Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på lär det är rimligt att ringa in sjuk

Har varit vaken sedan 0230 och har en ny (men inte väldigt frekvent) hosta

Tror insomnian har mer att göra med att jag bevittnade en incident igår kväll då jag fick ringa motsvarande 112..

Skulle nog kunna pusha mig igenom en arbetsdag, men har inte så myclet att göra denna veckan, så funderar på att bars ta morgonmötena hemifrån, och sedan ta sjukdag resten av dagen...

Rimligt?
Jag tycker det är helt rimligt! Värna hälsan.
 
Funderar på lär det är rimligt att ringa in sjuk

Har varit vaken sedan 0230 och har en ny (men inte väldigt frekvent) hosta

Tror insomnian har mer att göra med att jag bevittnade en incident igår kväll då jag fick ringa motsvarande 112..

Skulle nog kunna pusha mig igenom en arbetsdag, men har inte så myclet att göra denna veckan, så funderar på att bars ta morgonmötena hemifrån, och sedan ta sjukdag resten av dagen...

Rimligt?
Helt klart rimligt!
 
Funderar på lär det är rimligt att ringa in sjuk

Har varit vaken sedan 0230 och har en ny (men inte väldigt frekvent) hosta

Tror insomnian har mer att göra med att jag bevittnade en incident igår kväll då jag fick ringa motsvarande 112..

Skulle nog kunna pusha mig igenom en arbetsdag, men har inte så myclet att göra denna veckan, så funderar på att bars ta morgonmötena hemifrån, och sedan ta sjukdag resten av dagen...

Rimligt?
Jag hade aldrig gjort det men tycker inte att det är helt orimligt att ngn annan gör det.
 
Hade glömt att jag ställt om väckarklockan till senare så den ringde inte. Vaknade något konfys. Men nu står den på 6:30 igen.
Vaknade med huvudvärk och ont i nacken men inte som igår. Funderar på att smörja nacken men det känns som spänningar så vet inte om det hjälper. Kan iofs ta tigerbalsam, inte använt det på länge.
Ser Morgonstudion.
 
Ligger hemma.
Hosta, huvudvärk, ledvärk. Sjukanmäld från heltidspraktiken men ska kika på det jag orkar hemifrån idag.

Corona verkar gå på kontoret, men negativt test iaf.

Var krasslig för bara 1.5 veckor sedan, så känner mig orimligt dålig som ska vara sjuk NU MED. Men sånt händer kanske?
 
Läkaren ringde igår. Det fanns en trolig förklaring till att jag är plötsligt utmattad, dimmig och vinglig.

Jag har nån gång i livet haft ett virus (med konstigt namn som jag inte känner igen) Det har tydligen aktiverats igen och jag får återgå till att äta virushämmande som jag åt efter operationen. Men nu i hästdos.

Halleluja, det fanns en förklaring.
 
Det har varit, i dubbel bemärkelse, fullt upp på jobbet måndag och tisdag. Nåja, arbetslös lär jag aldrig behöva bli :p

Idag är jag ledig så har således fullt upp. Har bäddat om, satt igång tvättmaskinen, deklarerat och valt recept att baka.
Ska alldeles strax hämta ut tre paket, försöka hitta en grön klänning och handla mat. Därefter siktar jag på att hinna baka innan det är dags för stallet :)
 
Det har varit, i dubbel bemärkelse, fullt upp på jobbet måndag och tisdag. Nåja, arbetslös lär jag aldrig behöva bli :p

Idag är jag ledig så har således fullt upp. Har bäddat om, satt igång tvättmaskinen, deklarerat och valt recept att baka.
Ska alldeles strax hämta ut tre paket, försöka hitta en grön klänning och handla mat. Därefter siktar jag på att hinna baka innan det är dags för stallet :)
Jakten på den "perfekta" gröna klänningen fortsätter alltså, hoppas du finner det du söker :)
 
Läkaren ringde igår. Det fanns en trolig förklaring till att jag är plötsligt utmattad, dimmig och vinglig.

Jag har nån gång i livet haft ett virus (med konstigt namn som jag inte känner igen) Det har tydligen aktiverats igen och jag får återgå till att äta virushämmande som jag åt efter operationen. Men nu i hästdos.

Halleluja, det fanns en förklaring.
Som jag brukar kalla det, det goda livet med sänkt immunförsvar (för jag antar iaf att du väl lär stå på någon sådan behandling efter op?) Hoppas det virushämmande tacklar viruset snabbt iaf! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 287
Mat Fick ett gäng rabarberstjälkar av min kollega, så nu undrar jag vilken den godaste kakan eller pajen innehållande rabarber är? Vill baka...
Svar
16
· Visningar
605
Senast: Viva
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
7 522
Mat Vad brukar ni köpa för något med röd prislapp? Eller tar ni det som finns för att hålla nere matkostnaderna. För det mesta är det ju...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 788
Senast: AI62
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldhamster ungar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp