Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, som jag misstänkte, pratade med hon från AF och vi kom överens om att avbryta praktiken. Chefen sa att de kunde tänka sig förlänga den men att de saknade en art director och därför hade inte just nu planer på framtida arbetsuppgifter. Men praktiken var ju för att jag skulle lära mig och både hjälpen och jag tyckte att detta var mera som riktigt arbete med krav etc, och vill han ha sådant arbete så får vi ju avtala om det och jag få någon ersättning för arbetet. Det kan jag välkomna men det är ju upp till honom och får bli mellan oss två, det har inte AF någon inblandning i då målet där är "riktig" anställning.

Då jag är fortfarande förkyld så känner jag mest att det är ändå ganska skönt att få vila mig frisk, förhoppningsvis. Tycker mest synd om mina framtida planer för sommaren 😅 men kanske nästa arbete kan innehålla samma möjligheter. Bara att ta nya tag!
Det jobbigaste är dock att jag måste skicka in alla papper/mail till olika instanser igen ... :cautious:
 
Jag bör/ska städa idag. Istället sitter jag och surfar. Återigen om jag bara får ändan ur så kommer det inte ta så lång tid. Mitt enda hopp är att ownit (min isp) har varnat för att det kommer bli planerade avbrott idag och imorgon.
 
Fick rådet av min psykolog idag att ta upp keramikarbetet igen. Nu har jag ju ett brödjobb och ingen häst så jag har både råd och tid. Dessutom vore det bra för mig att återuppta någon av de drömmar jag hade innan depressionen.
Så nu är jag på jakt efter en ateljéplats någonstans.
 
Jobbar 7 nätter i månaden i Oslo. Nu sitter jag på bibblan nära Oslo S och väntar på tåget hem. Åkte hit igår kväll bara för en obligatorisk halvdagskurs i digital övervakning av patientena. Larmsystem ska se till att behovet av framförallt nattpersonal minimeras. Alltså är du patient och alla larm är aktiverade och du gör något av följande larmar det: Ligger still länge -då kanske du är död. 2 reser dig upp, 3 ropar på hjälp, 4 ramlar, 5 går på toa och stannar där för länge, 6 går ut ur rummet, 7 går till köket och tar för dig. Det är nästan som Big Brother!
 
Gissar att det beror på vilken delstat du är i. Om du råkar besöka Disney world så är du nog ganska körd.
Ja precis jag tänker på de värsta staterna. Är jag turist i usa, gravid och blir supersjuk/är med om en olycka eller vadsom, så pass att det inte går att flytta på mig, där jag kan räddas om jag får en abort. Låter de mig självdö då? Vad säger sverige om att deras medborgare tillåts ligga och dö pga korkade idéer?
Hade diskussionen med vänner från usa och vi lyckas liksom inte hitta några svar och det irriterar mig :rofl:
 
Ja precis jag tänker på de värsta staterna. Är jag turist i usa, gravid och blir supersjuk/är med om en olycka eller vadsom, så pass att det inte går att flytta på mig, där jag kan räddas om jag får en abort. Låter de mig självdö då? Vad säger sverige om att deras medborgare tillåts ligga och dö pga korkade idéer?
Hade diskussionen med vänner från usa och vi lyckas liksom inte hitta några svar och det irriterar mig :rofl:

Efter lite snabb googling så verkar du kunna resa till en annan delstat och göra abort. Medan du inte göra abort efter sex veckor i tex Florida och det är helt förbjudet i vissa delstater så nej utan du får vackert resa till en annan delstat. Det verkar gälla även utländska medborgare. Både de som är där legalt och illegalt. Så gissar att även turister faller inom den första kategorin eftersom de måste anpassa sig efter amerikanska lagar.
 
Efter lite snabb googling så verkar du kunna resa till en annan delstat och göra abort. Medan du inte göra abort efter sex veckor i tex Florida och det är helt förbjudet i vissa delstater så nej utan du får vackert resa till en annan delstat. Det verkar gälla även utländska medborgare. Både de som är där legalt och illegalt. Så gissar att även turister faller inom den första kategorin eftersom de måste anpassa sig efter amerikanska lagar.
Det är typ det jag kom fram till nu under dagen, när jag ändå hade så otroligt lite jobb att göra.
Men jag ville inte riktigt tro det, så jag fortsatte helt enkelt leta för att det var orimligt att det faktiskt var så. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 613
Senast: BernT
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 119
Senast: Acto
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 106
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 949
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp