Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, då ska jag boka avlivningstid för min älskade häst. Hur fan klarar man det?
Mina 2 hästar blev det akut
Gammeltanten på Ultuna efter fång rgt. Vi åkte dit för att kolla om.det gick att göra något mera. Men det var det inte. Skyan visste nog att det var dax för hon ville inte ha morötterna när jag sa adjö
Gammelman fick avlivas akut efter att inte han kunde komma upp på morgonen. Han hade fått en stroke av sin PPID. Så han fick somna in med huvudet I mitt knä
Kunde sedan säga adjö och klappa om honom i lugn och ro. Var inte med när de hämtade honom dagen därpå
 
1664381402089.png

det verkar bli en dålig dag i florida! vindar 140 km/h och mer just nu! och en stormflod på 7 meter väntas!
 
Din hemförsäkring täcker normalt all skadedjursbekämpning. Ring dem!

För nog har du väl en hemförsäkring?
Jodå hemförsäkring finns. Problemet ligger i allt som behövs göra för att få till en skadedjursbekämpning.
Det blir ju samtal till försäkringsföretaget. Förutom telefonfobin tänker jag att de liksom kommer skriva in mig på någon svart lista typ haha hon har krävt pengar en gång och då får hon inte lika mycket nästa gång.
Sen samtal till skadedjursbekämpning. Där tänker jag att de ska typ haha lilla gumman vad korkad du är som ringer om något så litet som 1 plattbagge varannan dag alternativt tänka att jag är en smutsig person som inte kan hålla rent hemma.
Efter det måste jag be om ledigt från jobbet, och jag känner mig alltid som världens största skurk när jag måste göra det.
Sen är det förmodligen så att jag inte kan vara hemma på 24 timmar osv osv... Sen tänk om odjuren kommer tillbaka trots det.

Japp jag vet att allt detta är så ologiskt att jag själv skulle vilja kasta mig själv framför tåget. Men det är nog min telefonfobi, osäkra tjejen som fått höra för ofta att hon inte klarar vissa saker och duktiga flickan som talar. Det sitter ganska långt inne att ta tag i problemet sas :banghead:
 
Jag fick precis frågan om att vara med i en podcast om att leva med en funktionsnedsättning. Ämnet kommer i så fall vara autism och mer specifikt flickor med autism.

Min första reaktion var att ringa mamma och berätta för henne, hon tyckte att det var kul och var glad för min skull. Men jag oroar mig över att vara för mycket/prata för mycket… vilket jag berättade för mamma som tyckte att "om det är en podd som handlar om att ha funktionsnedsättning så gör det inget om den syns".

Just nu lutar jag nog faktiskt mot att tacka ja :nailbiting:
 
Buke - tips och ideer pa hur jag kan spendera en eftermiddag i goteborg imorgon? Ett mysigt och trevligt stalle for lunch (med bra vegetariskt utbud) uppskattas, samt andra trevliga ideer - cafeer, fina miljoer att ga i, museum - funderar pa universeum? Vill riktigt absorbera goteborgsmiljon


Edit: Var hittar jag goteborgs basta kanelbulle?
 
Jag fick precis frågan om att vara med i en podcast om att leva med en funktionsnedsättning. Ämnet kommer i så fall vara autism och mer specifikt flickor med autism.

Min första reaktion var att ringa mamma och berätta för henne, hon tyckte att det var kul och var glad för min skull. Men jag oroar mig över att vara för mycket/prata för mycket… vilket jag berättade för mamma som tyckte att "om det är en podd som handlar om att ha funktionsnedsättning så gör det inget om den syns".

Just nu lutar jag nog faktiskt mot att tacka ja :nailbiting:

Heja dig! Så viktigt ämne, jag tror att du fixar det jättebra.
 
Jag fick precis frågan om att vara med i en podcast om att leva med en funktionsnedsättning. Ämnet kommer i så fall vara autism och mer specifikt flickor med autism.

Min första reaktion var att ringa mamma och berätta för henne, hon tyckte att det var kul och var glad för min skull. Men jag oroar mig över att vara för mycket/prata för mycket… vilket jag berättade för mamma som tyckte att "om det är en podd som handlar om att ha funktionsnedsättning så gör det inget om den syns".

Just nu lutar jag nog faktiskt mot att tacka ja :nailbiting:
Det vore ju toppen om du ville vara med! Du är så bra på att uttrycka dig, jag tror du skulle ha mycket att ge - och länka gärna efteråt om du vill. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
825
· Visningar
44 079
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
206
· Visningar
7 890
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 712
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 625
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp