Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjar redan få träningsvärk efter dagens vattenfys. Det var betydligt tuffare träning än de andra vattenträningarna jag varit på.
Men det behöver jag, så ska fortsätta gå på dom passen. 😊
Låter faktiskt något som jag skulle behöva titta på, jag behöver börja motionera men det är inte så roligt på lederna. Men vattenträning låter ju lättare när det gäller slitaget på kroppen! :idea:


Plus att det var massor med år sedan jag simmade sist och jag behöver få upp självförtroendet där ... :o
 
Tittar på Där kräftorna sjunger. Den är hittills rätt rejält tråkig.. Sett två tredjedelar ungefär. Kanske händer nåt sista tredjedelen.
 
Låg och vilade när min sambo kommer springandes och ylar exalterat "det ligger en kaninbäbis på gräsmattan!! RedQueen, kom och kolla, det ligger en kaninbäbis på gräsmattan!" så jag följer med honom ut.

Det är en liten vilsen och rädd harpalt som troligtvis bor någonstans runt om på gården (har sett spår under hela vintern av harar på gården) så jag försöker spåra så gott det går för att hitta ett bo dit den kan ta sig i säkerhet.
Min sambo har under tiden jobbat hårt med att googla hur man tämjer en hare, hur stor rasthage en harpalt behöver, om vad den äter och om det räcker med en hösilagebal eller om man behöver två och om de gillar dillchips.

Ibland känns det lite som att vara tillsammans med Skansen-Jonas. 🤦‍♀️
 
Låter faktiskt något som jag skulle behöva titta på, jag behöver börja motionera men det är inte så roligt på lederna. Men vattenträning låter ju lättare när det gäller slitaget på kroppen! :idea:


Plus att det var massor med år sedan jag simmade sist och jag behöver få upp självförtroendet där ... :o
Den stora fördelen med vattengympa är att du väljer själv hur mycket du vill ta i då det är vattnet som ger motståndet och all träning är på grunt vatten. Alla kan vara med, gammal som ung och vältränad som otränad på samma pass.
 
Låter faktiskt något som jag skulle behöva titta på, jag behöver börja motionera men det är inte så roligt på lederna. Men vattenträning låter ju lättare när det gäller slitaget på kroppen! :idea:


Plus att det var massor med år sedan jag simmade sist och jag behöver få upp självförtroendet där ... :o
Det är riktigt roligt!
Det är inte bara bra träning för mig, blir glad av det också. Dessutom är det inga speglar som man ser sin dåliga koordination i heller. 😊
 
Har slagit igen jobbdatorn efter en intensiv vecka och laddar nu upp för mitt livs första pass yinyoga. Det blir även mitt första pass yoga bland andra människor på jag vet inte hur länge (brukar köra hemma med YouTube annars). Det ska bli riktigt roligt, och framförallt skönt för mina träningsvärks-stinna muskler! Men jag ser nästan lika mycket fram emot när passet är över och jag får gå hem, ta en varm dusch och krypa upp i soffan med ostbricka och ett glas rött 😊
 
Det är riktigt roligt!
Det är inte bara bra träning för mig, blir glad av det också. Dessutom är det inga speglar som man ser sin dåliga koordination i heller. 😊
Vattengympa är verkligen underskattat! Jag och en kompis gick tillsammans varje vecka för många år sedan. Vi var de enda som inte var antingen gravida eller 70+ 😅 Men vi hade så trevligt! Älskar när träning inte känns som något superjobbigt och plågsamt men man ändå känner att musklerna får jobba 👌
 
Orkar inte läsa ikapp 84 sidor faktiskt så hoppar in här.
Är hungrig, funderar på vad jag ska äta till middag. Muren började nyss.
Har läst behandlingsrekommendationer på Läkemedelsverkets hemsida, vet inte varför jag läste, har ingen nytta av det + visste redan det mesta.
Ska nog spela lite. I förrgår lyckades jag lösa 5 sudokun av olika svårighetsgrad. Det svåraste fick jag prova mig fram i efter ett tag. Brukar aldrig klara av det.
 
Vattengympa är verkligen underskattat! Jag och en kompis gick tillsammans varje vecka för många år sedan. Vi var de enda som inte var antingen gravida eller 70+ 😅 Men vi hade så trevligt! Älskar när träning inte känns som något superjobbigt och plågsamt men man ändå känner att musklerna får jobba 👌
Verkligen!
Jag har har varit yngst på passen denna vecka, men det är trevlig stämning bland tanterna. 😊
 
Jag brukade ga pa vatten gympa nar jag bodde i Saudi Arabien, Jag gillar namligen inte att trana sa jag blir svettig. 🙄 Att svettas for att det ar varmt ar okay, men att jobba sig svettig nar man inte behover kanns inte smart pa nagot satt.:p
Jag skulle behova kolla om det finns vatten gympa har :up:
 
Verkligen!
Jag har har varit yngst på passen denna vecka, men det är trevlig stämning bland tanterna. 😊
Kan verkligen sakna tiden då jag höll vattengympapass. Så himla positiva deltagare, och alltid mycket skratt i ena momentet där jag på land kunde gå i takt med musiken medan dom i vattnet hade det betydligt svårare (det var inte meningen att dom skulle hinna med, men dom försökte).
Och helt fantastisk träning även för mig på land, eftersom jag hängde med i hela passet istället för att bara visa några få gånger per moment
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
58 977
Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
21
· Visningar
1 545
Senast: Luff
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 543
Senast: Mia_R
·
  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
8 239
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp