Bukefalos 28 år!

Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
485BF818-20BD-4846-8D05-A58D1B428061.jpeg
 
Jaha, då ska jag boka avlivningstid för min älskade häst. Hur fan klarar man det?
jag tog bort min häst sen 18 år för drygt en månad sedan. Själva bokningen fick jag faktiskt hjälp med av en stallkamrat, jag orkade inte. Har du någon som kan ringa åt dig så är mitt råd att lämna över det, det var väldigt skönt att slippa.

Så här en tid efter kan jag säga att den absolut värsta perioden var innan han faktiskt togs bort. Från obeslutsamheten kring beslutet, till att beslutet togs, tills tiden fram till avlivningen. Den tiden var helt fruktansvärd. Det lättade något enormt efteråt. Visst saknar jag honom och har svårt att processa att han är borta ibland, men jag kan gå flera dagar utan att tänka på honom och ledsamheten är mindre komplex nu.

Jag vet inte vad jag vill förmedla riktigt, men jag vet att jag själv fick höra av en vän att det är tiden innan som är värst, och såhär i efterhand så stämde det helt och hållet, åtminstone för mig. Även om jag inte alls kunde föreställa mig det då.
 
jag tog bort min häst sen 18 år för drygt en månad sedan. Själva bokningen fick jag faktiskt hjälp med av en stallkamrat, jag orkade inte. Har du någon som kan ringa åt dig så är mitt råd att lämna över det, det var väldigt skönt att slippa.

Så här en tid efter kan jag säga att den absolut värsta perioden var innan han faktiskt togs bort. Från obeslutsamheten kring beslutet, till att beslutet togs, tills tiden fram till avlivningen. Den tiden var helt fruktansvärd. Det lättade något enormt efteråt. Visst saknar jag honom och har svårt att processa att han är borta ibland, men jag kan gå flera dagar utan att tänka på honom och ledsamheten är mindre komplex nu.

Jag vet inte vad jag vill förmedla riktigt, men jag vet att jag själv fick höra av en vän att det är tiden innan som är värst, och såhär i efterhand så stämde det helt och hållet, åtminstone för mig. Även om jag inte alls kunde föreställa mig det då.
Tack för dina ord. ❤
 
jag tog bort min häst sen 18 år för drygt en månad sedan. Själva bokningen fick jag faktiskt hjälp med av en stallkamrat, jag orkade inte. Har du någon som kan ringa åt dig så är mitt råd att lämna över det, det var väldigt skönt att slippa.

Så här en tid efter kan jag säga att den absolut värsta perioden var innan han faktiskt togs bort. Från obeslutsamheten kring beslutet, till att beslutet togs, tills tiden fram till avlivningen. Den tiden var helt fruktansvärd. Det lättade något enormt efteråt. Visst saknar jag honom och har svårt att processa att han är borta ibland, men jag kan gå flera dagar utan att tänka på honom och ledsamheten är mindre komplex nu.

Jag vet inte vad jag vill förmedla riktigt, men jag vet att jag själv fick höra av en vän att det är tiden innan som är värst, och såhär i efterhand så stämde det helt och hållet, åtminstone för mig. Även om jag inte alls kunde föreställa mig det då.
Jag håller med dig, oron och allt före är värre än själva dödsögonblicket om man närvarar som jag gjorde och efter. Givetvis är sorgen jättejobbig och hemsk men tiden precis före är jobbigare, så har jag med upplevt det ❤. Sen kändes det också så himla bra på det viset att jag hade lovat min häst att han inte lämnar mig levande och det löftet höll jag ❤.
 
Jaha, då ska jag boka avlivningstid för min älskade häst. Hur fan klarar man det?
Jag lider verkligen med dig, det är det allra svåraste man kan behöva göra som djurägare :heart

Håller med den som skrev att det är värst innan. Min bästa vän i 19 år blev helt enkelt för gammal och jag hade total ångest inför det jag behövde göra. Jag hade fördelen att ha en vän i närheten som tagit bort en häst inte så långt innan och jag snodde hennes koncept så jag behövde inte tänka vilka jag skulle boka.
Den största ångesten var var tiden mellan bokning och den bokade dagen. Vi är olika och gör det som känns bäst för oss själva, jag hade redan när jag köpte henne bestämt att jag skulle vara med till sista andetaget. Jag ville också boka allt själv för att känna att jag kunde kontrollera det som gick att kontrollera, och kunna ställa frågor. Jag fick också med mig den kompisen som varit med mig första gången jag träffade hästen som skulle kunna köra mig hem ifall jag inte klarade av det.
Det gick så perfekt som något sådant kan göra.

Efteråt var det en stor sorg och saknad, men också en lättnad över att inte behöva vara orolig mer.
 
Stackars pappa är blåslagen, rejäl blåtira på ena ögat och den andra lite blå. Blodet droppade igen för någon timma sedan då han satte sig snett. Men samtidigt har han ont i andra örat (inte den som är närmast såret), så kanske därför han sitter lite snett också även om han gör det i vanliga fall.
Ojar och ajar sig mycket, men samtidigt tänker jag på mitt lilla skrapsår på knäet som ömmar - och det är verkligen litet och på ett helt annat ställe i jämförelse! 😱
Skulle nog också jämra mig om jag hade ett sådant sår på huvudet 😅 han har säkert en rejäl huvudvärk också.
Han får så mycket Alvedon han kan få, han hade redan recept för det. (Mår inte bra av Ipren.)

Blev inget besök på äldreboendet idag då mamma kände att det var lite mycket just dagen efter ett sådant fall och sår. Men det blir av imorgon istället, för då måste vi bestämma oss. Hon ville ta en titt på rummet först bara.
 
Har 850 kr kvar på mitt spa-presentkort så jag tänkte att jag får ta tag i det innan det går ut. Ringde och hade sådan flax att de kunde ta emot mig redan imorgon efter jobb och eftersom de hade en elev som kunde göra behandlingarna för billigare så fick jag 80 minuter behandling inkl allt istället för endast 25 minuter "basbehandling". Kommer SKINA
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 402
· Visningar
75 861
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
281
· Visningar
11 240
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 819
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 970
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp