Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har duschat. Har inte sovit fastän jag var trött förut. Bra.
Imorn eller tisdag ska jag kanske träffa en kompis. Eller inte. Vet inte riktigt.
Autisten i mig vill ha klara besked och en bestämd tid men inser att jag måste vara lite flexibel (kompisen jobbar och vet inte om h*n orkar ses efteråt). Så får se i morgon/övermorgon.
Kollar på Rapport.
Blir det nåt intressant på tv ikväll måntro? Söndag ... hmm? Vad brukar det visas då? Ska kolla menyn.
 
Så otroligt trött när jag kom hem från en mycket trevlig lunch med en kär vän som jag inte vet när jag kommer träffa igen att jag la mig en stund och somnade! Nu har alla djur fått mat och det är stängt åt hönsen. Jag är fortfarande mätt så ingen mer mat idag.

Före lunchen när jag skulle hoppa in i duschen ser jag dock när jag tittar ner på min ena fot en prick som kröp runt. Nog :devil: var det en fästing! :rage:
Som tur var hade den inte hunnit sätta sig men jag gissar att någon av hundarna delat med sig då jag än så länge har stövlar på mig när jag går ner till hönsen.

IMG_0562.jpeg


Satte aset på en fruktetikett som jämförelse innan jag tryckte ihjäl den. 😖
 
Maten är klar och jag har kollat igenom vad jag vill beställa från taxfreen. Ska bara köra prisjämförelse innan jag beställer.
När dottern om någon timme har lagt sig ska jag slå in hennes födelsedagspresenter och sen lägga mig.
Har sovmorgon imorgon och börjar inte förrän vid 8 men ska ju hinna fira lite på morgonen :)
 
Sitter på balkongen med en kopp te, en ljudbok, och mitt virkprojekt. Nätfönstren sitter i, men ingen av katterna hänger med mig här ute. Snart blir det nog för svalt, men då är det bara att flytta till soffan och fortsätta. ❤️

Har haft en fantastisk helg! Skönt med kort vecka på jobbet. Sjukt osugen på att vakna tidigt imorgon. 😅

Nu kom Juno ut på balkongen. Mys!
 
Så skönt att få håret klippt på både mig och sambon och sen blev det kaffe och glass ute efter att ha plockat fram lite av utemöblerna och före lite annat pyssel ute, bla satte vi upp den nya torkvindan 😊. Sen var det inte tokigt med tacos till middag innan jag åkte till stallet ikväll 😊.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Torp på ca 70 kvm. Låg takhöjd. Kamin finns, och köksfläkt ansluten till skorstenen. Badrumsfläkt finns, samt fönster i badrummet...
2
Svar
31
· Visningar
1 953
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
775
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 298
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Fyll gärna på med era glömska stunder. :p Idag för nån timme sen skulle jag stänga fönstret pga att det blev för kallt. Tänkte att jag...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 771
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp