Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick precis veta att en person blivit knivhuggen i en lägenhet i morsans port idag... Känns inte alls kul. Det har länge varit stökigt där men att hitta ny lägenhet till morsan är ju inget som är sådär superenkelt. Synskadad pensionär som vill ifrån en hyresrätt och absolut inte är tillräckligt skröplig för äldreboende. Vet inte hur man ska göra. Det finns absolut inte ekonomi nog att köpa något i Sthlm, men situationen med hyresrätter är ju inte så kul den heller. Enda positiva är väl att bråkstakarna mest bråkar med varandra, och att morsan pga synskadan sällan är utanför dörren... :(
 
Nya Ronja Rövardotter var faktiskt inte bra. Orkade med första avsnittet, sen var det över.
Håller med. Blev tyvärr inte bättre allteftersom utan tvärtom, i mina ögon. För mig är storyns huvudkaraktärer alltid Ronja, Birk och skogen. Jag behövde verkligen inte alls att skogen blir en kuliss istället för en av de viktigaste karaktärerna och att sagan om den animerade världen görs om till ännu en story om arga och giriga människor. Dessutom väldigt fult uppbyggt helvetesgap och borgen där omkring.
 
Håller med. Blev tyvärr inte bättre allteftersom utan tvärtom, i mina ögon. För mig är storyns huvudkaraktärer alltid Ronja, Birk och skogen. Jag behövde verkligen inte alls att skogen blir en kuliss istället för en av de viktigaste karaktärerna och att sagan om den animerade världen görs om till ännu en story om arga och giriga människor. Dessutom väldigt fult uppbyggt helvetesgap och borgen där omkring.
Min granne gör vildvittrorna i gamla versionen så jag tvekar att se den nya.
Tänk om de gjort dem sämre..... ;)
 
Min granne gör vildvittrorna i gamla versionen så jag tvekar att se den nya.
Tänk om de gjort dem sämre..... ;)
Det har de! Tyvärr. Dels så har de helt ändrat deras karaktär; hur de förhåller sig till sitt byte/människorna och hur de pratar om/till dem och dels tycker jag mimiken inte heller är in character (men det är väl inte så konstigt när jag tycker de ändrat deras karaktär helt). Jag såg faktiskt fram emot vildvittrorna för att det ändå fanns en hel del filmteknisk utveckling som kunde vara gynnsam för dem, men inte ens det kunde väga upp nackdelarna för mig.
 
Jag har redan lagt upp den här i en annan tråd på buke men känner att den är så aktuell att den tåls att läggas upp här också.
Alla hästtjejers offical anthem:
:cool:
(Obs, den var spontant upptänkt på studs av en deltagare på en show :rofl:)
 
Lite uppdatering på detta då.
Jag beskev i ett mail häromnatten konkret situation där det blev fel och vi tappade bort uppföljning pga bristande funktioner, hur det funkar och vad som orsakade det jämfört med det gamla bra systemet.

Avslutade med att jag såg ett kvalitets- och arbetsmiljöproblem framför oss i sommar (mkt mer inkommande ärenden då).
En kollega hakade på och listade en hel hög punkter där det är en försämring och varför det gör det svårt för oss.

Enligt kollegan som hakade på som jobbat dagtid nu tog de det i alla fall på allvar
Vi får se vad det mynnar ut i, men jag är mycket nöjd med min formulering och att det fick avsedd effekt .
så bra! Viktigt att kunna säga till också och inte bara knyta näven i fickan.
 
Jag äter middag, fläsk, pommes och bea samt grönsaker. Glömde sparris dock. Tomaterna är dock jättegoda.
Var varm, men nu fryser jag som en gnu så har stoppat fossingarna i mina fårullstofflor igen. Tittar på Dödligt vapen 4 och har läst att det ska komma en 5a också någon gång. De är 65 och 75 år gamla så frågan är om den blir lika bra...
 
Sitter och funderar. Min brorson med vän kommer över i Augusti och han är verkligen världens foodie, han ÄLSKAR mat och jag är sugen på att boka ett bord på en spännande köttrestaurang inför besöket. Det är hyfsat dyrt, men inte med tanke på vad man får för priset.
Jag tror att jag bokar nu just in case och pratar med brorsan sedan för att se om han vill bidra, för jag har absolut inte råd att sponsra dem båda två. Man får avboka såpass nära som 48h på en lunch.
 
Skulle byta däck på bilen men fick till slut inse mig besegrad när däckf*nskapen satt som svetsade. Fick istället åka till bästa bildoktorn som - med hjälp av stor slägga - till slut fick loss dem. 😅😆
Blev en 20mils-tur som jag inte räknat med, men så kan det bli. Sommardäcken är på och sonen lycklig efter att ha fått hjälpa till med däckskifte. ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
59 101
Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
21
· Visningar
1 549
Senast: Luff
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 660
Senast: Mia_R
·
  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
8 240
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp