tänker jag. Om det anses jobbigt för grannen att någon ser.

Om inte- inga problem. Jag lär mina barn att man inte tittar in genom andras fönster, barn är dock som barn är vilket man ska vara medveten om så är det ett problem för en själv så går det ju att undvika att stå där. Så tänker jag.
 
Det var inte ALLS meningen att jag skulle hamna på loppis idag.... Men där låg den....en kokbok från 1930. Så nu är jag stolt ägare till "Fru Högstedts Kokbok", drygt 500 sidor om matlagning, bakning, intressanta ingredienser och recept.... :love: 60 kr - mycket nöjd :) !

Det är så intressant med gamla kokböcker tycker jag, har några i bokhyllan som jag köpt på antikvitetsaffärer eller loppisar.
 
Buke - lordagsfunderande som ni garna far vaga ipn pa (ocksa pa balkongen med ett glas vin..)

Mitt sovrum ligger pa andra vaningen, och min byra och garderob star pa vardera sida om fonstret, darfor ar jag ofta latt-eller okladd vid fonstret.
Grannens 9aring ar ofta ute i tradgarden som definitivt har insyn - man maste ju dock medvetet titta upp och over tomtgransen. Bor jag skyla mig/stanga gardinerna nar jag klar mig?
Sjalv bryr jag mig inte om jag syns, i ovrigt ar det nastan ingen insyn, sa det ar inte sa att jag klar pa mig for publik, men tanker val mest om ungen sager till sina foraldrar at denne ser grannen naken - ar det nagot som man som foralder blir upprord over, eller sager man till ungen att inte glo in genom andras fonster?
Hm, lite knepigt men jag landar nog i att du måste få lov att existera i din kropp i ditt eget hem. Har man en kropp är man naken ibland, ibland påklädd och ibland diverse steg däremellan. Ibland syns man i fönstret till sitt hem en stund. Tycker det ingår i att bo och leva normalt, och att du måste få lov att göra det någonstans.

Tycker det är föräldrarnas uppgift att förmedla sunda, odramatiska attityder kring kroppar och förklara skillnaden mellan att glo och att blicken fångas av tex en rörelse i ett fönster.

Mvh en som säkert syns naken i sina fönster ibland och som också sett sina grannar ibland. Tycker mest det är mänskligt.
 
Buke - lordagsfunderande som ni garna far vaga ipn pa (ocksa pa balkongen med ett glas vin..)

Mitt sovrum ligger pa andra vaningen, och min byra och garderob star pa vardera sida om fonstret, darfor ar jag ofta latt-eller okladd vid fonstret.
Grannens 9aring ar ofta ute i tradgarden som definitivt har insyn - man maste ju dock medvetet titta upp och over tomtgransen. Bor jag skyla mig/stanga gardinerna nar jag klar mig?
Sjalv bryr jag mig inte om jag syns, i ovrigt ar det nastan ingen insyn, sa det ar inte sa att jag klar pa mig for publik, men tanker val mest om ungen sager till sina foraldrar at denne ser grannen naken - ar det nagot som man som foralder blir upprord over, eller sager man till ungen att inte glo in genom andras fonster?

Jag hade inte brytt mig, varken avseende mig själv eller dottern. Nakenhet, ffa i sitt eget hem, ser jag inte som ett bekymmer.
 
Tittar på Tredje Skiftet och har käkat lite chips. Funderar på om jag orkar en knäckemacka, vilket jag borde innan läggdags. Men nu känner jag mig lite trött också så kanske inte.
I morgon är det städdag igen, söndag ju. Och sedan en ny vecka.

Tidigare hämtade hunden 15 leksaker för att muta mig att släppa ut honom på balkongen. Efter 15 leksaken som släpptes vid mina fötter, så kunde jag inte säga nej, så han fick beröm och sin vilja igenom. Han var ju sååååå sööööööööööööööööt med sin tennisboll i munnen samtidigt som han skällde!!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 148
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 895
Senast: jemeni
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 164
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 524
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp