Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit med en vän på en handelsträdgård. Underbart! Det är första gången på nära två år som jag varit iväg på utflykt (som inte är vårdrelaterad). Det fick följa med några penséer och rea-påskliljor hem. De hade massor av olika ovanliga penséer. Kul!

Premiärtur för nya bilen med rullstolen i. Verkade toppen. Den har fäst-öglor i golvet på bagageutrymmet och allt! På torsdag kommer ramperna så kan jag få in den själv. Livet - nu kommer jag!
 
Kollade raggmunksmixen, som är färdigblandad och det står Raggmunk med stora bokstäver på burken och under står det rösti med mindre så det hade inte jag sett. Tack men nej tack, tycker inte om rösti (ser inte ut som raggmunkssmet heller). Jag tillagar den i kväll och så får hunden något trevligt istället.

Blir stekt fläsk med pommes och beasås istället.

Men nu ut med spionen, som självmant kom in igen.
 
Mitt paket rör sig långsamt långsamt framåt inom väggarna på Veddesta paketterminal. Kan det vara så att den svanenmärkta transporten innebär att paketet sakta transporteras av en livs levande sköldpadda?

IMG_2036.png
 
Blir lagom trött på mig själv ibland :banghead: Jag ville virka ett mönster jag virkat tidigare fast med en annan start. Och det har gått jättebra, ända tills jag kom till delen med mönstret och inte orkade läsa mönstret pga tänkte "detta har jag gjort innan så jag kommer ihåg hur man gör". Resultatet är att jag nu suttit i typ 4h och virkat, repat upp, virkat om på ett nytt sätt, repat upp osv.

Vid femte gången kanske jag borde gått tillbaka och läst mönstret, trots allt. Men då hette det "ska bara testa det här" ungefär lika många gånger till. Tills jag blev arg för att det inte fungerade… och… läste mönstret. Med resultatet att allt helt plötsligt fungerade och blev precis som det skulle :p

Totalt tog det kanske… 3 min? att läsa mönstret. Så totalt har jag alltså förlorat 3h 57 min för att jag skulle spara tre minuter på att inte läsa mönstret från början. Jag kanske borde börja läsa mönstret innan jag börjar i fortsättningen… jag menar, det finns ju där av en anledning :rofl: :rofl: :angel:
 
Alltså går igenom garderoben.. HERREGUD. Måste se över fribeloppet i hemförsäkringen :angel: :rofl:
Lägger saker i högar och sorterar. Ungdomliga grannen är arbetsledare. Mutad med bubbel.
Har redan lagt en hög till min brorsdotter. Hon har ärvt plagg tidigare men det finns mer. Sjukt att en sexåring kan ha vissa plagg jag hade när jag jobbade i modebranschen 😵‍💫
 
Haft så skön ledig dag! 😍
Sovmorgon, jättegod frunch framför bra serie, sen fastnade vi där i soffan ett bra tag. Så skönt!
Vi släpade oss sen ner till sjön och en runda i skogen med hundarna i varma vädret. 😍
Nu har jag kört 45 min på robothästen, blivit mysattackerad av gulliga stallkatten och ska ta en repa med min kusling till ridhuset.
Härligt de har nu:
IMG_4500.jpeg
 
Varit hos ponny och borstat lite. Lagt på eksemtäcke, den säsongen börjar nu snart..
IMG20240413174831.jpg

Han börjar bli smal :eek: är väl åldern som tar ut sin rätt. Tror det kommer rätta till sig med bete.

Nu sitter jag på busstationen och väntar på att makens buss ska komma in. En kvart kvar.
 
Det känns som om det är förmiddag.
:cautious:
Skulle träna idag men fick migrän så det blev att hålla sig i stillhet. Ser Go'kväll.
Funderar på att gå på ett jippo imorn men det ska tydligen regna så kanske går och tränar i stället.
 
Hade ett värdelöst vecko-teamsmöte för att väga upp. 😉
Borde inte ringt in för inget vettigt alls avhandlades, men jag trodde en kollega skulle ta upp en viktig grej.

Dessutom så ska vi varje vecka försöka säga nåt som gjorts bra. Och jag klämde ur mig att hela min grupp är bra som får det att funka med nya datasystemet då detv inte är lätt när det larmarchela anläggningar. Kom på sen att det kanske snarare skickar sognaler signaler att "allt är bra och kommer lösa sig" med nya datasystemet. Men dt lär snarare bli kaos i sommar *urk*.
Lite uppdatering på detta då.
Jag beskev i ett mail häromnatten konkret situation där det blev fel och vi tappade bort uppföljning pga bristande funktioner, hur det funkar och vad som orsakade det jämfört med det gamla bra systemet.

Avslutade med att jag såg ett kvalitets- och arbetsmiljöproblem framför oss i sommar (mkt mer inkommande ärenden då).
En kollega hakade på och listade en hel hög punkter där det är en försämring och varför det gör det svårt för oss.

Enligt kollegan som hakade på som jobbat dagtid nu tog de det i alla fall på allvar
Vi får se vad det mynnar ut i, men jag är mycket nöjd med min formulering och att det fick avsedd effekt .
 
Mitt paket rör sig långsamt långsamt framåt inom väggarna på Veddesta paketterminal. Kan det vara så att den svanenmärkta transporten innebär att paketet sakta transporteras av en livs levande sköldpadda?

Visa bifogad fil 143251
Jag har ett paket som varit på väg från Borås (till Skåne) sedan onsdag förmiddag utan att det verkar ha hänt ngt mer men det här var ju aningen värre 🤣
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
59 132
Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
21
· Visningar
1 549
Senast: Luff
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 694
Senast: Mia_R
·
  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
8 240
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp