Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är tur att tant ska få återgå till att vara ridhäst om än i skritt på torsdag. Hon är på ett :rage: humör just nu på allt annat än människor. Grannen åker på däng om hon så råkar titta på henne genom boxgallret. :angel::meh:
Matten kanske ska koppla på en Martingal eller halsrem för att sitta säkert…..
 
Funderar på varför myndigheten jag jobbar på har noll intresse av att behålla erfaren personal. Man ger befintliga medarbetare 200-400 kronor före skatt i lönerevisionen oavsett prestation. Samtidigt ger de nyanställda löner som ligger 4000-8000 högre än de som redan jobbar där så är det rätt självklart att folk blir förbannade och röstar med fötterna. Ändå undrar myndigheten varför folk lämnar I stora mängder.

Rent slöseri med pengar då en handläggare räknas som ny upp till ett år och beräknad kostnad för upplärning är ca en halv miljon kronor. Jag ämnar också rösta med fötterna så fort jag pluggat klart i januari ska jag börja söka ett nytt jobb. Jag är inte på jobbet av välgörenhet jag vill ha betalt för min kompetens och erfarenhet. Synd för jag gillar mitt jobb i grunden.
 
Och vi nja ,tycker vi babblar rätt bra på våra jobb när vi pratar med kunder, han är på sitt jobb och pratar och jag på mitt jobb och pratar..

Men sen ringer han och väcker mig på morgnarna med för han vet om att jag kan vända på röven och somna om
hon ringer på morgonen runt 6 och vi pratar när hon går till jobbet. tyvärr jobbar hon nära sitt hem :(
 
Försöker läsa på om pre workouts, och skulle gärna vilja prova... Men att prova något för 300-400kr känns lite väl mycket... Ska se om jag har någon vän som kan avvara en "dos" för att se om det är något att ha. Undrar dock lite vem jag är, trodde inte för ett år sedan att jag skulle sitta och läsa på om sådant!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 010
· Visningar
52 983
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
8 836
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 730
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 663
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp