Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.

athena_arabians

Trådstartare
"Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..."

_20230624_170125.JPG



Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det finns havskräftor kvar... och jag håller på att flyta bort i värmen så jag vill inte ha varm middag.
 
"Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..."

Visa bifogad fil 122009


Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det finns havskräftor kvar... och jag håller på att flyta bort i värmen så jag vill inte ha varm middag.
Här blir det också skaldjurs”rester”, finns kvar av både kräftor, räkor och rökt röding. Kallt och tokgott i värmen.
 
Firade midsommar i goda vänners lag med god mat, bad, dyk och sen fest på kvällen. Helt fantastiskt. 🌞

Firandet fortsatte på natten med den värsta, mest akuta och överjävliga magsjuka jag någonsin upplevt. 04-10 bodde jag mest gråtandes på toagolvet 🙃
Sen lugnade det sig lite, så då körde jag hög feber istället. NU verkar det tack och lov, ha lagt sig lite. Även om jag håller mig till vatten, powerade, resorb och piggelin idag.

Aldrig mer snälla :arghh:
 
Stackars ungkatten..Inte lätt att bli stressad för, för honom rätt okända är här hos oss och den här förbannade äckelvärmen inne trots markisen, blir lite flämtande. Är nog dags att baxa ner ACn nere med, nu är kisse ifred i sovrummet med ACn på och får svalka 🥰.
 
Jag gor mig redo att aka till sonen for att laste in honom och barnbarn och aka vidare in till centrala Portland och fira midsommar ... med midsommar stang, sma grodorna, och hela koret. :p

Vadret ar fantastiskt, sa fort man inte ar i direkt solsken sa ar det riktigt svalt och skont, och vinden ar definitivt sval. I love the weather!

Screen Shot 2023-06-24 at 9.46.57 AM.png
 
Vattnar... just plockat 8 jordgubbar.... just nu ligger vattenslangen och kräks lite vatten på äppelträdet som sattes i höstas... dotterns kompis tjafsar om varför dottern åkte hem... konstigt du somnade... häromdagen var hon förbannad för att dottern åkte hem. Ja din syster fick magsjuka...
 
Jag började läsa en bok - "Jag vill inte tjäna" av Ola Larsmo - och språket störde mig något enormt. Miljö- och känslobeskrivningar som var så SVÅRA att jag läste om 2-3 ggr och fattade fortfarande inte vad han försökte förmedla... O_o Men jag höll i och, tro't eller ej, boken är mycket bra! Jag tänkte hela tiden att själva berättelsen lät som något jag gillar, men omständligt språk är inte riktigt min melodi. Inte när det är så "knöligt" att man hakar upp sig... Och då är jag ändå en väldigt van läsare. Ett exempel: "Trädens kokande svarta kaskader av stelnat lövverk." Som sagt...jag ser det inte framför mig... :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 114
Senast: __sofia__
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 067
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 455
Senast: Grazing
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 370
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp