Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu börjar mindre plan att flyga över bygden igen. Tror att det är brandbevakning - antagligen frivillig.

Allt är torrt och jag minns alltför väl brandsomrarna vi haft. När brandrök gjorde att hela bygden låg i dimma, och det ibland regnade flagor av sot trots att branden var ganska långt borta.

Ber till nån form av högre makt - om den finns - att vi ska få åtminstone lite fukt. SMHI visar inget regn på tiodygnsprognosen.
 
Nu börjar mindre plan att flyga över bygden igen. Tror att det är brandbevakning - antagligen frivillig.

Allt är torrt och jag minns alltför väl brandsomrarna vi haft. När brandrök gjorde att hela bygden låg i dimma, och det ibland regnade flagor av sot trots att branden var ganska långt borta.

Ber till nån form av högre makt - om den finns - att vi ska få åtminstone lite fukt. SMHI visar inget regn på tiodygnsprognosen.

Brandflygen har kört över här sedan i förra veckan :(
 
Nu börjar mindre plan att flyga över bygden igen. Tror att det är brandbevakning - antagligen frivillig.

Allt är torrt och jag minns alltför väl brandsomrarna vi haft. När brandrök gjorde att hela bygden låg i dimma, och det ibland regnade flagor av sot trots att branden var ganska långt borta.

Ber till nån form av högre makt - om den finns - att vi ska få åtminstone lite fukt. SMHI visar inget regn på tiodygnsprognosen.
Samma skräp här. Bara sol, sol, sol.... :(
 
Flaggan är hissad... och det kändes väldigt högtidligt. Skrämmande krafter finns i samhället idag så det blir än viktigare att inte låta dem kidnappa vår fana 🇸🇪 💪

DSC_4906.JPG


Edit: Katten övervakade hissandet så det gick rätt till :D
 
Ska snart åka iväg till primärvårdsjouren på hc-sköterskans inrådan eftersom en tid imorgon inte kunde garanteras.
Dvs lungslemsprovtagningen blir förhoppningsvis gjord redan idag, eller ännu bättre - dagens läkare ser sambandet mellan avbruten penicillinkur och uppblossandet av exakt samma besvär som jag fick penicillin för.. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 982
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 551
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 317
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 495
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp