Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lagt mig för kvällen efter ett glas vin och en ICA-pizza som var nersatt. Förstår varför den inte blivit såld, ska inte köpa fler. Hundarna fick det mesta, den var inte god. :down:

Som tack satt varulven snett framför mig bredvid soffbordet och fes. Börjar bli en vana? :yuck:
 
Tittar på Bodyguard.
Har plockat iordning lite här hemma iallfall och fått bort några kassar som var fulla med julklappar mm. Nackdel när man kommer hem från resa. Är så tråkigt att plocka undan allt igen.:yuck:
Har kvar att tömma resväskan samt lägga in rena kläder och annat i garderoben. Men tar det någon annan dag. Förutom dammsugning då...😅
 
I eftermiddags blev det årets sista vagnstur med bästa, finaste och härligaste hästen ❤. Var ju blött innan men solen kom allt fram så blev en härlig halvtimmes körtur I alla gångarter; extra glad fjordtjej när hon fick galoppa lite granna 😅😍. Hemma ikväll igen fick det bli tacos till middag, så himla gott och så planera nyårsmenyn 🥳.
 
Äter surdegsbaguette med gin & tonic-marmelad till någon slags middag/nattamat. Tappade allt vad aptit heter såhär på eftermiddagskvisten så det fick bli såhär. Hoppas att det bara beror på att magen är lite överbelastad efter all julmat och att jag inte är på väg att bli sjuk. Efter att ha varit magsjuk två gånger det senaste året har jag lite småångest över just det, men det känns verkligen inte som att det är något sådant på gång. Lite vila från tung mat och fokus på frukt och grönt ett tag framöver gör nog susen! :up:
 
Äter surdegsbaguette med gin & tonic-marmelad till någon slags middag/nattamat. Tappade allt vad aptit heter såhär på eftermiddagskvisten så det fick bli såhär. Hoppas att det bara beror på att magen är lite överbelastad efter all julmat och att jag inte är på väg att bli sjuk. Efter att ha varit magsjuk två gånger det senaste året har jag lite småångest över just det, men det känns verkligen inte som att det är något sådant på gång. Lite vila från tung mat och fokus på frukt och grönt ett tag framöver gör nog susen! :up:
Sådär, efter lite baguette, ett krispigt kylskåpskallt äpple och ett glas isvatten känns magen betydligt mer tillfreds. Puh!
 
Alltså utvecklingen på din A :heart
Så härligt att se och följa!
Det senaste året med Prince har ju bars varit en spikrak kurva uppåt! Tänk att ponnyn för precis ett år sedan stod på Ultuna och höll på att inte komma hem igen 😱
Den där dressyrsitsen skulle jag betala mycket för att ha!
Visst är det orättvist? Alldeles naturligt asbra sits! :cautious::D
 
Ica har en app där man kan göra listor och sen klicka i det man tagit så det försvinner ur listan. Provat den?
Nej, jag har aldrig testat ICA appen. Min mamma skriver handlingslistor med penna och papper, skulle iofs kunna lägga in allt i appen själv. Men i så fall kan jag lika gärna fortsätta skriva om allt i anteckningar på mobilen där man bara bockar av det man plockat :)
Ta med en penna så kan du stryka det du tagit, har viss rutin efter att ha handlat åt mina föräldrar under covid. 😅
Jag gillar idén med penna. Denna gången skickade hon dock en bild på hennes handlingslista, men det kanske finns något sätt att kunna rita på en bild. I så fall skulle jag kunna spara bilden och sedan stryka över sakerna allt eftersom :idea:
 
Nej, jag har aldrig testat ICA appen. Min mamma skriver handlingslistor med penna och papper, skulle iofs kunna lägga in allt i appen själv. Men i så fall kan jag lika gärna fortsätta skriva om allt i anteckningar på mobilen där man bara bockar av det man plockat :)

Jag gillar idén med penna. Denna gången skickade hon dock en bild på hennes handlingslista, men det kanske finns något sätt att kunna rita på en bild. I så fall skulle jag kunna spara bilden och sedan stryka över sakerna allt eftersom :idea:
Om du öppnar bilden i ditt galleri så borde det finnas en penna som symbol. Det är redigering och där finns så man kan rita :up:
Screenshot_20221230-064328_Gallery.jpg
Efter pennan trycker jag på en glad smiley för ritalternativ.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
48 49 50
Svar
993
· Visningar
28 394
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
5 596
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 303
Fordon Jag har en mopedbil js60, den var på service för en vecka sedan där allt kollades etc. Men idah när jag åkte hemifrån (-18) så började...
Svar
5
· Visningar
524
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp