Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det "ploppar" nog upp automatiskt som ett fraktalternativ om det erbjuds. Det gjorde det nu när jag beställde från Clas Ohlson.

På instaboxs hemsida kan du se vilka företag som de har avtal med. Hoppas att det blir fler :) !
Aha, det förklarar varför jag inte sett det förut. Har inte mött på något företag ännu som erbjudit det :cautious::meh:
 
Blev inget lerduveskytte, vi bestämde att vi slår de tre mindre åkrarna istället och ber till högre makter att vädret håller sig som dom lovar! Så maken sitter i traktorn och jag och yngsta dottern har fixat beteshage till jättarna och nu ska ingen snart nattas och då kan jag i lugn och ro greja med mina hästar och odlingar :D
 
Nyss hemkommen. Kompisen skrev "Du kan komma klockan 6". Jag gjorde som tillsagt och belönades med en supergod middag :)

Är fortfarande helt utpumpad och känner mig som en zombie. Vet inte riktigt hur jag ska komma ur sömngångarstadiet, men det är dags för sängen snart så det kan ju bli ett senare problem i stället.
 
Puh.
Hemma efter mastigt nämndsammanträde. Vi hade stora och kniviga beslut att ta och ett visst parti satte sig på tvären. De var emot men hade inga förslag på hur problemen skulle lösas - eftersom "nämnden inte betämmer över de ekonomiska ramarna".
:banghead: vi har de pengar vi har, och räcker de inte så måste vi prioritera om. Ansvar, någon?

Sedan när beslutet gick dem emot så reserverade sig ledamoten inte ens utan sa bara jaha..
Så mycket tidsödande tjafs när de inte ens presenterar konstruktiva förslag.

Lite lyxfällan över det. Jag vill ha det här. Finns det inga pengar - näha, det skiter jag i. MORR
 
Äter tårta.
On another note, jag har tydligen gått ner i vikt såpass att mina favorittrosor (de enda jag köper och således har massor av) inte sitter superstilla och skönt när jag rider längre :down: Men en storlek mindre blir för små. Så nu måste jag försöka hitta nya favorittrosor för ridning :arghh:

Eller... Bara äta mycket tårta? :angel:
 
Då har barnet, djuren och alla odlingar och blommor fått sitt för idag. Passade på att gosa lite med vår gammelgubbe Boris när jag flyttade tillbaka honom från beteshagen 🥰 Jag känner mig inte på topp. Känslan är trött, stel, fet, ful och gammal... Syns på bilden att jag behöver sova😅
7439245C-B2E8-43BB-AD83-19DC78577C1C.jpeg
 
Sitter fortfarande kvar ute och njuter. Dock med en filt om benen. Grannens Schersmin är lyckligvis planterad intill min uteplats och den doftar gudomligt :love:
Har nyss lagt på luren efter att ha babblat med älsklingen i över en timme.
2 lediga dagar väntar!

Life is good :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 166
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 724
Senast: Rie
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 181
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 322
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp