Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det BLÅSER! Har kommit hem efter att ha handlat skottkärra och mat. Mat idag blev tacos och så en glasspinne till efterrätt... :) Elden brinner bra i kaminen - bra drag när det blåser :up: ! Det blir en lugn och behaglig kväll är tanken.... :)
 
Men får man inte dricka kaffe då vid graviditet :nailbiting: det visste jag inte! Låter som tortyr 🙈
Jo det får man, annars hade jag aldrig överlevt min andra graviditet. ;) Men man ska inte dricka allt för stora mängder, men mitt förmidagskaffe är något jag behöver. Jag höll upp under ett halvår när jag hade magsår (som visade sig vara lymfom) och när jag fick ok på att dricka kaffe igen, den koppen kaffe smakade ljuvligt :love:
 
En vecka kvar till påsklovet, känns som jag räknar ner dagarna mer än eleverna. :rofl: Mest för att jag verkligen behöver få vila ut känner jag!
Dagen gick i ett som vanligt även om det inte inträffade något utöver det förväntade. Sen kan man konstatera att vissa klarar att fasta bättre än andra, en intressant period just nu under ramadan.
 
Var och lämnade in lite klockor för batteribyten och reparation till en man med egen firma här i bushen. Mötte en liten gubbe på 87 år som varit bonde och pratade med honom medans vi väntade. Jätterar och intressant!
På något sätt kom vi in på namn iom att någon hette samma som någon. Och så säger klock-reparatören ”Det vanligaste namnet i Sverige nu är Mohammed.”
Han trodde stenhårt det. PÅ.FULLASTE.ALLVAR.
”Det heter de ju allihop, dem där.” etc etc. Fräscht att vädra sina rasse-åsikter till främmande kunder. Och att vara så dum att man på allvar tror att Mohammed är vanligaste namnet. 😳
Blev helt chockad! Sa några väl valda ord och kommer aldrig ge honom någon mer business.
 
En vecka kvar till påsklovet, känns som jag räknar ner dagarna mer än eleverna. :rofl: Mest för att jag verkligen behöver få vila ut känner jag!
Dagen gick i ett som vanligt även om det inte inträffade något utöver det förväntade. Sen kan man konstatera att vissa klarar att fasta bättre än andra, en intressant period just nu under ramadan.
Vi har lov veckan efter påsk (15). Tycker att det är bra.
 
Mitt våffeljärn 😀
0D49BA54-B32C-46A0-B21C-366FAC5207D1.jpeg
 
Nöjd pålla som fick komma in från ösregnet och klafset och få fleecetäcke på och äta lunchhö i boxen och vilodag 🥰. Sen åkte även regntäcke på innan utsläpp i skitblötan igen.
Hemma igen gjorde jag veckans sista måsten så nu har jag med ledig helg, skönt 😊.
 
Nåväl. Min tandläkare hade stort bandage en gång nr jag var dit.
Han hade haft en stressig dag med åkande hit och dit och på kvällen skulle han göra suschi. Fisken var inte tillräckligt tinad så han lyckades istället skära upp handen rejält. Men va fan, han kan ju sy. Så han bedövade och satte några suturer.

På kvällen tittade hans medicikunniga på eländet och beordrade honom till vården. Där spärrade de upp ögonen och undrade hur det gått till. Han tvingades generad bekänna -jag sydde själv.
Han hade fimpat nån sena bl.a. så det var nog tur att hans polare skällde honom till vården :D:D:D
Skomakarens barn … eller vad det heter.
 
En äldre herre skällde helt oföruthappat ut mig när jag tankade, för att en annan bil en bit framför blockerade honom och jag som var bakom inte såg det 🤷‍♀️

Blir lite snappy på sånt jag :sneaky: så min respons blev "åk hem surgubbe, såna som dig lägger jag inte nån energi på" :stop:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 864
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
432
Senast: astronaut
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 165
Senast: Acto
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 669
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Bärstol
  • The Eras tour Stockholm

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp