Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Städat, skurat badrum, tvättat, diskat, bakat, gett barnet frukost. Jaha. Nu då? Dagarna blir verkligen oändligt långa när de startar kl. 5.

Jag har inte städat här ännu så feel free att komma hit och gå loss :angel: Det är lite kaos efter att vi baxade in spisen igår (jag ska arrangera om lite där så alla grejor som stod på bänken bredvid spisen är någon annanstans för tillfället) :rofl:
 
Särbon hade en mus som tagit sig in i bilen när han jobbade utanför Ludvika. Den var definitivt med upp till Dorotea och ner igen (den hade rivit runt så det syntes att den var kvar) men gick hädan till slut här nere i Dalarna när särbon lånade en av mina fällor :D Den hade käkat väldigt mycket fågelmat, särbon köper ju det här nere för det är oftast bättre pris, och den lilla musmarodören hade lagt upp ett förråd av jordnötter i handskfacket! :rofl:
Den här lille rackaren hoppas jag flyttade under natten, om inte annat borde den varit väldigt hungrig efter >14 timmar under huven. Som tur var så gömde den sig under huven så jag hoppas den inte hittar in i kupén.
 
När man blir lite irriterad på Ica för en del av de ändå rätt dyra clementinerna jag köpte igår, var halvdåliga är det ändå inget mot när lixom frukostskålen med yoghurt, körsbär, clementin och mussli for ur greppet och hamna på soffa och matta 😫, fredag den 13e var väl ändå igår 😆.
 
Jag har inte städat här ännu så feel free att komma hit och gå loss :angel: Det är lite kaos efter att vi baxade in spisen igår (jag ska arrangera om lite där så alla grejor som stod på bänken bredvid spisen är någon annanstans för tillfället) :rofl:

Hade vi bott grannar hade jag utan tvekan gjort det 😅 Tänkte säga att det inte finns något som slår före-och efter städ-känslan men inser att det finns en hel del. Typ ett iskallt glas Riesling under ett citronträd vid medelhavet osv. MEN i mitt lilla liv just nu är det att gå loss med Ajax :D
 
Maken ska till skogen med taxen, jag ska träna båda islandshästar och ungarna sover än 🥰 Regnar såklart…men men det kvittar när man har fina hästar.

Äldsta dottern har sovit i sitt rum i natt. Lite kvar på taklisterna så det ska vi fixa sen. Sen får vi invänta hennes nya 160 kontinentalsäng innan vi möblerar och fixar, allt får utgå från den 😅

Ska ev möblera i grisrummet (där masvinen bor. Gris=marsvin) och få upp hornen från bocken jag sköt för taxen på väggen bredvid andra hundens viltspårschampionatdiplom. Maken vill flytta mina andra horn och hans bäver från hallen och dit också men jag gillar att ha dom i hallen så vi får fylla på med nytt där inne istället :D
 
Särbon hade en mus som tagit sig in i bilen när han jobbade utanför Ludvika. Den var definitivt med upp till Dorotea och ner igen (den hade rivit runt så det syntes att den var kvar) men gick hädan till slut här nere i Dalarna när särbon lånade en av mina fällor :D Den hade käkat väldigt mycket fågelmat, särbon köper ju det här nere för det är oftast bättre pris, och den lilla musmarodören hade lagt upp ett förråd av jordnötter i handskfacket! :rofl:
Apropå förråd...
Ett år hittade jag mängder av kattmat när jag öppnade gästhusfönstren på våren.

Nån hade stoppat i det i utrymmet under fönsterbågen. Hade en vildkatt som jag matade på altanen. Tydligen tyckte nån fågel att det var utmärkt att lagra där för kommande behov :)
 
Äter frukost på havregrynsgröt och äpplebitar med en stor kopp matete. Stillsamt och slött här, alla djur har fått mat och rastat av sina behov på anvisad plats.

Jag har en träningsklass inbokad 09:45 och har redan beslutat att den inte blir av. Det var överambitiöst att boka in sig när jag fortfarande är snorig. Men jag ska iväg på längre skogspromenad på lunchen vilket känns trevligt, och mer lämplig intensitetsnivån.

Lill-Gangstern är klart anti-regn, på gränsen till fisförnäm, så jag tänkte även för hans del passa på att komma iväg lite längre nu när det ska vara uppehåll. Han stannar för att tvärvägra gå med jämna mellanrum när det regnar vilket gör alla regnpromenader rätt tröttsamma. Det är tur att Gamm-Gangstern är av hårdare virke, annars hade det blivit väldigt mycket sofftid hela vinterhalvåret. :grin:
 
Min bil är född -87. Jag kör inte mkt och jag trivs med den.
Den kostade mig flera tusen i veckan och jag är nervös inför besiktiningen på måndag.
Men igår när jag använde den blev jag påmind om att jag älskar min bil.
6F2EE87A-9C7A-4941-BEE8-5CF4AF910FB1.jpeg
 
Ny säng och sol, det är allt jag behövde idag så jag funderar på en löptur/hinderbana på vårt motionscenter istället för att träna ett gympass inne. Sugen på att åka till grannstaden och prova deras hinderbana men jag måste hinna tvätta så mycket som möjligt idag :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 186
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
496
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
529
· Visningar
14 404
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundbeteende
  • Kattsnack 10
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp