Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har idag gått på en konstutställning med H.R. Giger och Soyarma. Efter ett tag med Soyarama’s sex robotisering kändes saker lite knäppt men det visade sig att jag och min vän var rätt spott on om vad han tänker om kvinnor. Hittade väldigt knäppa artiklar han skrivit när vi sökte på det efteråt.
 
Sjukt kallt här idag, men Swedish Winter på Svenska ambassaden och en organisation jag är medlem i hade ett stånd. (Pengarna går alltid utbildningssyfte och den här gången till att hjälpa Ukrainska kvinnor som flytt till Sverige att lära sig Svenska så att de kan få jobb snabbare).


Vi försökte sälja vårlökar men ingen ville köpa dem så jag köpte en uppsättning och tog med dem till min stam pub när jag slutade.

Allmän diskussion på stam puben om vad det nu är för vårlök? Den hamnade på bordet så ingen stod på den. Karlarna började bry sig, den kanske behöver mer vatten? Dem knäppa gissningar i början vad det var men i slutet av kvällen skötte de om den! för den började blomma!

Sen blev diskussionen om hur perfekt puben är för att få blomman att blomma men det har så mycket mer potential. Borde vi lämnade den här? Nej, ägaren är fantastisk men han är så tysk att vi nog måste skydda alla vårlökarna från honom.

Så nu är vårlökarna och deras kruka i mitt hotel rum. Med väldigt mycket mindre kärlek än i puben (där de hade lampor som ändrades perfekt, extra vattning och väldig mycket extra kärlek i flera timmar 🥰). Stam krogen for the win 🤣

2BC6B59F-0526-48A0-A5AB-6E81260653ED.jpeg
 
Lyckades trycka på bromsen inte en utan två gånger eftervarandra när jag skulle koppla en automatbil. Tur det skede i låg fart och det var första gången det hände. Men kör uteslutande manuell bil annars ;)
 
Lyckades trycka på bromsen inte en utan två gånger eftervarandra när jag skulle koppla en automatbil. Tur det skede i låg fart och det var första gången det hände. Men kör uteslutande manuell bil annars ;)
Vet hur det är.. jag är förbjuden att köra sambons automat bil. Tack för det säger jag. Jag vill ha en spak och har två fullgoda ben att använda.......
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 208
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
528
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 293
Senast: gulan
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
15 555

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp