Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Billigt!
Jag betalade 995 kr, men inklusive däckhotell. Skönt att slippa byta, bära och ha i källaren. Har ruskigt fullt med saker i källaren så däcken får inte plats
Däckgubbarna har också räkningar att betala.

Jag tycker att det är värt pengen för att slippa släpa, förvara, skruva. Jag har visserligen plats för däcken men det är skönt att slippa.
 
Under stor vånda har jag fått ändan ur och fyllt i ansökan om a-kassa. De frågar om en massa datum som jag måste leta fram. Datum för skilsmässan kommer jag inte ihåg utan att kolla. Undrar varför det är så viktigt?

Jag var ändå personligen på arbetsförmedlingen och visade upp alla papper men sen måste jag även ladda upp samma papper online.
 
Älskar de här föreslagna svaren som outlook har börjat med. De påminner mig nämligen om att passa in bland alla andra på jobbet och svara med nonsensgrejer som till exempel "Tack jag mår bra, hoppas även du mår bra" eller "Jag hoppas du haft det bra på din kurs" eller "Hoppas du mår bra denna soliga fredag" innan jag tar mig till vad jag faktiskt vill säga...

Och om att avsluta mail med typ "Soliga hälsningar" eller "Trevlig helg" i stället för mitt vanliga som är inget alls typ :angel:

Mina vanliga mail är typ:
"Hej,
Nej det datumet kan jag inte, däremot funkar [datum] om det funkar för dig.

[Namn Namn]" :p:D
 
Blev precis klar med allt jag skulle bli klar med i dag men kollegan ville iväg på bio med sin son så det blir att sitta kvar här tills jag får gå hem.
Ska leta efter något att börja med men jag vet inte... dels har jag dåligt med både motivation och disciplin just nu, dels är det lite halvstora grejer där jag skulle vilja ha några timmar på mig när jag startar dem.
Kanske kan bestämma vilken av alla sjuttioelva saker jag ska börja med på måndag, och sedan försöka luska i vem det är som stjäl kaffe, kaffefilter, mjölk och knäckemackor från vårt förråd :idea:

Men först ska jag borsta håret.
 
Kollegan har gått hem, jag är ensam kvar och det är dött. Nu är jag uttråkad och känner inte för att dra igång några större projekt som innebär att ringa runt till diverse myndigheters kundtjänst för att hänvisas vidare till rätt enhet. Tittar ut på solskenet och funderar på att handla på vägen hem.
 
Nationella i Kemi avklarade och helgen har sagt hej.
 

Bifogade filer

  • IMG_7381.jpeg
    IMG_7381.jpeg
    280 KB · Visningar: 41
Fick vänta i 2 timmar på min leverans av Black worms från Imazo
Så tog en fika på Tinget efteråt
Nu till apoteket för att hämta ut mina Apodos
 

Bifogade filer

  • received_798243861675159.jpeg
    received_798243861675159.jpeg
    255,9 KB · Visningar: 41
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
57 875
Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
21
· Visningar
1 493
Senast: Luff
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
62 269
Senast: Mia_R
·
  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
8 172
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp