Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbat klart för idag, men avvaktar stallet då jag inte vill komma dit precis när hästarna fått foder. Sen behöver jag äta middag innan jag åker också. Lite meckigt med logistiken just nu. Hoppas jag hinner ut innan det börjar regna iaf, så ponnyn kan jobbas över bommar.
 
Städar lite förstrött. Megara är marskatt och dundrar runt med stora ögon och skriker/jamar. Upp och ner, hoppar djärvt på tv i sovrummet och har nästan ner den. Är uppe på diskbänken trots att hon vet att hon inte får och skäms inte ett dugg när jag säger till henne. Gnager på sladdar, tar sig från sitt träd till bokhyllorna och har ner böcker.

Det kliar i hela henne. Ska försöka borsta henne, hon fäller en hel del och jag har små bruna hårstrån överallt. Det är inte bara hästar som blir påverkade av pälsfällning känns det som.
 
Passade på att äntligen hämta ut mina nya glasögon i stan och också och passade även på att gå in på Hemmakväll också: tänkte köpa lite mer påskgodis. Ehum lite... Något drygt ett kilo för 144 kr blev det visst 🤪 och inte var jag medlem längre-nä så ofta handlar jag inte 😁.
Givetvis frossade jag i godiset medan jag fyllde ett gäng påskägg, såklart Fjordfrälst 35 år 🙋😂.
 
Är hemma. Är lite slut. Har inte gjort så mkt på jobbet idag men har satt fingret på en grej som dels var jobbig att sätta fingret på och dels kommer att leda till mer jobbiga saker.

Det föreslogs att jag skulle lyfta det på handledningen på fredag men jag är inte så sugen på att inleda helgen med en gråtfest (för det är vad som kommer att hända).
 
🙃 Vilken dag, började dagen med ett par tuffa elevärenden, köpte lunch och tänkte att jag sätter mig i personalrummet och jobbar för det är lugnare men fick kasta mig ut i korridorerna efter larm om flera översvämmade toaletter vilket visade sig vara hantverkare som har spikat i avloppsröret och nu läckte det ut. 🤯 Härligt med nyrenoverade lokaler!
Lukten gjorde att jag släppte hem min sista klass, det kändes inte humant att tvinga dem att sitta kvar.
 
Grubblar på varför, en månad jag redan går back en hel del, jag köper en massa saker. Inte onödiga villha utan nödvändiga, som tex en ny badrumsvåg eftersom min gamla äter batterier och lagt till knappbatterier till den och annat eftersom jag inte har några kvar. Har redan köpt 12 tandborsthuvuden till min elektriska tandborste, återigen nödvändigt eftersom jag använt min gamla i några år nu :angel: Det enda möjligtvis onödiga är ett par Harald hörlurar eftersom mina har pajat.
 
Grubblar på varför, en månad jag redan går back en hel del, jag köper en massa saker. Inte onödiga villha utan nödvändiga, som tex en ny badrumsvåg eftersom min gamla äter batterier och lagt till knappbatterier till den och annat eftersom jag inte har några kvar. Har redan köpt 12 tandborsthuvuden till min elektriska tandborste, återigen nödvändigt eftersom jag använt min gamla i några år nu :angel: Det enda möjligtvis onödiga är ett par Harald hörlurar eftersom mina har pajat.
Jag tycker hörlurarna och tandborstarna är betydligt mer av nödvändighet än en badrumsvåg?
 
Jag tycker hörlurarna och tandborstarna är betydligt mer av nödvändighet än en badrumsvåg?

Problemet med vågen är väl mest att jag försöker gå ner lite i vikt och behöver ha koll på om jag faktiskt gör det eller inte. Annars skulle den definitivt inte klassas som nödvändig.
 
Solen skiner, inte ett moln pa himlen och det ar sisadar 15 grader celsius sa har vid 10:30 pa formiddagen. Korsbars traden har slagit ut, inte riktigt alla annu, men de allra flesta, ginsten blommar for fullt, det ser ut som om bade dogwood och magnolia ar redo att sla ut ... formodligen efter i dag da de redan startat sa smatt i gar.

Det ar VAR :love:🌻🌷☀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 613
Senast: BernT
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 119
Senast: Acto
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 114
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 949
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp