Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ätit tårta 😊
IMG_4376.jpeg
 
Bara slöar idag, inte ett dugg flitig och försöker att inte låtsas om det dåliga samvetet. Smet ut mellan åskskurarna och var bort till hästarna samt har gett hönsen mat och vatten. Provsmakat Säfstaholmen och den börjar mogna men ack vad små alla äpplen blir i år pga den tidigare torkan, jag som hoppats att de skulle växa på sig av regnet som kommit nu. :(
 
Bara slöar idag, inte ett dugg flitig och försöker att inte låtsas om det dåliga samvetet. Smet ut mellan åskskurarna och var bort till hästarna samt har gett hönsen mat och vatten. Provsmakat Säfstaholmen och den börjar mogna men ack vad små alla äpplen blir i år pga den tidigare torkan, jag som hoppats att de skulle växa på sig av regnet som kommit nu. :(
Våra säftaholmare (ja vi måste ju ha det det hör till wingfield) är små med. Typ alla äpplen och päron är små.
 
IT. Åh Gud, IT!
Datorn skulle ju ominstalleras för att mitt handreglage skulle fungera. Vi fick frågan då ifall det fanns något viktigt som skulle sparas på den. Ja mitt zoomtextprogram för synen, OTROLIGT viktigt kommenterade chefen flera gånger. Jag var ju hemma i fredags. Datorn ominstallerades och i morse startade jag den och insåg att mitt program var borta....

Vi fick ringa IT förstås som hade problem med att få dit det igen, tog väl en timme och lite till. Handreglaget? Ja, självklart var inte det installerat så det gjorde också. Om det fungerade nu tredje gången gillt? Nej. Jag blir tokig på det här! Jag vill ha ett handreglage så att jag slipper slita på foten (lyfta och trampa på pedal) hela tiden, har fått värk i den foten vid flera tillfällen så känns ju onödigt när det är uppfunnet handreglage för samma sak... Och när det egentligen inte ALLS är en svår sak att koppla in. Inte alls, har aldrig varit med om detta!

Jag funderar dock lite på vad som gjordes, förutom ominstallation, med min dator.... den skulle ju göras för att få handreglaget att fungera...

Fick förresten ny dator ju, tror IT då glömde installera skype som alla har. Men det får nog bli en senare fråga, för orkar man ringa IT igen om det inte är ett dödsviktigt problem?! ;)

Nåja, hemma, har varit ute med doggo och funderar på att äta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
9 268
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 632
Senast: Hazel
·
Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
319
Senast: pepp
·
Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
1 589
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp