Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och kollar på en youtubevideo om hur kröningar av regenter har sett ut genom tiderna runt om i världen, intressant att drottningars kröningar inte helt sällan innehöll rituella blodoffer i vissa kulturer medan kungars kröningar var lite mer mesiga.

Har för övrigt ögoninflammation också, så sitter enögd med en kall kompress över det svullna ögat och låtsas att jag är en cool filmskurk istället så det ska kännas lite bättre. 😅
 
Konstaterar efter 6 doser kortison att snart är alla spår av allergireaktionen borta från fejset 🥳

20230322_190812.jpg


Inte mycket kvar ens runt ögonen, så jag tar för givet att det också försvinner innan kuren är slut :up:

Massor av återfuktande och ännu mer mjukgörande har använts och huden är generellt inte lika öm och hemsk längre förutom ett område vid de yttre ögonvråna, men det ger sig nog snart det med 😊
 
Solen skiner, inte ett moln pa himlen och det ar sisadar 15 grader celsius sa har vid 10:30 pa formiddagen. Korsbars traden har slagit ut, inte riktigt alla annu, men de allra flesta, ginsten blommar for fullt, det ser ut som om bade dogwood och magnolia ar redo att sla ut ... formodligen efter i dag da de redan startat sa smatt i gar.

Det ar VAR :love:🌻🌷☀️

Skicka lite vår hit till oss, det regnar och är någon enstaka plusgrad här... Men jag såg snödroppar idag! :love:
 
Åkte ut lite senare till stallet idag så de skulle hunnit äta middag. Men de hade nyss fått när jag kom ut, så fick pyssla lite och mocka innan de ätit klart. Fodringstiderna är väldigt flytande, vilket försvårar min planering då jag gärna vill att de ska ha ätit när jag kommer. Får kanske börja åka ut ännu senare.

Blev bara mockning idag, regn = sur ponny = inget markarbete som jag sett fram emot. Orkade inte rida då jag blev så slut av att dra skottkärran i all lera i hagen. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 857
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
425
Senast: astronaut
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 165
Senast: Acto
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 623
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp