Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Innan pausen
 

Bifogade filer

  • 20230818_201813.jpg
    20230818_201813.jpg
    295,3 KB · Visningar: 15
Jag har halvt oväntat blivit utan vatten och avlopp i en vecka :crazy: "Halvt oväntat" då planen var fem dagar from måndag, men istället kom jag hem till en lapp i brevlådan att avloppet gått sönder och att allt är avstängt från och med idag istället. De tänkte förebedelserna blev det därmed inget av.

Sitter nu och dividerar med mig själv om jag ska spontanhyra en stuga under veckan? Fördelarna är att jag kan fly problemet och att jag får en anledning att spendera en vecka utanför storstan, vilket förhoppningsvis kan ge jobbveckan lite semesterglans. Nackdelarna är tusenlapparna som stugan kostar. Visst att en vecka av hämtmat också kostar - men inte riktigt lika mycket. Jag är heller inte säker på om en spontan evakuering faktiskt skulle leda till den tänkta stressreducerande semesterfeelingen.
 
Gah, uppenbarligen vill inte katten att jag ska bli mjukare i benmusklerna och starkare i magmusklerna. Det tar aldrig fel, så fort jag börjar med övningarna så kommer katten sättande och hugger tänder och klor i benen. Efter att jag har tagit bort henne ett antal gånger och strängt sagt till henne att inte göra så (inte för att hon lyssnar på mig :meh:) så tröttnar hon och går därifrån.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 875
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 471
Senast: Hazel
·
Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
1 262
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
599
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp