Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller förresten hela historien är värd att dela av sig med:
2ff29a0625570217e71fa58caa3ab65abd3d5ffd.jpg

9e9e53344cc5c14ec58a0fea78dc8a581a69949d.jpg

2ad756f9c2f28ed8b4a56f49f3dab0de665fe6a3.jpg

b63c316fa71f5d18c353601816ba69c1fbd8fad8.jpg

Karma. 🙌
 
Senast ändrad:
Blåbäret jag gjorde för ett tag sedan har fått sällskap av en jordgubbe och ett hallon med avtagbart lock 🍓
Om man lyfter på hallonets lock så öppnas en liten "ficka" där man kan gömma något. Fickan är visserligen inte så stor, men jag gillar idéen och det skulle säkert gå att göra fickan lite större om man vill kunna få plats med något större :)

E28C3BE5-BE22-4BDB-8F26-C47FBFEB7FF7.jpeg
 
Fick rycka ut och åka till stallet och brodda av hästen. Min sambo lyckades tydligen dra åt såpass att de inte fick loss dem O_o Därefter körde vi via bygghandeln och köpte golvspånskivor och därefter stannade vi på Willys och veckohandlade.

I kväll ska vi åka och kika på en potentiell stallplats.
 
Blåbäret jag gjorde för ett tag sedan har fått sällskap av en jordgubbe och ett hallon med avtagbart lock 🍓
Om man lyfter på hallonets lock så öppnas en liten "ficka" där man kan gömma något. Fickan är visserligen inte så stor, men jag gillar idéen och det skulle säkert gå att göra fickan lite större om man vill kunna få plats med något större :)

Visa bifogad fil 109443
Men så fina! :love:
 
Hjälp ska ha spontan bjudmiddag IKVÄLL, vad ska man laga? Måste inte vara superfancy, ingen fisk eller skaldjur

Vad har du hemma? Eller kan du handla?

Jag hade satsat på en gryta med lyxkänsla, typ boeuf bourgogne eller tupp(kyckling) i vin. Eller min nya favorit, gnocchi alla Sorrentina som är löjligt god och enkel :love: om en vill ha vego.

Tomatsås (Muttis pizzasås på burk är jättebra, ta den som är kryddad)
Gnocchi (köpt duger, enligt min italienska deli är Rana det italienarna själva köper)
Buffelmozzarella
Parmesan
Vitlök
Peppar och ev salt (men det behövs sällan pga osten tycker jag)
Färsk basilika att dekorera med (mkt viktigt)

Koka gnocchin (själv fräser jag på den i olivolja när den är kokt för att få en yta på den)
Koka upp tomatsåsen, smaka av med vitlök, peppar och ev salt (samt mer kryddor om en vill)
Blanda tomatsås, gnocchi och mozzarellan (delad i bitar, se till att trycka ner dem lite i såsen) i en smord ungsform samt riv över parmesan. Gratinera i ugnen tills allt gottat ihop sig. Dekorera riktigt med färsk basilika. Servera med en god sallad och oliver. Det hela tar MAX tjugo minuter och blir galet gott.
 
Jag har just vaknat eftersom en individ var vaken till 04 och roade sig med att hämta saker som han sen släppte i mitt huvud. Kreativiteten visste inga gränser. Leksaksmusen, disktrasa, en clementin, en blomma från buketten på köksbordet… det peakade när han kom med den lilla statyn av Queen Elizabeth.

Minns att jag vrålade ”gud det ska bli så skönt att slippa dig”!!!!!

(Nu ligger han och sover och ser så extremt gullig ut så att allt konstigt nog är glömt 😌 )
 
Jag har just vaknat eftersom en individ var vaken till 04 och roade sig med att hämta saker som han sen släppte i mitt huvud. Kreativiteten visste inga gränser. Leksaksmusen, disktrasa, en clementin, en blomma från buketten på köksbordet… det peakade när han kom med den lilla statyn av Queen Elizabeth.

Du ser, han hittade ÄNTLIGEN den perfekta presenten till dig! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
4 975
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
59 481
Fordon Jag har en mopedbil js60, den var på service för en vecka sedan där allt kollades etc. Men idah när jag åkte hemifrån (-18) så började...
Svar
5
· Visningar
484
Senast: Tranan
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
70 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp