Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aldrig i livet att jag hade klarat att gå den sträckan så nära barnafödande! :heart
Finns det ingen möjlighet till skjuts?
Det finns det absolut men jag vet också att kroppen faktiskt mår bättre när jag kommer ut på promenad. Men oftast så blir det flera kortare promenader snarare än alla på ett bräde.

Jag mår ju fortfarande löjligt bra och har ju inte nån foglossning att tala om. Visst sammandragningar och förvärkar men de kommer ju oavsett antalet steg jag gått.
 
IMG_0565.jpeg


Första lasset, det glider verkligen inte av utan eftersom det är fuktigt så får jag jobba med grepen samtidigt som grannen tippar flaket. 😓
 
IMG_0567.jpeg


Tredje och sista lasset. Nu ska jag bara fylla på i odlingslådorna, skruva ihop en gamla sängram till en kasserad vattensäng som ska bli ny bädd, fylla på i potatislandet, slänga ut potatis och gammalt hö som täcke, gräva ner lite buskar och rosor, plantera och så. Borde klippa gräset men tror inte jag orkar det idag. 🥵
 
Lagt mig och vilat lite efter att jag satte upp nätet igen så hundar och höns håller sig inne på tomten. Funderar på om jag inte borde äta nånting medan jag väntar på att PostMord ska leverera min nya röjsåg. 🤔
 
Det finns det absolut men jag vet också att kroppen faktiskt mår bättre när jag kommer ut på promenad. Men oftast så blir det flera kortare promenader snarare än alla på ett bräde.
<snip>

Nar jag var gravid med forsta barnet vaknade jag en morgon med varkar ... som la av efter nagon timma. Da akte jag ut till landet och krattade, och gick uppfor varenda backe som fanns ... sammanlagt promenerade jag nagon mil innan varkarna kom igang igen.

Nar jag akte in till BB tog det 4 timmar innan han kom, klockan 8 pa kvallen. Trots att alla skrattade at mig som trodde han skulle komma fore natten.:) Det ar bra att ga och rora pa sig, men jag ar glad att din sambo gick med dig.:heart
 
Nar jag var gravid med forsta barnet vaknade jag en morgon med varkar ... som la av efter nagon timma. Da akte jag ut till landet och krattade, och gick uppfor varenda backe som fanns ... sammanlagt promenerade jag nagon mil innan varkarna kom igang igen.

Nar jag akte in till BB tog det 4 timmar innan han kom, klockan 8 pa kvallen. Trots att alla skrattade at mig som trodde han skulle komma fore natten.:) Det ar bra att ga och rora pa sig, men jag ar glad att din sambo gick med dig.:heart
Jag tror ju inte att han är på gång riktigt än men har gissat på slutet av nästa vecka. Speciellt om det ska fortsätta vara varmt så får han gärna komma snart.

Hade inte sambon kunnat följa med så hade jag inte gått själv faktiskt men känns himla skönt ändå nu när vi är hemma igen och jag ligger i sängen och sträcker ut mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Torp på ca 70 kvm. Låg takhöjd. Kamin finns, och köksfläkt ansluten till skorstenen. Badrumsfläkt finns, samt fönster i badrummet...
2
Svar
31
· Visningar
1 859
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
692
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Fyll gärna på med era glömska stunder. :p Idag för nån timme sen skulle jag stänga fönstret pga att det blev för kallt. Tänkte att jag...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 752
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp